Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D800

    Weet iemand hier iets over? Daar is nu al zo lang sprake van... Is het nog de moeite om een D700 aan te schaffen of wachten we beter nog even af?
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: Nikon D800



    miel
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D800

      Je kan altijd blijven wachten hé... Als er een D800 komt zal die waarschijnlijk vooral een FullHD filmfunctie meer hebben dan de D700 en nog meer iso-boost (de D700 is op dat vlak ook al héél goed), maar de vraag is of je dat nodig hebt hé. En 't is niet omdat er iets nieuws is, dat het "oude" daarom direct slecht geworden is!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
        Je kan altijd blijven wachten hé... Als er een D800 komt zal die waarschijnlijk vooral een FullHD filmfunctie meer hebben dan de D700 en nog meer iso-boost (de D700 is op dat vlak ook al héél goed), maar de vraag is of je dat nodig hebt hé. En 't is niet omdat er iets nieuws is, dat het "oude" daarom direct slecht geworden is!
        Iso's zijn goed, maar ik zou graag toch meer mp willen.
        Is gewoon handiger.
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D800

          www.nikonrumors.com. Hij komt er wel maar voorlopig is het alleen giswerk van wanneer en hoe.
          Groeten Remco.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D800

            Ik zou er niet op wachten....waarom niet?

            De D700 is een uitstekend toestel...! De prijs is al aardig afgeroomd, deze gaat echt niet spectaculair dalen als er straks de D800/D700x of hoe de opvolger ook heten mag komt. Misschien daalt hij zelfs helemaal niet...winkels maken gewoon tijdig hun stock op. De enige plek waar de prijs wél (wat) zal dalen is de tweedehands markt, voornamelijk door het grote aanbod van D700 camera's die je daar dan zal zien.


            Meer pixels...op zich leuk, maar als het ten koste gaat van de snelheid dan "hoeft" het voor mij niet persé.
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D800

              Ik zou in de D800 meer iso willen zien. dan kan ik mijn @$!#? flitser EINDELIJK in de vuilbak smijten.

              Nerdi
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D800

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Ik zou in de D800 meer iso willen zien. dan kan ik mijn @$!#? flitser EINDELIJK in de vuilbak smijten.
                Al ging die tot 1.000.000 iso, mijn flits ging niet weg, heeft zo wel eens zijn nut....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Al ging die tot 1.000.000 iso, mijn flits ging niet weg, heeft zo wel eens zijn nut....
                  Inderdeed. Zie mijn schoonmoeder draad. Ergens in algemeen.
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D800

                    Nu met al die gebeurtenissen in Japan zal die D800 nog langer op zich laten wachten, ik ben wel toe aan wat nieuws. Ik heb een D700 met een 24-70 2,8, maar mijn 2e body is een D300, allemaal niet handig een dx en een fx. Wil graag wat nieuws, en meer iso is zeker te weten meer dan welkom en ach filmen lijkt me ook grappig om eens uit te proberen....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D800

                      Ik vind juist de combinatie van een DX en FX ideaal, zeker als ze beide 12MP zijn. Kun je beide op hun sterkste punten gebruiken. Met mijn D2h gaat die truuk niet op de cropmode van de D700 heeft nog meer pixels...
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        Ik zou er niet op wachten....waarom niet?

                        De D700 is een uitstekend toestel...! De prijs is al aardig afgeroomd, deze gaat echt niet spectaculair dalen als er straks de D800/D700x of hoe de opvolger ook heten mag komt. Misschien daalt hij zelfs helemaal niet...winkels maken gewoon tijdig hun stock op. De enige plek waar de prijs wél (wat) zal dalen is de tweedehands markt, voornamelijk door het grote aanbod van D700 camera's die je daar dan zal zien.
                        Hij is ondertussen 3 jaar oud en het verleden leert ons dat dat héél lang is in digiland.
                        De opvolger zal dus zeker beter zijn, wat niet wil zeggen dat de D700 slecht is.
                        Maar de D70 en D200 waren ook hele goede body's...toen. En worden nu overtroffen door de instappers die nog niet de helft kosten....
                        En wat helemaal te gek is dat men nu vlot 1500 a 1600 euro geeft voor een tweedehands toestel terwijl je in februari een nieuwe had voor 1640euro.

                        Enfin, ik wacht op de opvolger, mijn D300 is ook nog heel goed

                        grtjs Jozef
                        D800 en een goed glasservies

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D800

                          Ik vind dx en fx helemaal niet ideaal, ik heb namelijk niet echt goede objectieven meer voor mijn dx, dus kom maar op met die d800, maar ja zal nog wel even gaan duren ben ik bang

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D800

                            De nieuwste sensors van Sony (wat er meestal in een Nikon zit) hebben 24 en 32mp's, maar de 24mp is de logischte omdat die ook snel werkt. Dus verwacht je maar aan 24mp's.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D800

                              Ik dacht dat algemeen verwacht werd dat de 24 MP sensor die in de A77 komt te zitten in de D400 zou gaan komen, niet in de D800 ?
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment

                              Working...
                              X