Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550d + EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 550d + EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

    Beste,

    Ik ben aan het overwegen om mijn eerste dslr aan te kopen

    Na veel gelezen en vergeleken te hebben, denk ik dat deze combinatie voor mij de goeie is, maar ik wil graag de bevestiging van jullie de echte fotografen.

    Ik zal vooral veel foto's trekken van onze pasgeboren zoon, familie, feestjes en wat vakantie foto's, uit mijn ervaring weet ik dat veel van de gebeurtenissen 's avonds of binnen plaatsvinden, dus daarom de 17-55 2,8.

    Volgende week naar de states en deze combo kost +/- 1250€, bevestigen jullie mijn combinatie of stellen jullie iets anders voor voor dit bedrag?

    Alvast bedankt,

  • #2
    Re: Canon 550d + EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

    Ik ken de 550D niet maar toen ik mijn 50D gekocht heb had ik eerst een 500D in gedachten, maar ze toen alle twee es in de hand kunnen nemen en toen twijfelde ik niet meer: de 50D ligt, voor mij toch, veel beter in de hand, voelt gewoon beter aan. Prijsverschil was er natuurlijk maar niet getwijfeld en de 50D gekozen, en tot nu toe bijzonder tevreden van.
    Enkele maanden later de 17-55 2.8 gekocht en dit is een toplens! Haarscherp, mooie kleuren en snelheden van 1/30 uit de hand zijn geen probleem (voor stilstaanden objecten, actieve baby is iets anders)
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

    Comment


    • #3
      Re: Canon 550d + EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

      Ik heb een 550D met 17-85 tevreden van, maar heb toch spijt dat ik niet wat meer heb gespendeerd voor de 17-55.

      550 + 17-55 top combinatie zeker voor binnen
      mss ook eens denken aan een externe flitser als toch naar amerika gaat.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 550d + EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door barichello Bekijk bericht
        ....
        Ik zal vooral veel foto's trekken van onze pasgeboren zoon, familie, feestjes en wat vakantie foto's, uit mijn ervaring weet ik dat veel van de gebeurtenissen 's avonds of binnen plaatsvinden, dus daarom de 17-55 2,8.
        .....
        Als dat je wensen zijn, en in jou buget past, niet twijfelen, je hebt daar een goeide top combinatie!

        Je hebt je huiswerk al goed gemaakt

        Comment


        • #5
          Re: Canon 550d + EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

          Niet twijfelen, gewoon doen. Maar toch ook wat geld uitgeven aan een flitser.
          Die staan hier op het forum wel te koop.
          Succes en laat je ons weten wat je voor al dat moois in de States hebt moeten betalen ?
          Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 550d + EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

            Ik heb eerst die lens op mijn 350D gehad. Best wel goede foto's mee te maken in die
            dagen. Nu nog. Maar dat mag je niet meer zeggen. Qua balans vond ik het wel iets
            minder en aangezien de 550d dezelfde grootte is... Voor ongeveer hetzelfde geld heb
            je de 50D + 17-55 2.8 en dit vind ik een prachtig stel. Ook iets gemakkelijker om te
            bedienen door de twee scrollwieltjes. Maar je kan er niet mee filmen, indien dit een
            rol speelt.
            Hoe dan ook, je koopt jezelf een prachtig begin.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 550d + EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

              bedankt voor jullie reacties, laat nog wel iets weten!

              Comment


              • #8
                Re: Canon 550d + EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                Heb dezelfde lens met een 60D. Kost een beetje meer natuurlijk maar daarvoor krijg je een betere gewichtsbalans body/lens, betere focus, kantelbaar scherm, afwerking, instelmogelijkheden, enz.

                Ook de 7D vind je online al voor een zeer redelijke prijs.

                Je lens is van goede bouwkwaliteit, lichtgevoelig voor opnames binnen en scherp.

                Nadelen zijn zijn prijs, afmeting, gewicht en relatief beperkte zoom tov sommige kit-lenzen.

                Groetjes

                Comment

                Working...
                X