Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netwerk werkt maar half :(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Netwerk werkt maar half :(

    Ik zit hier al twee dagen te klooien met mijn netwerk.
    Ik gebruik Win XP PRo SP3.

    Desktop hangt aan de draad; laptop is wireless, maar dat maakt niet uit - als ik de laptop ook aan een kabel hangn krijg ik hetzelfde probleem.

    Neem ik een andere laptop, werkt alles 100 %.

    Fout moet dus ergens in de laptopconfig zitten, maar ik kan het niet vinden.

    Ik kan bestanden van mijn desktop op de laptop raadplegen, maar van op de desktop krijg ik één accest tot de laptop
    Maar, als ik op de desktop vraag "Zoeken naar computers in wekgroepen", dan wordt de laptop wél gevonden.
    Klik ik op de naam van de laptop, dan zie ik alle gedeelde mappen.
    Maar ik kan geen enkele map openen....

    Ik krijg ongeveer 15 seconden een zandloper te zien en dan deze mededeling:

    ..... (naam van de map) is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als U wil weten of u toegangesmachtigingen hebt.

    Kan het netwerkpad niet vinden.


    Iemand enig idee ?


    Nogmaals, neem ik een ander laptop, dan kan ik zijn gedeelde mappen wél raadplegen op mijn desktop.


    Ik heb de firewall even uitgeschakeld op de laptop, maar dat maakt geen verschil....
    Last edited by Alfa Centauri; 8 november 2010, 22:16.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Netwerk werkt maar half

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Ik zit hier al twee dagen te klooien met mijn netwerk.
    Ik gebruik Win XP PRo SP3.

    Desktop hangt aan de draad; laptop is wireless, maar dat maakt niet uit - als ik de laptop ook aan een kabel hangn krijg ik hetzelfde probleem.

    Neem ik een andere laptop, werkt alles 100 %.

    Fout moet dus ergens in de laptopconfig zitten, maar ik kan het niet vinden.

    Ik kan bestanden van mijn desktop op de laptop raadplegen, maar van op de desktop krijg ik één accest tot de laptop
    Maar, als ik op de desktop vraag "Zoeken naar computers in wekgroepen", dan wordt de laptop wél gevonden.
    Klik ik op de naam van de laptop, dan zie ik alle gedeelde mappen.
    Maar ik kan geen enkele map openen....

    Ik krijg ongeveer 15 seconden een zandloper te zien en dan deze mededeling:

    ..... (naam van de map) is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als U wil weten of u toegangesmachtigingen hebt.

    Kan het netwerkpad niet vinden.


    Iemand enig idee ?


    Nogmaals, neem ik een ander laptop, dan kan ik zijn gedeelde mappen wél raadplegen op mijn desktop.


    Ik heb de firewall even uitgeschakeld op de laptop, maar dat maakt geen verschil....
    Gebruik je exact dezelfde username EN paswoord op beide ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Netwerk werkt maar half

      Identiek dezelfde gebruikers en dito paswoorden op de computers?

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Netwerk werkt maar half

        Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
        Identiek dezelfde gebruikers en dito paswoorden op de computers?
        Euhh, wat bedoel je ?

        Het netwerk ik beveiligd, maar verder staan er geen paswoorden op. Elke computer heeft een unieke naam, en het netwerk heb ik gewoon MSHOME gelaten....


        Edit: bedoel je dat de naam van de gebruikersaccount op al de computers hetzelfde moet zijn ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Netwerk werkt maar half

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

          Edit: bedoel je dat de naam van de gebruikersaccount op al de computers hetzelfde moet zijn ?
          Ja, dat wordt bedoelt
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #6
            Re: Netwerk werkt maar half

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Euhh, wat bedoel je ?

            Het netwerk ik beveiligd, maar verder staan er geen paswoorden op. Elke computer heeft een unieke naam, en het netwerk heb ik gewoon MSHOME gelaten....


            Edit: bedoel je dat de naam van de gebruikersaccount op al de computers hetzelfde moet zijn ?
            yeps, dit geeft meestal de meeste problemen.
            probeer op elke pc in je netwerk minstens een gebruikersaccount te hebben met dezelfde naam, indien je ze wil beveiligen dien je ze op elke pc ook hetzelfde paswoord te geven, tenzij je met Win Server en Active Directory zou willen beginnen natuurlijk...
            Mijn Blog
            D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

            Comment


            • #7
              Re: Netwerk werkt maar half

              * username is dezelfde op beide computers

              * elke computer heeft een unieke naam

              * de IP adressen zijn gelijk ( behalve het laatste nummer )

              * desktop en laptop hebben géén password

              * firewall op de laptop uitgeschakeld: geen resultaat

              * firewall én antivirus op de laptop uitgeschakeld: géén resultaat


              Nog even resumeren wat er mis is.

              Als ik op de desktop zoek naar andere computers in het netwerk, ZIET hij de laptop wel.
              Klik ik op de laptopnaam, dan zie ik de shared folders.
              Maar ik kan geen enkele shared folder openen.

              Zoek ik bv. naar het netbookje dat hier ook in huis ligt ( en ook in het netwerk zit ) ziet hij dat evenees, maar hier kan ik wel zonder probleem de shared folders openen.


              Nu de probleem-laptop is een Thnkpad en die gebruikt voor internetconnectie THINKVANTAGE ACCESCONNECTIONS .... kan dat programma misschien iets blokkeren.

              Zucht .... ik weet het echt niet meer....
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment

              Working...
              X