Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bouwen is duur.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bouwen is duur.

    Ik erger mij al weken aan de 8 zware spots op de werf van BLATON ter hoogte Flanders Expo langs de E40. Op elke torenkraan 4 stuks die heel de dag aan staan. Ik ga ervanuit dat elke spot minimum 2000 watt is. Dat maakt 16.000 Watt voor minimum 8 uur per dag.
    En ik maar spaarlampen en LEDlampen kopen om toch maar mijn steentje bij te dragen tot het behoud van het milieu.

  • #2
    Re: Bouwen is duur.

    Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
    Ik erger mij al weken aan de 8 zware spots op de werf van BLATON ter hoogte Flanders Expo langs de E40. Op elke torenkraan 4 stuks die heel de dag aan staan. Ik ga ervanuit dat elke spot minimum 2000 watt is. Dat maakt 16.000 Watt voor minimum 8 uur per dag.
    En ik maar spaarlampen en LEDlampen kopen om toch maar mijn steentje bij te dragen tot het behoud van het milieu.
    Och ja, de regering heeft nu besloten om alle lichten op de autostrade te doven 's avonds.
    Dit is niet de eerste keer dat men dit doet.
    Vind dit belachelijk gezien de gespaarde kosten niet veel betekenen i.v.m. de rest
    die verknoeid wordt in gebouwen bijv.

    Seg, en sparen en milieumaatregelen houden ook niet op aan de Belgische grenzen he
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Bouwen is duur.

      Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
      Ik erger mij al weken aan de 8 zware spots op de werf van BLATON ter hoogte Flanders Expo langs de E40. Op elke torenkraan 4 stuks die heel de dag aan staan. Ik ga ervanuit dat elke spot minimum 2000 watt is. Dat maakt 16.000 Watt voor minimum 8 uur per dag.
      En ik maar spaarlampen en LEDlampen kopen om toch maar mijn steentje bij te dragen tot het behoud van het milieu.
      Al eens op een bouwwerf gewerkt?
      De bouw is één van de meest risicovolle sectoren om een job in uit te oefenen. Zelfs op de meest zonnige dagen hebt ge zonder bijkomende uitlichting overal schaduw. Het kan op een werf niet licht genoeg zijn, een mensenleven gaat boven alles!

      Comment


      • #4
        Re: Bouwen is duur.

        Bouwen duur? Het is onbetaalbaar geworden voor jonge mensen
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: Bouwen is duur.

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Dit is niet de eerste keer dat men dit doet.
          40-45 verduistering?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Bouwen is duur.

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            40-45 verduistering?
            grt,bouk.
            Waren andere lichten he bouk
            Trouwens de Duitsers hebben de autobaan uitgevonden.
            De lichten kwamen er pas later.
            (natrium-damp-lampen)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Bouwen is duur.

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              40-45 verduistering?
              grt,bouk.
              oplossing ??
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • #8
                Re: Bouwen is duur.

                Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                Al eens op een bouwwerf gewerkt?
                De bouw is één van de meest risicovolle sectoren om een job in uit te oefenen. Zelfs op de meest zonnige dagen hebt ge zonder bijkomende uitlichting overal schaduw. Het kan op een werf niet licht genoeg zijn, een mensenleven gaat boven alles!
                Inderdaad, ik kom elke dag op bouwwerven over het gehele land.

                Comment


                • #9
                  Re: Bouwen is duur.

                  Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                  Inderdaad, ik kom elke dag op bouwwerven over het gehele land.
                  Ik ook en indien je écht alle dagen op bouwwerven komt, is je reactie voor mij compleet onbegrijpelijk!
                  Last edited by Carola; 4 november 2010, 21:31.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bouwen is duur.

                    Op de grote bouwwerven gebruiken ze al lang geen halogeenlampen meer.
                    Het zijn bijna altijd metaalhalidelampen (xenon) die veel meer licht geven bij hetzelfde vermogen (of even veel licht bij een veel kleiner vermogen).

                    Het zijn dus wel degelijk "spaarlampen", ze geven ook een hogere kleurtemperatuur dan een halogeenspot (wit licht). Zelfs de kleurweergave-index is vrij goed voor het maken van foto's. Ik heb hier ooit foto's gemaakt van lassers, die waren een gasleiding (hogedruk leiding) aan het lassen, en er stonden een paar van die lampen op de werf:
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bouwen is duur.

                      1 machine in het bedrijf waar ik werk verbruikt minimum 58 kilowat, (=58000watt) zonder de extras. Er staan er meer dan 50. Draaien 24 op24 en 7 dagen op 7.

                      Eén (1) oven waarin de produkten dan spaningsvrij worden gemaakt verbruikt in 3 dagen zoveel stroom als ik thuis in 1 jaar. Er staan er meer dan 20.

                      En toch gebruikt men in het bedrijf spaarlampen om de traphal te verlichten. Het toppunt is dat deze spaarlampen ook overdag blijven branden terwijl de wand volledig in glas is.

                      .

                      Ach..... wat laten ons wat wijsmaken en meeslepen en denken dat we de wereld gaan redden. Terwijl degenen die hem echt kapot maken ons viekant zitten uit te lachen want ze verdienen er hopen geld aan.

                      Ik erger me al lang niet meer aan deze toestanden.

                      Trouwens: mijn PC die de ganse dag aanligt verbruikt.....meer dan een gloeilamp
                      Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bouwen is duur.

                        Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                        Ik erger mij al weken aan de 8 zware spots op de werf van BLATON ter hoogte Flanders Expo langs de E40. Op elke torenkraan 4 stuks die heel de dag aan staan. Ik ga ervanuit dat elke spot minimum 2000 watt is. Dat maakt 16.000 Watt voor minimum 8 uur per dag.
                        En ik maar spaarlampen en LEDlampen kopen om toch maar mijn steentje bij te dragen tot het behoud van het milieu.
                        En wie klaagt het hardst als zijn bouwwerken niet vooruit gaan? Inderdaad, de bouwheer!

                        Doen ze niet voort, dan is men niet content, zoeken ze iets om verder te kunnen doen, dan is men ook niet content ... wat is dan nog wel goed?

                        Dagelijks staan miljoenen pc's aan ... om wat te zeveren op internet. Ook uitschakelen dan?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment

                        Working...
                        X