Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D - instelwiel plots onbruikbaar.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50D - instelwiel plots onbruikbaar.

    Ik ben reeds een tijd in het bezit van deze Canon 50D.
    Prettig was dat ik ook via het instelwiel (vooraan op de body naast de ontspanknop) ook dingen kon aanpassen zoals AF + Diafragma + ontspansnelheid.
    Ik heb wat zitten aanpassen in menu's en nu lukt dit niet meer.
    Ik kan nog enkel aanpassingen doen via het grote wiel op de achterzijde van de body.
    Zowat alles wat binnen mijn mogelijkheden ligt deed ik: in mijn gebruiksaanwijzing kijken. Alle instellingen wissen enz... Het lukt me dus compleet niet.

    Wie kan mij helpen in het aanpassen van mijn instellingen zodat het instelwiel terug zijn prettige functie's bediend ?

    Gegoogled... gezocht... zenuwachtig gemaakt (en nog steeds). Wie helpt ?
    Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

  • #2
    Re: Canon 50D - instelwiel plots onbruikbaar.

    Oorspronkelijk geplaatst door omerti Bekijk bericht
    Ik ben reeds een tijd in het bezit van deze Canon 50D.
    Prettig was dat ik ook via het instelwiel (vooraan op de body naast de ontspanknop) ook dingen kon aanpassen zoals AF + Diafragma + ontspansnelheid.
    Ik heb wat zitten aanpassen in menu's en nu lukt dit niet meer.
    Ik kan nog enkel aanpassingen doen via het grote wiel op de achterzijde van de body.
    Zowat alles wat binnen mijn mogelijkheden ligt deed ik: in mijn gebruiksaanwijzing kijken. Alle instellingen wissen enz... Het lukt me dus compleet niet.

    Wie kan mij helpen in het aanpassen van mijn instellingen zodat het instelwiel terug zijn prettige functie's bediend ?

    Gegoogled... gezocht... zenuwachtig gemaakt (en nog steeds). Wie helpt ?
    Een klasieker: je hebt de on/off switch niet ver genoeg gedraaid. Je moet hem 1 klik doordraaien tot op het witte streepje dat naar het wiel leidt.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50D - instelwiel plots onbruikbaar.

      Bedankt voor de reactie maar dat was het niet. Voor zover ken ik mijn toestel

      Maar het is intussen opgelost.. Hoe, vraag me dat niet. Maar toen ik zonet buiten nog enkele foto's van onze hond wilde maken en daarvoor van lens verwisselde werkten alle knoppen en "wielen" weer.
      Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50D - instelwiel plots onbruikbaar.

        Wat zijn de instellingen om het diafragma met het kleine wiel te kunnen bedienen?
        Moet je dan nog een tweede knop indrukken zoals bij de 400D?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50D - instelwiel plots onbruikbaar.

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Wat zijn de instellingen om het diafragma met het kleine wiel te kunnen bedienen?
          Av.......

          Comment


          • #6
            Re: Canon 50D - instelwiel plots onbruikbaar.

            Heb hetzelfde voorgehad : blijkbaar was het "wieltje" van de grip niet perfect op zijn plaats. Even een draaien en "Kees kwam klaar".
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

            Comment


            • #7
              Re: Canon 50D - instelwiel plots onbruikbaar.

              Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
              Heb hetzelfde voorgehad : blijkbaar was het "wieltje" van de grip niet perfect op zijn plaats. Even een draaien en "Kees kwam klaar".
              Ik denk dat ik het ook in die richting moet zoeken alhoewel ik mijn grip onder het toestel uithaalde én terugplaatste.
              Tot mijn verbazing werkte het "wieltje" van mijn grip wél en toen probeerde ik dit van het toestel en, raar maar waar, alles was weer OK.
              Ik weer gelukkig...
              Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 50D - instelwiel plots onbruikbaar.

                Heb ik ook al tegengekomen bij een lenswissel in een vogelkijkhut, is best niet zo leuk om mee te maken heh
                Zat ik al te vloeken als een ketter, had ik al mijn materiaalkoffer in gedachten,....

                Ik heb me toen wel kunnen verder helpen met het wieltje op de grip. Die werkte nog. Vond ik wel vreemd.

                Even later was het probleem "verdwenen".

                Nu ik die post hier zo lees, denk ik dat het wel eens het grip-wieltje kan geweest zijn ook die niet 100% in een klik zat.
                Mss heb ik er tegen gestoten tijdens de lenswissel, i dont know ...
                Maar volgende keer check ik eerst dat grip-wieltje, thanx for the tip mannen!

                Comment

                Working...
                X