Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuzes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuzes

    bij m'n laatste post had ik de vraag 7d + 5dII kopen of m'n 50d houden en 1dIV bij kopen
    mijn fotografie: vogels en portret (evenementen...) wil zoiezo 2de body bij
    mijn probleem is een beetje teveel ruis op m'n huidig toestel
    nu die 1dmkIV... heb al wat ervaring maar leer ook nog elke dag bij zou dit een te grote stap zijn...
    meschien graag wat ervaringen als het kan

    de combinatie 1dmkIV +70/200is 2.8 heb ik eens kunnen testen op photokina (was wel aan de stand zelf) heb er wat foto's mee genomen tis een fenomenaal snel toestel sublieme combi trouwens

    7d+ 5dII komt mij wel goedkoper uit...

    ik geraak er niet uit

    Mvg Neil
    Last edited by neil.d; 8 november 2010, 23:21.
    Canon. http://www.500px.com/nds

  • #2
    Re: keuzes

    waaw al die reacties
    Canon. http://www.500px.com/nds

    Comment


    • #3
      Re: keuzes

      Jij komt er niet uit, je weet wat de toestellen kunnen, dus voor jouw is het muntjes tellen en afwegen.

      Maar als het helpt: koop de 1DIV, niet dat ik er verstand van Canon heb, maar het blijft knagen....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: keuzes

        tis inderdaad een moeilijke keuze,
        k'dacht eigenlijk dat hier op het forum nog veel mensen met 5dII en en 1d rondgingen die mij wat tips en zo konden mee geven

        kzal mij wat verder moeten verdiepen in voorgaande posts
        Last edited by neil.d; 8 november 2010, 23:21.
        Canon. http://www.500px.com/nds

        Comment


        • #5
          Re: keuzes

          Oorspronkelijk geplaatst door neil.d Bekijk bericht
          tis inderdaad een moeilijke keuze,
          k'dacht eigenlijk dat hier op het forum nog veel mensen met 5d en en 1d rondgingen die mij wat tips en zo konden mee geven

          kzal mij wat verder moeten verdiepen in voorgaande posts
          Hier een ontevreden 5D user dus...

          Comment


          • #6
            Re: keuzes

            Oorspronkelijk geplaatst door Geert007 Bekijk bericht
            Hier een ontevreden 5D user dus...
            slechte ervaring met de 5D?
            Canon. http://www.500px.com/nds

            Comment


            • #7
              Re: keuzes

              Oorspronkelijk geplaatst door neil.d Bekijk bericht
              slechte ervaring met de 5D?
              Yeps.Hij is gratis weg met een ganse boel waar niemand intresse in heeft.
              Hij stond gratis buiten op een parking.

              Morgen aangfite diefstal doen bij politie en verzekering van die laatste incasseren en nieuw Nikon spul kopen .
              Het zal al zeker de D300s van Nikon worden en een F2.8 lensje en een flits die ik zaterdag ga kunnen gebruiken .

              Comment


              • #8
                Re: keuzes



                mja beter zo'n reacties dan geen reacties hé

                hopelijk ben je dan meer tevreden over je toekomstig materiaal
                Canon. http://www.500px.com/nds

                Comment


                • #9
                  Re: keuzes

                  Oorspronkelijk geplaatst door neil.d Bekijk bericht


                  mja beter zo'n reacties dan geen reacties hé

                  hopelijk ben je dan meer tevreden over je toekomstig materiaal
                  Yeps de D300s voelt aan als een juiste keuze .
                  Wil je ontevreden zijn over je foto's koop een 5D Mark II die tip geef ik je .Zijn AF is ongelofelijk traag en zijn kwaliteit is ronduit slecht.
                  Zijn hoge ISO prestaties zoals ze zeggen wel ik zeg je eerlijk vanaf ISO1600 heb je al prijs van ruis.Andere zullen het ontkennen maar ik niet dus .

                  Comment


                  • #10
                    Re: keuzes

                    Mja goed tzijn zo'n ervaringen die ik wil lezen ik heb reeds ruis vanaf iso800 en soms nog van iets minder met m'n 50D.


                    Ik blijf zoiezo bij canon maar respecteer ieder zijn keuze.
                    Canon. http://www.500px.com/nds

                    Comment


                    • #11
                      Re: keuzes

                      Geert, ik hoop dat je veel plezier van je D300S zal hebben, maar ik mag toch hopen dat je zelf ook wel begrijpt dat de 5D mkII écht geen slechte camera is.

                      Werk zelf met een D700...ken de 5D ook aardig en als ik zie wat men hier en binnen mijn kenissenkring voor foto's maakt met een 5D mkII dan kan ik toch niet anders concluderen dat het bij jou niet aan de camera heeft gelegen (ook gezien je eigen topic...)


                      Voor TS...5D of 1D...wat mij betreft twee totaal verschillende camera's...afhankelijk van de wens voor resulotie of snelheid (en budget) kun je daar je keuze in maken...
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: keuzes

                        de 5D zou gepaard gaan met de 7D vandaar de twijfel

                        1D zou voor mij dan het ultieme zijn maar heb em eens getest voor enkele foto's maar heb er nog niet echt mee gewerkt heb nu wel wat ervaring maar of dat genog zal zijn voor de 1D weet ik niet...
                        Canon. http://www.500px.com/nds

                        Comment


                        • #13
                          Re: keuzes

                          Oorspronkelijk geplaatst door neil.d Bekijk bericht
                          de 5D zou gepaard gaan met de 7D vandaar de twijfel

                          1D zou voor mij dan het ultieme zijn maar heb em eens getest voor enkele foto's maar heb er nog niet echt mee gewerkt heb nu wel wat ervaring maar of dat genog zal zijn voor de 1D weet ik niet...
                          De 7D zou ik zeker kopen echt wel lijkt maar de 5D en ze mogen zeggen wat ze willen is .En de 1D lijkt me ook wel maar niet binnen mijn budget meer :'(.

                          En ik ben een Nikon man .

                          Comment


                          • #14
                            Re: keuzes

                            Pff...Geert...


                            Ik kan niet voor jou beslissen Neil, maar ik zou dan voor de 1D gaan. en de 50D erbij houden...
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: keuzes

                              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              Pff...Geert...


                              Ik kan niet voor jou beslissen Neil, maar ik zou dan voor de 1D gaan. en de 50D erbij houden...
                              Tja gast dat jij de persoon liever 'rommel' wilt laten kopen moet jij weten.Ben teminste eerlijk en spreek uit eigen ervaring met een 'slechte' 5D.Een 7D gaat zeker een goede keuze zijn en de 1D ook,maar niet voor mij .

                              Comment

                              Working...
                              X