Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Constant verbonden met 3G...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Constant verbonden met 3G...

    Hallo,

    Zowel ik als een vriend hebben gisteren een nieuwe gsm gehaald (verschillend model, maar zelfde besturingssysteem, symbian) Nu is er bij mijn vriend een raar probleempje, hij heeft namelijk constante verbinding met 3G (hij werkt met een herlaadkaart dus die is intussen bijna leeg). Kan je dit ergens uitschakelen?

    Alvast bedankt,

    Yannick

  • #2
    Re: Constant verbonden met 3G...

    Normaal zou je die in het menu ergens uit moeten kunnen zetten.
    Als je merk en type vermeld zullen er wel zijn die kunnen zeggen waar je het kan vinden.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: Constant verbonden met 3G...

      Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
      Hallo,

      Zowel ik als een vriend hebben gisteren een nieuwe gsm gehaald (verschillend model, maar zelfde besturingssysteem, symbian) Nu is er bij mijn vriend een raar probleempje, hij heeft namelijk constante verbinding met 3G (hij werkt met een herlaadkaart dus die is intussen bijna leeg). Kan je dit ergens uitschakelen?

      Alvast bedankt,

      Yannick
      Had hetzelfde voor met de Samsung Galaxy: die plundert de rekening.
      Is nu opgelost met APNdroid: die sluit alles af, behalve sms-berichten.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Constant verbonden met 3G...

        We denken het gevonden te hebben, bij netwerkinstellingen GSM nemen ipv Dual Mode, het 3G symbooltje is nu toch weg op het homescreen, dus ik denk dat het opgelost is...

        Comment


        • #5
          Re: Constant verbonden met 3G...

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Had hetzelfde voor met de Samsung Galaxy: die plundert de rekening.
          Is nu opgelost met APNdroid: die sluit alles af, behalve sms-berichten.
          Heb je standaard geen internet in je abonnement dan? Ik heb hetzelfde toestel, dat 3G staat bij mij ook doorlopend aan, maar ik heb niet de indruk (behalve als ik de grens over ga) dat dit veel invloed op m'n rekening heeft.

          Comment


          • #6
            Re: Constant verbonden met 3G...

            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
            Heb je standaard geen internet in je abonnement dan? Ik heb hetzelfde toestel, dat 3G staat bij mij ook doorlopend aan, maar ik heb niet de indruk (behalve als ik de grens over ga) dat dit veel invloed op m'n rekening heeft.
            Meestal kan je kiezen tussen factureren per tijdseenheid of effectief verbruik, ongeacht de tijd.

            Comment


            • #7
              Re: Constant verbonden met 3G...

              Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
              Heb je standaard geen internet in je abonnement dan? Ik heb hetzelfde toestel, dat 3G staat bij mij ook doorlopend aan, maar ik heb niet de indruk (behalve als ik de grens over ga) dat dit veel invloed op m'n rekening heeft.
              Data is een optie en als je deze niet hebt betaal je bij Mobistar 0,5€ per begonnen uur. Standaard zit dat niet in je GSM-abo.
              Nadeel is dat veel applicaties een connectie maken van enkele seconden voor een update en dan verbreken, de volgende applidatie doet dit enkele seconden later en zo voort ... komt er op neer dat je zo op een uur misschien wel 30 uur mag betalen.
              Ik heb het voorgehad met mijn N97 waar ik op 2 dagen 57€ supplemant had en op de Galaxy S kostte me dat iets van 30 of 35€ extra aan data op enkele uren tijd ... de tijd dat ik nodig had om het toestel te configureren en alle settings te vinden.
              Bij Android 2.1 staat dataverkeer standaard aan en bij 2.2 standaard uit ... ze zijn dus al wat slimmer geworden.
              Heeft niets te maken met het toestel maar met de software dat er standaard op staat.
              Zoiets zou Europa gerust in een wet mogen steken, dan zouden ze eens iets nuttig doen!
              Alles standaard uit tot je het zelf activeert. Nu kan je de meeste toestellen niet eens de eerste keer starten zonder dat je een dataverbinding aan je been hebt welke voor veel mensen niet eens opvalt (tot uw factuur komt).
              Last edited by VerSeg; 5 november 2010, 09:45.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Constant verbonden met 3G...

                Ik heb momenteel een gratis proeftijd bij Proximus "internet on gsm" : je stuurt een sms'je en je krijgt gratis 100Mb. Je wordt via SMS verwittigd als je volume bijna opgebruikt is. Tot nu toe (twee weken ver) nog niets ontvangen.

                Ik wil daarna een internet on gsm abo nemen (250Mb per maand). Ik denk dat ik ruimschoots ga toekomen. M'n 3G staat ook altijd aan voor m'n gmail, facebook... Ik surf dan wel weinig op internet, en als ik dat doe is het met Opera mini, wat je dataverbruik ook wel ten goede komt.
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: Constant verbonden met 3G...

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Zoiets zou Europa gerust in een wet mogen steken, dan zouden ze eens iets nuttig doen!
                  Alles standaard uit tot je het zelf activeert. Nu kan je de meeste toestellen niet eens de eerste keer starten zonder dat je een dataverbinding aan je been hebt welke voor veel mensen niet eens opvalt (tot uw factuur komt).
                  Een andere oplossing is natuurlijk dat de providers de gehanteerde woekerprijzen laten zakken.
                  Maar ja, ze hebben die goudmijn pas recent aangeboord.

                  En als je ziet wat moeite en weerwerk Europa krijgt van de GSM providers als ze de gewone beltarieven voor GSM een beetje willen plafoneren, dan zal er nogal lobbywerk aan te pas komen, als ze uw voorstel in overweging zouden nemen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Constant verbonden met 3G...

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Een andere oplossing is natuurlijk dat de providers de gehanteerde woekerprijzen laten zakken.
                    Als ik naar een winkel ga, dan kies ik wat ik nodig heb en valt alles niet vanzelf in mijn kar. Ja, mijn kar "kan" ook dure producten vervoeren.
                    Als ik op resto gaa kan ik eerst kiezen op de kaart en wordt mij niet eender wat direct op mijn bord gegooid. Ja, het bord "kan" ook duur eten bevatten.

                    Met andere woorden, ik kan kiezen wat ik wil en als iets te duur is laat ik het desnoods voor wat het is, het wordt me ook niet eerst aangerekend waarna ik moet zeggen dat ik dat de volgende keer niet wil.

                    Met GSM zou dat net hetzelfde moeten zijn ... jet "kan" iets gebruiken maar "moet" het niet gebruiken, echter die keuze krijg je met de meeste GSM-toestellen niet!
                    Ik kan perfect kiezen voor een GSM-abo bij de provider zonder dure data-optie ... die optie betaal ik niet als ik dat niet wil en ze dwingen me ook niet.
                    Echter als ik een nieuw toestel koop dwingt dit mij bij de eerste opstart om bij te betalen voor data ... zonder dat ik dat wil en zonder dat ik dit kan voorkomen bij de eerste opstart.

                    Ja, communicatiekosten zijn hoog bij providers maar als die GSM niet uit zichzelf online zou gaan, dan had ik ook geen extra kosten en lag de keuze bij mezelf!

                    Bij sommige toestellen kan je dit voorkomen door de sim-kaart eruit te halen en eerst de data te desactiveren maar bij anderen lukt het weer niet.
                    Soms moet je eerst een widget downloaden alvorens je data kan uitschakelen ... wat ziekig vind ik om eerst een data-verbinding te moeten maken om ze te kunnen uitschakelen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Constant verbonden met 3G...

                      Natuurlijk heb je gelijk, maar waarom denk je dat het uitschakelen van het "verbruik" van data zo moeilijk gemaakt wordt ?
                      Men zal argumenteren dat, als je een smartphone koopt, je normaal gezien overal wil gebruiken en niet alleen als je (gratis) wifi hebt. En eigenlijk hebben ze daar een punt.

                      En ik bedoel "duur" natuurlijk voor wie het zelf moet betalen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Constant verbonden met 3G...

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        En ik bedoel "duur" natuurlijk voor wie het zelf moet betalen.
                        Ik denk niet dat er 1 bedrijf is dat graag onbeperkt data roaming betaalt in het buitenland.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Constant verbonden met 3G...

                          ... en als men nu eens zou aanrekenen op basis van de 'verbruikte' data of per sec/min?
                          Ik dacht me te herinneren dat het telefonie verbruik vroeger ook werd aangerekend per begonnen minuut. Nu is dit, gelukkig, ook veranderd.
                          Miel
                          D90 - D70 - F80 + glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Constant verbonden met 3G...

                            Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                            Ik dacht me te herinneren dat het telefonie verbruik vroeger ook werd aangerekend per begonnen minuut. Nu is dit, gelukkig, ook veranderd.
                            Miel
                            Ha ja, sommigen rekenen per seconde vanaf de eerste seconde (maar dan meestal met een serieuze connectiekost) anderen per seconde na de eerste minuut. Ik betaal zo'n 20 euro per maand en dan kan ik zoveel bellen naar vaste lijnen als ik wil. Dat wil zeggen dat ik een prijs per minuut heb van 20 euro gedeeld door het aantal minuten dat ik een bepaalde maand bel, dus een variabele minuutprijs.
                            Met mijn GSM betaal ik 20 cent per minuut naar Proximus, Base en Mobistar, 15 cent/min naar een andere Simyo gebruiker en 5 cent/minuut naar een vaste lijn.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Constant verbonden met 3G...

                              Verwijder gewoon de APN uit de instellingen en boom geen ongewilde verbindingen meer met het internet. Zo complex is het allemaal echt niet... Uitschakelen van data is echt niet moeilijk.

                              Als je internet wil, neem dan een data-abo om niet voor verrassingen te komen staan. Die 0,5/mb tarieven zijn compleet gestoord, een megabyte is absoluut niets, daar zit je zo door. En dat telt echt hard op.

                              Gewoon de 3G radio uitzetten zorgt er NIET voor dat je geen dataverbindingen kan maken. Je kan ook verbinden via EDGE of GPRS. Veel mensen lijken te denken dat je alleen "internet" hebt als er een 3G icoontje staat.
                              mijn website

                              Comment

                              Working...
                              X