Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

    Ons klein mannen hebben heel wat speelgoed die op 3 batterijen werkt.
    Ik kan enkel 2 of 4 batterijen opladen. Wat doe ik best met nummer 4 die steeds werkloos opgeladen in de kast ligt maar toch elke keer in de lader moet?
    Ik veronderstel dat dit niet gezond is voor die ene batterij.

  • #2
    Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

    Koop een andere lader.
    Er zijn laders te vinden die elke batterij apart opladen, en waar er 2 of 4 in kunnen.

    Comment


    • #3
      Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Koop een andere lader.
      Er zijn laders te vinden die elke batterij apart opladen, en waar er 2 of 4 in kunnen.
      Ik heb zopas mijn lader gekocht.

      Comment


      • #4
        Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

        Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
        Ik heb zopas mijn lader gekocht.
        Eerst nadenken.....dan vragen stellen....dan kopen.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

          Heeft nog iemand echt bruikbare tips?

          Comment


          • #6
            Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

            Ik begrijp je vraag, laat die 4e opgeladen batterij gewoon liggen tot je andere leeg zijn en laad ze dan alle 4 terug op he.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

              Het kleinste gemene veelvoud van 2 en 3 = 6
              Dus, het antwoord is simpel: laad steeds de batterijen op van 2 toestellen.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

                en anders batterijen nummeren, en den eerste keer gebruik je batterij 1 niet, de volgende keer laat je batterij 2 liggen.. enz...
                en je onthoud het toch gemakkelijk, als je er bv.2,3 en 4 uitneemt, dan is de 1 niet gebruikt, en moet je volgende keer batterij 2 laten "rusten" steek die op de laatste plaats in je lader en je wetet dan dat je die niet gaat gebruiken.

                Comment


                • #9
                  Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

                  Nog een bijkomend probleem: de contactpunten van de batterijen en de lader zijn soms geoxideerd met als gevolg gedeeltelijk of niet opladen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                    Nog een bijkomend probleem: de contactpunten van de batterijen en de lader zijn soms geoxideerd met als gevolg gedeeltelijk of niet opladen.
                    tjonge..jonge.....lekker bezig hoor.
                    oja..Welkom op BD.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                      Nog een bijkomend probleem: de contactpunten van de batterijen en de lader zijn soms geoxideerd met als gevolg gedeeltelijk of niet opladen.
                      Je zal toch een betere lader moeten kopen, die elke accu apart laadt zodat je ze niet per twee of vier moet laden. Dan steek je gewoon de drie gebruikte accu's in de lader als dat nodig is.

                      Een goede lader heeft niet gemakkelijk last van geoxideerde contactjes, en bij nikkel-metaalhydride accu's heb ik dat probleem eigenlijk ook nog nooit voorgehad.

                      De beste lader is de Maha MH-C9000, maar ik gebruik hier ook nog een Memorex PRO 9780, die laadt de accu's ook allemaal apart. Die heeft niet alle mogelijkheden van de Maha, maar die laadt de accu's wel op de juiste manier zonder ze heet te stoken.
                      Ik weet niet of ze die PRO 9780 nog verkopen, ik ben die maar één keer tegengekomen bij de Makro (die lader heeft ook een 5V USB uitgang, maar die heb ik nog niet gebruikt).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        die lader heeft ook een 5V USB uitgang, maar die heb ik nog niet gebruikt.
                        soms handig voor Ipod, GPS, sommige gsm's,......
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

                          Koop 2 extra batterijen (accu's) en terwijl de kids er drie gebruiken kan je deze 2 extra laden.
                          Zodoende heb je dan een stel van 3 gebruiksklaar.
                          Als ze alle 6 leeg zijn kan je opnieuw 4 en vervolgens 2 stuks laden.

                          Henri
                          lidnummer: BD0435BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

                            Destijds waren wij tevreden als de batterijen eens leeg waren, dan was er eventjes rust in huis, en moesten ze wachten tot de batterijen terug geladen waren.

                            MAar inderdaad, een lader die elke batterij apart laadt is een goed idee.
                            Heb er net een gekocht bij Conrad. (Voltcraft BC-300)
                            Je kan van iedere batterij de laadtoestand mooi volgen, maar het duurt wel even voor ze vol geraken, en de batterijen worden amper warm wat wel een groot verschil is ten opzichte van mijn oude GP lader.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kinderspeelgoed met 3 batterijen.

                              ik ken dat probleem ook.
                              vooral mijn SB 800 flits (5XAA)

                              onlangs lag er in de aldi 'n lader met lcd display, waar je stuk per stuk (4 compartimenten) kon opladen en dan moest dat nog niet van hetzelfde formaat zijn.
                              Misschien komen die terug of vindt je ergens nog...

                              Comment

                              Working...
                              X