Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bureaublad indelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bureaublad indelen

    Hallo pc nerds,
    ik zoek een oplossing voor de indeling van mijn bureaublad. Dat is nu bezaaid met iconen.
    Ik wil daar structuur inbrengen en wel op de volgende wijze:
    1 x icoon bijv. fotoprog
    1 x icoon bijv. tekst
    enz.
    Als ik dan op het betreffende icoon klik wil daaronder alle icoons hebben zitten die met dat onderwerp te maken hebben.
    Dus als ik klik op het icoon fotoprog. komen vervolgens alle programma's in de vorm van weer een icoon tevoorschijn.
    Zo wil ik dan uiteindelijk nog maar bijv. 5 icoons op mijn blad zichtbaar overhouden.
    Ik heb diverse progs. van het net geprobeerd echter het juiste niet gevonden.
    Iemand een oplosing bij de hand?
    Gr. Motokop
    Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

  • #2
    Re: Bureaublad indelen

    ik heb gewoon mappen gemaakt, die met een programma elk hun eigen icoontje gegeven, en alle andere icoontjes naar die mappen verhuisd...

    is wel in Win7, en zal dit weekeind eens kijken hoe dat progje heette
    Mijn Blog
    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

    Comment


    • #3
      Re: Bureaublad indelen

      Ik vind Fences geweldig om je bureaublad op te kuisen!!

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Bureaublad indelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
        ik heb gewoon mappen gemaakt, die met een programma elk hun eigen icoontje gegeven, en alle andere icoontjes naar die mappen verhuisd...

        is wel in Win7, en zal dit weekeind eens kijken hoe dat progje heette
        Kan je dan niet gewoon beter een shortcut maken naar een map met de foto's van een bepaalde catergorie? Daar kan je een willekeurig icoontje voor kiezen.

        Comment


        • #5
          Re: Bureaublad indelen

          Ter ccompletering, ik werk met wind. 7.
          Fences heb ik geprobeerd, is niet wat ik bedoel. Je bureaublad blijft n.l. volstaan.
          Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

          Comment


          • #6
            Re: Bureaublad indelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Motokop Bekijk bericht
            Ter ccompletering, ik werk met wind. 7.
            Fences heb ik geprobeerd, is niet wat ik bedoel. Je bureaublad blijft n.l. volstaan.
            De oplossing van Biohazard is toch wat je zoekt volgens mij.
            Alles gewoon in folders dumpen, klik je daar op gaan die toch open en vind je daar je andere iconen in.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: Bureaublad indelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              De oplossing van Biohazard is toch wat je zoekt volgens mij.
              Alles gewoon in folders dumpen, klik je daar op gaan die toch open en vind je daar je andere iconen in.
              Hoe maak ik de betreffende folder?
              Kan ik aan die betreffende folder dan een icoon hangen dat op het bureaulblad zichtbaar is?
              Graag even iets meer uitleg, klinkt in ieder geval al naar datgene wat ik wil.
              Bedankt alvast.
              Gr. motokop
              Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

              Comment


              • #8
                Re: Bureaublad indelen


                CNET Download provides free downloads for Windows, Mac, iOS and Android devices across all categories of software and apps, including security, utilities, games, video and browsers
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: Bureaublad indelen

                  Ik denk dat het nu toch handig kan zijn indien je vertelt welk OS & versie je gebruikt.

                  Persoonlijk vind ik het voorstel van ccc het beste opdat je dan je eigenlijke data uit je profiel haalt en je dus minder risico's loopt om iets kwijt te spelen ingeval van problemen met je OS. Voor jou blijft het transparant want je houdt een shortcut/koppeling met het ikoon naar keuze op je desktop.

                  Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bureaublad indelen

                    Ik doe een poging om te verduidelijken wat Biohazard bedoelt:
                    Rechts klikken op je desktop - new folder - deze map een naam geven (bv fotoprog) - al je iconen van fotoprogs verslepen naar deze folder
                    Idem voor "tekst"
                    Als je wil kan je het icoon van de folder wijzigen in iets anders: rechts op klikken - properties - customize - change icon

                    Hopelijk duidelijk(er)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bureaublad indelen

                      Yep dat laatste werkt. Echter als ik op de betreffende "verzamelicoon" klik, waar ik de meerdere iconen naartoe gesleept heb, dan staan ze daar niet als snelkoppeling, maar krijg ik een overzicht zoals je dat krijgt als je op "coputer"kijkt onder Start.
                      Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bureaublad indelen

                        Alles werkt nu zoals ik het wil.
                        Allen die mij raad gaven bedankt voor uw moeite en nog een prettie avond gewenst.
                        Mag op slot mod.
                        Gr. Motokop
                        Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bureaublad indelen

                          Aangezien dit een foto forum is misschien een foto'tje publiceren hoe je oplossing er nu uit ziet ...

                          Comment

                          Working...
                          X