Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 of 3 studioflitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 of 3 studioflitsers

    Hallo Iedereen,


    Ik heb een vraagje.
    Ik heb 2 studio flitsers van Falcon eyes 300 ws en een witte achtergrond rol.
    Ik heb altijd probleem dat mijn achtergrond nooit perfect wit is.
    Is dat mogelijk met 2 studiolichten of is een 3 de zeker nodig?
    Mvg Stefaan

  • #2
    Re: 2 of 3 studioflitsers

    ik gebruik er altijd 2 voor de achtergrond
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: 2 of 3 studioflitsers

      Met 1 lamp (heb er ook van 300W) krijg ik de achtergrond vrij goed uitgelicht, maar het hangt ervanaf wat je juist wil fotograferen. Voor puur portret van 1-2 personen kan het zeker lukken. Voor full body is het wat krap.
      Of ik zet er nog een externe flitser bij (hoeft dus geen studioflits te zijn). Als je maar met 1 lamp werkt voor de achtergrond kun je het in PS normaal ook wel vrij goed rechttrekken.

      Ik heb momenteel 2 studiolampen en meestal hou ik 1 externe flitser ook in gereedheid indien nodig.

      Hoe hard zet je je lamp en hoe plaats je die? Je kunt wat 'featheren' om een groter oppervlak te bestrijken. Ik werk of met bare flits (dan heb je geen verlies) of met softbox erop. Ik gebruik ook zelden de volle 300W om uit te lichten.
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: 2 of 3 studioflitsers

        Mijn ervaring: kan perfect met één flits op de achtergrond. Het wordt makkelijker als je meer plaats hebt: de flits kan verder van de achtergrond en dus ook een groter oppervlak belichten. Onderwerp moet dan nog verder van de achtergrond kunnen om overstraling te vermijden en te vermijden dat het onderwerp rechtstreeks "achtergrondlicht" vangt.
        www.135mm.be
        @135mm_leuven
        info@135mm.be

        Comment

        Working...
        X