Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie is er van Turnhout ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie is er van Turnhout ?

    Bij het bekijken van het topic " nachtfotografie in Turnhout " vroeg ik me
    af wie er allemaal van Turnhout afkomstig is hier op dit forum en waar ze nu wonen..
    (en evt uw fotografische specialiteit vermelden)

    Ben eens benieuwd...
    .
    Turnhout
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

  • #2
    Re: wie is er van Turnhout ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    Bij het bekijken van het topic " nachtfotografie in Turnhout " vroeg ik me
    af wie er allemaal van Turnhout afkomstig is hier op dit forum en waar ze nu wonen..
    (en evt uw fotografische specialiteit vermelden)

    Ben eens benieuwd...
    .
    Turnhout
    Peter,

    Ik heb er een deel van mijn jeugd doorgebracht bij een tante
    Wel niet constant.
    De familienaam "Proost" kom er veel voor.

    Weet nog dat de helikopter van de Post er landde op het voetbalplein elke vrijdag
    en daar gingen we naar kijken.
    Soms ging ik ook met mijn oom naar de voetbal.
    Was de tijd van Persegal (reed met een Porsche) en De Beucker.
    Die laatste was een aparte kerel: kon niet voetballen maar als die kopte was het goal.

    De schoonzoon (dokter) van de "Miko" (koffie) was ne goeie vriend van mijne pa.
    Die dokter heeft nu zijn praktijk in Ophoven waar ik vandaan kom.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: wie is er van Turnhout ?

      Lang in Turnhout gestudeerd (Gr-Lat Humaniora aan het St.Jozefcollege; avondschool Graduaat Scheikunde aan het Horito), lang in Turnhout gewoond. Studeer momenteel opnieuw in Turnhout (Photoshop aan het CVO, Atheneum). Kom er dus nog regelmatig, maar woon er niet meer.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: wie is er van Turnhout ?

        Oud-Turnhout !
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: wie is er van Turnhout ?

          ik woon in beerse,

          maar ben in turnhout geboren,

          altijd naar school gegaan in turnhout,

          ik werk al 12 jaar in turnhout,

          en ga ook naar het cvo atheneum (avondschool fotografie) in turnhout...

          groeten, Marc
          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

          Comment


          • #6
            Re: wie is er van Turnhout ?

            Heb daar nog iemand wonen waar ik iedere maand een financiële bijdrage mag ( moet ) voor betalen.
            Toch vele goede en ook minder goede herinneringen.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: wie is er van Turnhout ?

              Ik ben ook van Turnhout afkomstig, momenteel woon ik bijna 8 jaar in west vlaanderen
              maar ik heb toch nog vaak heimwee naar Turnhout.

              M'n actieve fotografie staat momenteel op een laag pitje maar m'n intresse gaat vooral uit naar landschappen, abstracte fotografie, gebouwen, ...

              Comment


              • #8
                Re: wie is er van Turnhout ?

                Is er werken ook goed?

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: wie is er van Turnhout ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                  Is er werken ook goed?
                  ach ja , dat mag ook..waar?
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie is er van Turnhout ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                    ik woon in beerse,

                    maar ben in turnhout geboren,

                    altijd naar school gegaan in turnhout,

                    ik werk al 12 jaar in turnhout,

                    en ga ook naar het cvo atheneum (avondschool fotografie) in turnhout...

                    groeten, Marc
                    Ikzelf volg ook avonschool fotografie , maar dan op de HORITO ..
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie is er van Turnhout ?

                      @ petereos500d

                      avondschool van horito is wel uitgebreider denk ik, is ook 2 of 3 keer per week zeker,
                      en dan heb je na x aantal jaar het diploma van fotograaf zeker?

                      cvo is zeker niet slecht, maar begint echt van nul, er zijn cursisten bij die zelfs geen camera hadden de eerste 3 lessen, er zijn er met compactjes ook... dit zijn 3 modules, 2de module is vooral lightroom, is ook maar 1 per week, was ideaal voor mij, goeie leraar

                      wat betreft mijn interesses op gebied van fotografie:
                      alles met wielen en ne motor, maar vooral 4x4 en sinds kort ook rallycross,
                      en sinds enkele maanden ook concerten

                      groeten, Marc
                      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                      Comment


                      • #12
                        Re: wie is er van Turnhout ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                        @ petereos500d

                        avondschool van horito is wel uitgebreider denk ik, is ook 2 of 3 keer per week zeker,
                        en dan heb je na x aantal jaar het diploma van fotograaf zeker?

                        cvo is zeker niet slecht, maar begint echt van nul, er zijn cursisten bij die zelfs geen camera hadden de eerste 3 lessen, er zijn er met compactjes ook... dit zijn 3 modules, 2de module is vooral lightroom, is ook maar 1 per week, was ideaal voor mij, goeie leraar

                        wat betreft mijn interesses op gebied van fotografie:
                        alles met wielen en ne motor, maar vooral 4x4 en sinds kort ook rallycross,
                        en sinds enkele maanden ook concerten

                        groeten, Marc
                        wij zien de fotografie van het begin tot ..... het heden denk ik..
                        zeer interessant , zo hebben we zelf een kartonnen kamera moeten maken en daar ook foto's mee gemaakt . (wiki maar eens naar camera obscura) ook de foto's zelf ontwikkeld.. sta eigenlijk versteld van de kwaliteit..
                        we moeten ook zorgen voor een analoge kamera en er mee werken (foto's trekken en ontwikkelen en analoog bewerken)..
                        we doen ook verschillende uitstappen bv. photokina en fotomuseum a'pen..
                        zeer leuk en na drie jaar een officieel diploma..
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

                        Comment


                        • #13
                          Re: wie is er van Turnhout ?

                          Vriendin van turnhout hier ,dus ikzelf niet afkomstig van turnhout maar heb er wel mijn lief gevonden en ondertussen kom ik al 20 jaar in turnhout bij de schoonma ,lol .

                          Mocht er iemand goesting hebben om morgen ergens in turnhout te fotograferen ,ik ben normaal daar ook ,laat maar pm of gsm belleke spreken we wel ergens af .

                          Grtz

                          Ardesign
                          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                          Comment


                          • #14
                            Re: wie is er van Turnhout ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                            Ikzelf volg ook avonschool fotografie , maar dan op de HORITO ..
                            Bestaat dat café nog op de hoek van de Astridlaan en De Merodelei? Bij de Paul.
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: wie is er van Turnhout ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                              Bestaat dat café nog op de hoek van de Astridlaan en De Merodelei? Bij de Paul.
                              ja , en het is er dikwijls vollen bak .. op de andere hoek , schuin tegenover , is er een broodjeszaak..
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment

                              Working...
                              X