Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera?

    Ik vroeg me af welk toestel ik zou kopen,

    ik twijfel tussen nikon 3000D, en canon eos 1000D welk zou het beste zijn voor te beginnen en ook voor naar later toe ?

  • #2
    Re: welke camera?

    Oorspronkelijk geplaatst door Mesut Bekijk bericht
    Ik vroeg me af welk toestel ik zou kopen,

    ik twijfel tussen nikon 3000D, en canon eos 1000D welk zou het beste zijn voor te beginnen en ook voor naar later toe ?
    waar specifiek twijfel je aan? beiden zijn goed om te beginnen...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: welke camera?

      al eens gezien naar nikon d3100 ipv 3000

      Comment


      • #4
        Re: welke camera?

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        waar specifiek twijfel je aan? beiden zijn goed om te beginnen...

        over toestel, welk meer gebruiksvriendelijker is, en waar ik eiglk makkelijk mee weg kan.

        Comment


        • #5
          Re: welke camera?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kendo Bekijk bericht
          al eens gezien naar nikon d3100 ipv 3000
          jha, ik weet da die beter is, maar mijn budget is niet zo ruim

          Comment


          • #6
            Re: welke camera?

            Oorspronkelijk geplaatst door Mesut Bekijk bericht
            over toestel, welk meer gebruiksvriendelijker is, en waar ik eiglk makkelijk mee weg kan.
            pak ze allebei eens vast... en koop wat er je het meest bevalt...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: welke camera?

              Mijn advies spaar iets langer maar koop geen D3000.
              Kijk liever uit naar een D5000 of een D90(misschien 2de hands)

              Mvg
              Spogy
              Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

              Comment


              • #8
                Re: welke camera?

                Hier hetzelfde advies van een ex D3000 gebruiker, laat die maar liggen.
                D3100 is stukken beter.
                Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

                Comment


                • #9
                  Re: welke camera?

                  De D3000 is mijn inziens speelgoed (lees brol). Als ik het goed heb is em maar een dik half jaar in productie geweest (ik denk dat em zo slecht was dat de nikon er zelfs beschaamd in is) Sinds augustus is de productie van de D3000 gestopt, dus als je hem koopt is het oude stock nog.
                  Nu is er de D3100 in de plaats maar ik heb er geen goed oog in.
                  De nadruk op "instap" is echt overdone.

                  De canon daarentegen is ook niet echt een hoogloper maar kwalitatief toch stukken beter dan de nikon D3000.
                  Dus als de keuze strikt is, dan kies ik voor canon.

                  Als buget krap is, en je nog even je eieren kan broeden dan zou ik toch aanraden om ff nog op de tanden te bijten en voor een canon 500D te gaan of een nikon D90 (welke beide voor weinig geld VEEL toestel geven)

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke camera?

                    D3000 speelgoed? Dank je, ik heb een d80 met dezelfde sensor... Het is een echte instap spiegelreflex die inderdaad wel wat nadelen heeft. Daar is de prijs ook naar. Toch moeten er zeker mooie foto's mee te maken zijn. Persoonlijk zou ik wel liever voor een tweedehands d80 gaan. Heb je een stuk meer camera voor en haal je ook wat ervaring in huis
                    Groeten Remco.

                    Comment

                    Working...
                    X