Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfportret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zelfportret

    collega's,
    sinds kort volg ik een cursus digitale fotografie, onze volgende opdracht is "zelfportret"
    Graag had ik wat tips of hints.....
    alvast bedankt.

  • #2
    Re: zelfportret

    Statief, afstandsbediening om mee te beginnen.

    Comment


    • #3
      Re: zelfportret

      Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
      Statief, afstandsbediening om mee te beginnen.
      of de timer gebruiken... en je toestel ergens op een tafel of kast zetten...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: zelfportret

        Oorspronkelijk geplaatst door luche1966 Bekijk bericht
        collega's,
        sinds kort volg ik een cursus digitale fotografie, onze volgende opdracht is "zelfportret"
        Graag had ik wat tips of hints.....
        alvast bedankt.
        hoe kan je nou zo,n opdracht krijgen vanop de cursus, als je (jullie) geen tips of hints gehad hebben in de les!
        rare cursus hoor.
        volgende opdracht.......onderwater shot!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: zelfportret

          Als je misschien inspiratie zoekt, er zijn een een hoop mooie voorbeelden hier op het forum:

          Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

          Comment


          • #6
            Re: zelfportret

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            hoe kan je nou zo,n opdracht krijgen vanop de cursus, als je (jullie) geen tips of hints gehad hebben in de les!
            rare cursus hoor.
            volgende opdracht.......onderwater shot!
            grt,bouk.
            Hey Bouk,

            Zo is het bij ons toch ook hoor. Thema dit of dat, zonder meer. Vind dit net goed, want het bevordert de creativiteit (bij mij toch). Ik denk ook als er tips gegeven worden of voorbeelden dat mensen niet ruimer gaan denken dan het gegevene. Ik denk ook net door die eigen invulling en eigen interpretatie te geven aan het thema dat je meer leert om te 'zien'.
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

            Comment


            • #7
              Re: zelfportret

              Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
              Hey Bouk,

              Zo is het bij ons toch ook hoor. Thema dit of dat, zonder meer. Vind dit net goed, want het bevordert de creativiteit (bij mij toch). Ik denk ook als er tips gegeven worden of voorbeelden dat mensen niet ruimer gaan denken dan het gegevene. Ik denk ook net door die eigen invulling en eigen interpretatie te geven aan het thema dat je meer leert om te 'zien'.
              tja....stel je volgt een cursus automonteur en je krijgt de opdracht...vervang eens een koppakking!
              een beetje kennis (op cursus) zou toch nodig/welkom zijn.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: zelfportret

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                tja....stel je volgt een cursus automonteur en je krijgt de opdracht...vervang eens een koppakking!
                een beetje kennis (op cursus) zou toch nodig/welkom zijn.
                grt,bouk.
                Tuurlijk, op de cursus leer je met je camera werken. De technische kant, hoe alles werkt. Maar de inhoud van de foto, dat is toch je eigen creativiteit?
                https://www.tinicleemputfotografie.com/

                Comment


                • #9
                  Re: zelfportret

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                  Tuurlijk, op de cursus leer je met je camera werken. De technische kant, hoe alles werkt. Maar de inhoud van de foto, dat is toch je eigen creativiteit?
                  mee eens hoor; er wel vanuit gaande, dat het onderwerp zelfportret op de cursus behandeld is.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: zelfportret

                    Een tip die ik kan geven naar aanleiding van een opmerking van een van mijn medecursisten toen we zelf een zelfportret moesten maken: gebruik een afstandsbediening ipv de zelfontspanner.

                    Eénbepaalde persoon bleef maar klagen dat al zijn zelfportretfoto's onscherp waren omdat zijn fototoestel scherpstelt als je de knop induwt en hij dan nog niet op zijn plaats stond/zat (wat uiteraard logisch is). Je kan dit natuurlijk opvangen door bijvoorbeeld een kapstok te plaatsen waar jij gaat staan/zitten en daarop te focussen. Maar met een afstandsbediening werken lijkt met toch net iets minder omslachtig.

                    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
                    Wimblog.be
                    urbanexploration.be & forum.urbanexploration.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: zelfportret

                      Ik weet niet wat ze je in de cursus leren, maar een (zelf)portret foto gaat "over de persoon". Denk hier even over na.

                      "Over de persoon". Dwz, de foto drukt iets uit over de persoon, dat hoeft dus niet noodzakelijk het klassieke pasfoto beeld te zijn. Het hoeft wel een foto te zijn die iets vertelt over de persoon.
                      Of als het een meer klassieke cursus is: ga naar een pasfoto machine en laat de machine de foto maken.

                      "Portret"

                      Comment


                      • #12
                        Re: zelfportret

                        Gebruik één of meerdere spiegels.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: zelfportret

                          Ik heb die opdracht ook gekregen op school vorig jaar ook zonder uitleg...

                          Zeker erop letten dat je goed scherpstelt, zet iemand op de plaats waar jij gaat zitten of een voorwerp waarop je kand scherpstellen. Als de scherpte goed zit, zet dan je autofocus af, zo kan die niet meer verdraaien eens je de foto maakt

                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: zelfportret

                            Oorspronkelijk geplaatst door Daria Bekijk bericht
                            Zeker erop letten dat je goed scherpstelt, zet iemand op de plaats waar jij gaat zitten of een voorwerp waarop je kand scherpstellen. Als de scherpte goed zit, zet dan je autofocus af, zo kan die niet meer verdraaien eens je de foto maakt :
                            Erg knap als dit allemaal kunnen zien aan het resultaat. Of je AF of MF gebruikt, maakt toch niet als het maar scherp is en dit ook gegarandeerd is door de methode.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: zelfportret

                              Aan de foto van "Luna" te zien werk je met een 50D
                              Gewoon met usb aan je laptop verbinden en met EOS Utility werken (remote shooting)
                              Dan kan je perfect scherpstellen en alle instellingen nog aanpassen via je laptop

                              Ik heb dit enkele weken geleden ook zo gedaan voor onze opdracht "zelfportret" in de les

                              En zoals Katbollie al aanhaalde vergeet geen persoonlijkheid in het portret te tonen.

                              Comment

                              Working...
                              X