Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D mk3 grote kuisbeurt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1D mk3 grote kuisbeurt

    Hey iedereen, ik heb een tijd geleden een 1dmk3 in tweedehands gekocht, en hij doet het nog steeds fantastisch, maar ik zou graag de body volledig eens laten reinigen door techrepair, vooral omdat er ook veel stof zit in mijn zoeker, het is gigantisch irritant vind ik, ook zou ik graag het lcd-venster laten vervangen, en de camera eens laten callibreren samen met al mijn L lenzen.

    En misschien een zot idee, maar kan je er een 900.000 lcd'ke laten steken ipv een 230.000 lcd'ke

    Heeft er iemand een idee wat me dat kost, en kan ik de auto nemen, dit daar binnen doen en er op wachten?
    Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

  • #2
    Re: 1D mk3 grote kuisbeurt

    Om het stof in de zoeker weg te krijgen zal de camera open moeten, en dat kan wel wat langer duren. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je daarop blijft wachten.


    Je kan de camera laten callibreren met al je lenzen, maar dat kan je zelf ook.
    De camera heeft daarvoor de AF correctie die je zelf moet uitvoeren. Dat zal heel wat goedkoper uitkomen dan dat je dat laat doen.
    Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je bij Fotokonijnenberg de camera + lenzen kan binnenbrengen om de AF te calibreren. Maar dat zal ook niet goedkoop zijn als je meerdere lenzen hebt...

    Een ander lcd-scherm met een hogere resolutie plaatsen zal niet mogelijk zijn, want dat schermpje moet ook nog aangestuurd worden. Dat zal niet lukken met de onderdelen die nu in die camera zitten...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 1D mk3 grote kuisbeurt

      Ik ben vorige week hierheen gegaan



      gewoon een mailke gestuurd vooraf, dag afgesproken en die mensen hebben mij meteen geholpen terwijl ik er zat op te wachten.
      Indien iets te veraf om zelf te rijden gaan ze u een telefoon nummer geven van transportbedrijf waarmee ze werken.

      Ik was alleszins heel tevreden.
      Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
      Fuji : Fuji X10

      Comment

      Working...
      X