Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe foto's snel maar veilig delen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe foto's snel maar veilig delen?

    Dag iedereen,

    Ik heb een week geleden ergens foto's gaan maken.
    Nu is mijn vraag, is er een mogelijkheid om foto's snel en veilig te delen via internet?
    Ik heb al een vriend van mij gehoord die zei van zet een ftp-server op of laat ze extern inloggen op je computer, maar zijn er eventueel nog andere mogelijkheden want anders moet ik nog al deze apparatuur aankopen en er is nu even niet echt budget voor.

    Alvast bedankt,

    Jeromekke

  • #2
    Hoe foto's snel maar veilig delen?

    Als je een eigen webruimte hebt, kan je daarop een album zetten. Het adres van het album stuur je via e-mail naar de geďnteresseerden.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Hoe foto's snel maar veilig delen?

      Oorspronkelijk geplaatst door jeromekke Bekijk bericht
      Dag iedereen,

      Ik heb een week geleden ergens foto's gaan maken.
      Nu is mijn vraag, is er een mogelijkheid om foto's snel en veilig te delen via internet?
      Ik heb al een vriend van mij gehoord die zei van zet een ftp-server op of laat ze extern inloggen op je computer, maar zijn er eventueel nog andere mogelijkheden want anders moet ik nog al deze apparatuur aankopen en er is nu even niet echt budget voor.

      Alvast bedankt,

      Jeromekke
      Er zijn voldoende alternatieven dan zelf een eigen ftp server gaan opstellen denk ik.

      Je hebt voldoende file-servers waar je gratis je file kan droppen.
      Ik gebruik bijvoorbeeld fileserve, je hebt ook rapidshare, enz..
      De veiligheid bouw je zelf in door bijvoorbeeld je foto's te zippen en een wachtwoord
      op de zip file te plaatsen.
      Beperk het risico voor verdere verspreiding ook door de file maar zo lang online te laten
      als nodig.
      Ik vraag meestal een seintje te geven zodra ze de previews hebben binnengehaald en dan
      delete ik de file meteen.

      In extreme gevallen heb ik zelfs al gewoon een DVD via de post verstuurd. Lekker oldskool
      en redelijk veilig
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: Hoe foto's snel maar veilig delen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Als je een eigen webruimte hebt, kan je daarop een album zetten. Het adres van het album stuur je via e-mail naar de geďnteresseerden.
        Maar zo kan iedereen dit downloaden niet?
        Het zou zo wat privé moeten blijven.

        Jeromekke

        Comment


        • #5
          Re: Hoe foto's snel maar veilig delen?

          Dank Spyro,
          ik ga eens zien hoe ik mijn zipfile kan beveiligen en dan ga ik dit zo doen.
          en anders inderdaad gewoon old-school DVD

          Jeromekke

          Comment


          • #6
            Re: Hoe foto's snel maar veilig delen?

            Oorspronkelijk geplaatst door jeromekke Bekijk bericht
            Maar zo kan iedereen dit downloaden niet?
            Het zou zo wat privé moeten blijven.

            Jeromekke
            Het is niet omdat je iets online zet op je eigen webruimte dat iedereen die je site
            bezoekt die file of foto's ook weldegelijk ziet.

            Ik heb bijvoorbeeld een map BD op mijn webspace waar mijn foto's die hier op het
            forum gepost staan zijn opgeslagen.
            Echter als je op mijn site zelf gaat kijken staat er geen enkele link naar die files.
            Dus diegenen die dit forum niet bezoeken komen ook niet bij die files terecht.

            Maak een map aan http://www.jouwsite.com/voorklantx/blablabla.html
            en geef deze precieze link aan die klant door. Iemand anders zal de files niet te zien
            krijgen (in extremis is alles te bekijken, maar het biedt alvast een mooi startpunt)
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

            Comment


            • #7
              Re: Hoe foto's snel maar veilig delen?

              Bij dropbox krijg je 2 gig gratis ruimte om bestanden op te plaatsen.

              Zet ze gewoon in een foldertje op je PC en deze worden automatisch geupload naar je dropbox.

              Je kan files openbaar maken door ze in de public folder te zetten, of je kan ook folders sharen met anderen (via email stuur je een share) enkel die personen kunnen aan je folder.

              Als je de share afzet heeft niemand nog toegang.

              filmpje over hoe dat werkt

              Je mag mijn referal gebruiken om je te registreren dan krijg je nog eens 250 MB extra ruimte
              http://db.tt/eqMmRsPc
              Last edited by zunoel; 11 maart 2013, 17:16.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Hoe foto's snel maar veilig delen?

                Oorspronkelijk geplaatst door jeromekke Bekijk bericht
                zet een ftp-server op of laat ze extern inloggen op je computer, maar zijn er eventueel nog andere mogelijkheden want anders moet ik nog al deze apparatuur aankopen en er is nu even niet echt budget voor.
                Daar heb je geen kosten voor te maken, alleen je computer aanlaten en op internet aangesloten.

                FTP-server
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment

                Working...
                X