Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex en de gevolgen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urbex en de gevolgen

    Ik ben pas begonnen met urbex. Ik heb al een locatie of 5 gedaan en bij de laatste liep het even mis. De eigenaar hield ons tegen en wou onze namen. Ik kon "wegstappen" maar mijn broer bleef staan zodat ik dus na een tijdje met hangende pootjes terug moest keren. De politie heeft niks opgeschreven, buiten onze namen. Ze deden niet echt moeilijk.

    Mijn vraag is nu; wat kan er gebeuren als de politie wel moeilijk doet? Boete? Hoeveel? Of andere straffen...? Natuurlijk nemen we enkel foto's en maken we niks stuk of nemen we niks mee. Dus enkel betreden van privé gebied. Of wordt dit bekeken als inbraak? Ik ben wel benieuwd...
    Misschien een politie agent of iemand anders die dit leest en mij wijzer kan maken??
    Heeft iemand anders dit al meegemaakt dat de politie werd gebeld voor urbex??

    Bedankt op voorhand!!

  • #2
    Re: Urbex en de gevolgen

    Ik ben een keer betrapt door eigenaar bij Maison Nostra maar ik kwam vrij snel met hem overeen. Maar ik moest beloven om geen foto's meer te nemen en er ook heen te publiceren, wat ik ook gedaan heb.
    Een tweede keer was een verlaten fabriek die helemaal niet verlaten was, hoewel alles er in feite toch "goed" uitzag. Mij hart sloeg toch een paar keer over toen alle alarms afgingen..

    Voor zover ik weet doen ze de eerste keer niks buiten noteren, de boete voor huisvredebreuk zou €60 zijn. Alles wordt anders als je "bezwarend " materiaal zou op zak hebben : koevoet, inbrekersmateriaal, gepikte zaken .....dat wil ik niet meemaken.
    Als er ook maar een kans is dat de eigenaar in de buurt is ga ik het gewoon vragen, zeggen dat je plaatsen zoekt voor trouwreportages werkt meestal wel, tegenwoordig heb ik ook een naamkaartje bij dat er chic uitziet.

    Als ik je kan helpen bij deze boeiende hobby mag je me altijd contacteren, van waar ben je afkomstig ?
    Je vindt mijn mailadres op www.isomo.jalbum.net best langs deze kant contacteren.
    En, oja, maar ik vragen waar je betrapt bent ?
    Gewoon een ruwe omschrijving volstaat, ik zal het wel snappen. Geen locaties langs dit kanaal.

    PaulM

    Comment


    • #3
      Re: Urbex en de gevolgen

      Zedelgem, ik had het kunnen weten.
      Dat is op een steenworp van hier (Hertsberge, Oostkamp).
      Vanaf 11 nov. gaat er iemand Urbex exposeren in "het oud gemeentehuis" in Hertsberge, ik ben eens benieuwd.

      Laat maar iets horen.

      Mvg

      PaulM

      Comment


      • #4
        Re: Urbex en de gevolgen

        in Nederland...art-461 overtreden 60 Euro.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Urbex en de gevolgen

          Eénmaal betrapt door de militaire politie in Rochendaal. Ze hebben onze namen opgeschreven en daarna niets meer van gehoord.

          Eénmaal achteraf betrapt door de bewoner van het pand (lang verhaal en ondertussen uitgeklaard en uitgepraat): http://forum.belgiumdigital.com/f70/...ml#post2847549
          Wimblog.be
          urbanexploration.be & forum.urbanexploration.be

          Comment


          • #6
            Re: Urbex en de gevolgen

            Het lijkt er op dat toestemming vragen de eerlijkste, beste, veiligste weg is...??

            Alleen is de spanning er dan wel beetje vanaf... Al is locatie tot locatie helemaal anders waarschijnlijk?

            Comment


            • #7
              Re: Urbex en de gevolgen

              Het hangt ervan af. Had ik geweten dat dat gebouw nog bewoond was, had ik er nooit ingegaan. Een beetje respect tonen is wel het minste dat we kunnen doen.

              Maar als je zeker bent dat het verlaten is, kan je het er nog altijd het beste op wagen. Let wel dat je de basisregels respecteert. Niets meenemen, niets achterlaten en zeker geen vandalisme plegen.
              Wimblog.be
              urbanexploration.be & forum.urbanexploration.be

              Comment


              • #8
                Re: Urbex en de gevolgen

                Oorspronkelijk geplaatst door Young Crazy Fool Bekijk bericht
                Het hangt ervan af. Had ik geweten dat dat gebouw nog bewoond was, had ik er nooit ingegaan. Een beetje respect tonen is wel het minste dat we kunnen doen.

                Maar als je zeker bent dat het verlaten is, kan je het er nog altijd het beste op wagen. Let wel dat je de basisregels respecteert. Niets meenemen, niets achterlaten en zeker geen vandalisme plegen.
                Langs andere kant, als het nog bewoond is dat ze deur dan sluiten. Ik weet welk gebouw het is en die kerk staat gewoon open. Dus ja, een kerk met open deuren mag je normaal wel binnen he.
                Photography is a way to see the world in detail.
                Fotograaf op rust

                Comment

                Working...
                X