Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

66° North

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 66° North

    .
    In de buurt van Sudureyi - een klein visserdorpje die ook bekend is van de 66 North kledinglijn.




    groeten,
    Helen
    Last edited by Helen; 4 november 2010, 11:31.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

  • #2
    Re: 66° North

    een heel mooie, maar waarom zet je hem(voor het oog) niet recht?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 66° North

      Heel knap weer met die mooie kleuren.
      Ik heb ook de indruk dat hij wat scheef staat maar 'k heb daar ook regelmatig last van en weet dat de indruk niet altijd juist is
      vriendelijke groeten, Kurt
      Mijn foto's
      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

      Comment


      • #4
        Re: 66° North

        Jullie hadden gelijk. Het was niet dat het echt scheeft was, maar dat er een beetje breedhoek vervorming in zat. Daar had ik zelf helemaal geen erg in. Ik heb intussen de waterlijn iets gecorrigeerd. De bergen heb ik zo gelaten want ze stonden zo. Er is immers naauwelijks iets plats in de Westfjorden.

        groeten,
        Helen
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

        Comment


        • #5
          Re: 66° North

          Wat een kleurtjes en wat een view!
          Deze bestemming staat nu toch wel hoog op mijn verlanglijstje hoor.
          (maar er zit weer een vulkaan onder een gletsjer te rommelen hoorde ik vanochtend)

          Comment


          • #6
            Re: 66° North

            prachtige compo en mooie kleuren
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: 66° North

              Weeral een "Helen" schonen, goed in beeld gezet en wat een koloriet

              frans
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: 66° North

                prachtig ,zeer mooie foto ,
                mens wat een mooie reizen jullie toch allemaal maken ,

                Comment


                • #9
                  Re: 66° North

                  Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                  Wat een kleurtjes en wat een view!
                  Deze bestemming staat nu toch wel hoog op mijn verlanglijstje hoor.
                  (maar er zit weer een vulkaan onder een gletsjer te rommelen hoorde ik vanochtend)
                  Ik heb gisteren nog een goeie vriend die geologie doceert in Akureyri gecontacteerd en volgens hem is het allemaal opgeklopt door de media.

                  We had a big flood of water from Vatnajökull - something that happens regularly because of geothermic activity under the ice. The reporters of course asked our scientists "could it possibly be volcanic activity?" and the answer was "there is always a small possibility that an eruption follows when things are mowing under the ice". This careful answer was enough for the media - and the headlines looked like an eruption was going to start within a few hours!

                  But nothing like that is happening, no damage to a single road or a bridge, everything is built to withstand these floods that happen every other year!

                  Best regards
                  Jónas


                  Zo horen jullie het ook eens van een ander .

                  Aan Helen zou ik willen zeggen : de Westfjorden ken ik niet echt maar als ik deze foto zo zie dan heb meteen zin om er naartoe te trekken. Helaas is dit wel niet de beste tijd van het jaar
                  Mag ik eens vragen waar en hoe en wanneer je er hebt rondgetrokken ?

                  Paul

                  Comment


                  • #10
                    Re: 66° North

                    prachtig! al die kleurtjes...
                    groetjes
                    hilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: 66° North

                      ik vind hem mooi, hij heeft iets mysterieus.

                      groetjes

                      moniq
                      groetjes, moniq (BD1321BE)

                      A picture paints a thousand words

                      Comment


                      • #12
                        Re: 66° North

                        Bedankt iedereen voor de reacties!

                        Deze bestemming staat nu toch wel hoog op mijn verlanglijstje hoor.
                        (maar er zit weer een vulkaan onder een gletsjer te rommelen hoorde ik vanochtend)
                        Het rammelt wel wat de laatste tijd (aardbevingen en een gletsjer vloed), maar zoals PaulM beaamt zal het waarschijnlijk meevallen. De vulkaan waarover het gaat (Grimsvotn) is om de paar jaren aktief, maar is niet zo hele heftige.


                        groetjes,
                        Helen
                        vriendelijke groeten, Helen
                        Updated WWW.HELENICA.NL
                        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                        Comment


                        • #13
                          Re: 66° North

                          Aan Helen zou ik willen zeggen : de Westfjorden ken ik niet echt maar als ik deze foto zo zie dan heb meteen zin om er naartoe te trekken. Helaas is dit wel niet de beste tijd van het jaar
                          Mag ik eens vragen waar en hoe en wanneer je er hebt rondgetrokken ?
                          We hebben een 20 dagse rondreis van Ijsland gemaakt met een huurauto en van tevoren geboekte accomodaties. Zeker voor de westfjorden zou ik van tevoren boeken (tenzij jij kampeert) want er zijn maar weinig accomodaties en de afstanden tussen in zijn groot. Veel van de wegen zijn onverhard. Buiten Isafjordur zijn er naauwelijks winkels. We waren daar in midden juni en zijn met de veerboot van Stykkisholmur gevaren (overnachting op Flatey) naar Brjanslaekur. Vanuit daar zijn we naar Latrabjarg (1 nacht) gegaan en daarna door naar Isafjordur voor twee nachten. We hebben daar lange dagen gemaakt, maar het was zeker de moeite waard. Naar Hoornstrandir zijn we helaas niet geweest. In midden juni zag die nog kaal en onheilspellen uit.

                          groeten,
                          Helen
                          vriendelijke groeten, Helen
                          Updated WWW.HELENICA.NL
                          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                          Comment


                          • #14
                            Re: 66° North

                            Mooiste land ter wereld met schitterende, variërende landschappen! Zeker de Westfjords!
                            Mooi!
                            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                            Comment


                            • #15
                              Re: 66° North

                              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                              prachtig ,zeer mooie foto ,
                              mens wat een mooie reizen jullie toch allemaal maken ,
                              Ben ik volledig mee eens....zou daar ook eens willen naartoe gaan....misschien als de jongste wat ouder wordt.....de moeite waard zo te zien!!
                              Mooi die lage wolken, de kleuren en de natuur!!
                              Gr Pascale
                              Eerlijkheid duurt het langst!!
                              Mijn website: http://www.degrafon.be/

                              Comment

                              Working...
                              X