Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurverschil tussen Windows Internet Explorer en Mozilla Firefox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleurverschil tussen Windows Internet Explorer en Mozilla Firefox

    Als jullie deze foto bekijken http://forum.belgiumdigital.com/f40/...ml#post2883590 met jullie internet browser en met een andere, zien jullie dan ook kleurverschil. Ik heb namelijk Explorer en Firefox en dan zie ik een opmerkelijk kleurverschil. Bij Firefox heeft die meer cyaan. Enig idee wat de reden is?

  • #2
    Re: Kleurverschil tussen Windows Internet Explorer en Mozilla Firefox

    IE houdt geen rekening met kleurprofielen. Browsers als safari of mozilla wel.

    Ikzelf gebruik safari (op windows pc) als ik foto's wil bekijken omdat ik dan steeds de correcte kleuren zie (best in combinatie met een gecalibreerd beeldscherm)

    groetjes
    ----------------
    Mijn portfolio

    Comment


    • #3
      Re: Kleurverschil tussen Windows Internet Explorer en Mozilla Firefox

      Bij de exif van die foto staat color space: uncalibrated.

      Daar zit het probleem, als iedereen de foto's omzet naar sRGB, dan kan je op elke computer de juiste kleuren zien.

      Ik zie hier dagelijks foto's met verkeerde kleuren.

      Als je foto's wil laten afdrukken, dan zal je ze bij de meeste afdrukcentrales ook in sRGB moeten afleveren als je de juiste kleuren wil.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Kleurverschil tussen Windows Internet Explorer en Mozilla Firefox

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verleysen Bekijk bericht
        IE houdt geen rekening met kleurprofielen. Browsers als safari of mozilla wel.
        Dit klopt op deze website kun je dit uittesten.
        Gr.
        lucv.be - instagram - facebook

        Comment


        • #5
          Re: Kleurverschil tussen Windows Internet Explorer en Mozilla Firefox

          Op mijn scherm, gecalibreerd, scherm zie ik geen verschil, zowel bij IE6, Opera als Chrome.
          Ziet er juist het zelfde uit; venster onder elkaar -> verpringen van browser en ik zie geen enkel verschil.
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

          Comment


          • #6
            Re: Kleurverschil tussen Windows Internet Explorer en Mozilla Firefox

            Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
            Op mijn scherm, gecalibreerd, scherm zie ik geen verschil, zowel bij IE6, Opera als Chrome.
            Ziet er juist het zelfde uit; venster onder elkaar -> verpringen van browser en ik zie geen enkel verschil.
            Waarschijnlijk omdat het geen wide gamut scherm is.
            lucv.be - instagram - facebook

            Comment


            • #7
              Re: Kleurverschil tussen Windows Internet Explorer en Mozilla Firefox

              Oorspronkelijk geplaatst door mypicture Bekijk bericht
              Waarschijnlijk omdat het geen wide gamut scherm is.
              Zou best kunnen het is maar een Acer AL1716, als het jullie wat zegt.
              Mvg,
              SW
              BD1071BE

              Comment


              • #8
                Re: Kleurverschil tussen Windows Internet Explorer en Mozilla Firefox

                Mercikes voor de uitleg. Ik ga het allemaal nog eens uitpluizen en vergelijken.

                Comment

                Working...
                X