Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Handboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Handboeken

    Er bestaan Canon handboeken gekoppeld aan een specifieke camera.

    Ik vraag me af of het de moeite waard is om mij 20km te verplaatsen en een parking te betalen om zo'n handboek in te kijken om het eventueel te kopen (kosten geen 20€).
    Ik heb natuurlijk de handleiding van het toestel en heb reeds een zeer goede basis kennis van de fotografie. (zowel analoog als digitaal)
    mvg Guido
    Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

  • #2
    Re: Canon Handboeken

    Of de boeken de moeite zijn, daar kan ik je geen mening over geven, want ik heb nog nooit zo'n boek in mijn handen gehad. Als het een boek is van Canon zelf vermoed ik wel dat de informatie die erin staat redelijk basis zal zijn en als je al enige ervaring hebt, denk ik niet dat je er veel aan zal hebben, maar nogmaals: ik vermoed het enkel maar...

    Ik wou vooral reageren op je verplaatsing en kosten voor parking. Tegenwoordig kan je toch bijna elk boek online kopen en wordt het in je brievenbus gedropt... Dan moet je enkel nog de verplaatsing maken van je comfortabele zetel naar de brievenbus.

    Misschien staan ze hier wel tussen:
    http://www.proxis.be/BENL/Search/Ind...el2Id=100010NL
    http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekr...373/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Canon Handboeken

      Oorspronkelijk geplaatst door Weirtie Bekijk bericht
      ...

      Ik wou vooral reageren op je verplaatsing en kosten voor parking. Tegenwoordig kan je toch bijna elk boek online kopen en wordt het in je brievenbus gedropt... Dan moet je enkel nog de verplaatsing maken van je comfortabele zetel naar de brievenbus.
      Ik zie graag eerst wat ik koop
      mvg Guido
      Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

      Comment


      • #4
        Re: Canon Handboeken

        De handboeken waar je het over hebt zijn door de band dieper uitgewerkte versies van de handleiding die met je camera mee komt.
        Zo is de handleiding ook gericht op het doelpubliek die zo een camera gaat kopen.
        Bij de instap modellen staan ook wat basis tips om al snel tot resultaten te komen.
        In die handboeken gaan ze er gewoon dieper op in en ilustreren ook met meer fotos zodat het prettiger verwerkt/aanleerd. Maar vooral aangepast op jou toestel zodat je metteen de juiste knopjes indrukt.

        Als je al ervaring hebt denk ik dat de handleiding bijgeleverd met je toestel moet volstaan om alle ins en outs van je toestel te kennen.

        Voor meer details over het fotograferen zelf bestaan specifieke leerboeken afhankelijk van je kennis en ervaing.
        Heb je bv altijd gewerkt met de camera in stand "portret", "landschappen" of P mode dan is een werkboek algemene fotografie een beter keuze. Daar ga je leren wat er met de A en T of M mode mogelijk is.
        Ook zullen de fotografie leerboeken je ook een dieper inzicht geven in zaken zoals F-waarde. (hoe zijn ze er in godsnaam op gekomen om dat zo ingewikkeld te maken toch ) Een goed boek leerd je die dingen en dan zal je zien dat het best eenvoudig is.

        Zo heb je bv de boeken van http://www.dfonline.be/. Die worden bij veel fotocursusen gegeven.
        Eenvoudig, correct en toch voldoende technisch om een heel eind ver mee te komen.

        Wil je nog een stap verder gaan, dan zijn er specifieke boeken voor elk deelgebied van de fotografie zoals bv macrofotografie,...
        Een tijdschrift zoals de "shoot" is ook leerzaam.
        Dit forum hier is leuk om ervaringen en eventuele problemen met je toestel te bespreken.
        Je kan ook veel leren uit de fotos die hier door iedereen geplaatst worden voor beoordeling. Zo leer je soms kleine dingen waar je best kan op letten en zo.

        En dan is het vooral een kwestie van veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen, testen, proberen, en veel "slachtoffers" vinden die voor je lens willen poseren of veel rondrijden op zoek naar leuke locaties.

        En finaal best ook een centje sparen want ooit koop je dan duurder lenzen en bijbehoren.

        Comment


        • #5
          Re: Canon Handboeken

          Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
          Ik zie graag eerst wat ik koop
          daar moet je wat voor over hebben, want anders is het over een paar jaar uit met die pret..

          Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
          Ik vraag me af of het de moeite waard is om mij 20km te verplaatsen en een parking te betalen om zo'n handboek in te kijken om het eventueel te kopen (kosten geen 20€).
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X