Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon - dust delete data

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon - dust delete data

    Naar aanleiding van vragen over sensorreiniging ben ik benieuwd hoeveel mensen de functie 'dust delete data' gebruiken.

    Zelf gebruik ik het weleens maar niet vaak, ik heb niet zo vaak last van stof.

  • #2
    Re: Canon - dust delete data

    Nope, i dont use it
    Ik zie er het nut niet van in eigenlijk. Wat vuil is, moet gepoetst worden niet onder tapijt geveegd.

    Comment


    • #3
      Re: Canon - dust delete data

      Nu, ik ben zo iemand die het wel gebruikt. En het stof dus onder het tapijt veegt. Daar ziet
      immers niemand het liggen. Als de hoop dan te groot wordt haal ik er de vuilnisman bij. De
      sensorpoetser zeg maar.

      Comment


      • #4
        Re: Canon - dust delete data

        Enkel na het verwisselen van een lens. Staat dus zeker niet op automatisch.

        Comment


        • #5
          Re: Canon - dust delete data

          Oorspronkelijk geplaatst door gulbert Bekijk bericht
          Enkel na het verwisselen van een lens. Staat dus zeker niet op automatisch.
          Huh ? Kan je die techniek veen toelichten ?

          Tenzij ik het compleet verkeerd begrijp dient die functie om stofjes vast te leggen in het geheugen zodat de DIGIC processor er rekening mee kan houden, of het effectief werkt weet ik niet, ik gebruik de methode kuisen als het vuil is.

          Comment


          • #6
            Re: Canon - dust delete data

            Verkeerd begrepen. Ik dacht dat het om sensorreiniging ging. Stof data is wat anders. Dat gebruik ik nooit. In de rawconvertor van CS4 is dat stofje op een foto zo weggepoetst.

            Comment

            Working...
            X