Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Marters



    Verleden week krijg ik 'n mailtje van mijn vrouw:
    Schat, ik denk dat de wagen lekt....de brandstof dus
    Ik heb bijna 'n vierde verbruikt op 30Km ?

    Ik:
    Heb je mazout geroken, want dat is wel erg veel.
    En wat zegt de boordcomputer? > "6,3 l"
    Ik bel naar de garage doe mijn verhaal om bij thuiskomst evt wat ik zelf nog kon controleren.
    Ik ga onder de carport kijken, alles droog en geen geur....mazoutgeur blijft erg lang hangen.

    Ik maak 'n afspraak.
    Hier volgt het verdict:
    Vooraleer de man er had naar gekeken vroeg 'm "Mr, hebt last van marters?"
    Ik mag nu nu wel dom overkomen, maar ik had daar nog van gehoord.
    's avond krijg ik tel van de technieker " Uw kabels zijn doorgeknaagd door marters en dit valt niet onder garantie"
    OK....**** happens, maak het maar.

    Nu bel ik deze morgen naar mijn vrouw en plots komen er, via collega's, tientallen verhalen over marters en dat sommige zelfs als optie 'n anti marter kit kunnen instaleren, bij aankoop van nieuwe wagen.(meestal ultra sound).


    en dan is dat 'n beschermde diersoort ?

  • #2
    Re: Marters

    Ja dit is een beschermde dierensoort..

    Mijn vrouw legt een doek met anti marterspray onder de wagen (zitten er een heel deel bij ons in de straat) en dit helpt super!
    Canon 5D2 en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Marters

      Ook problemen gehad. Turbo die niks meer deed. 10km/uur versnellen op de autostrade duurde errrrrrrrrug lang.
      In garage: "een steenmarter meneer". Verdere uitleg gekregen:
      "in sommige kabels zit een vismeelproduct vermengd en dat lusten ze. Een marter doden mag niet (begrijpelijk) en heeft geen zin. Een andere marter neemt dan dat territoriumgebied in."
      Apparaatje laten plaatsen en ik was er gelukkig van af.

      Bedenking: het zal je remkabel maar zijn

      Patrick
      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

      Comment


      • #4
        Re: Marters

        Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
        Ook problemen gehad. Turbo die niks meer deed. 10km/uur versnellen op de autostrade duurde errrrrrrrrug lang.
        In garage: "een steenmarter meneer". Verdere uitleg gekregen:
        "in sommige kabels zit een vismeelproduct vermengd en dat lusten ze. Een marter doden mag niet (begrijpelijk) en heeft geen zin. Een andere marter neemt dan dat territoriumgebied in."
        Apparaatje laten plaatsen en ik was er gelukkig van af.

        Bedenking: het zal je remkabel maar zijn

        Patrick
        Is iid, visolie die in de isolatie zit , maar die beesten vreten alles kaput..verdomme.
        Ik woon, sedert 'n jaar, ook in natuurgebied...de Platwyers Kuringen-Hasselt.
        hier zie Je konijntje en buiten de vogels ook nog fazanten voor mijn voordeur...

        Welk apparaatje heb je laten plaatsen, als ik vragen mag?
        Last edited by w00ha; 4 november 2010, 22:42.

        Comment


        • #5
          Re: Marters

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          ............

          Welk apparaatje heb je laten plaatsen, als ik vragen mag?
          kijk eens hier:


          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Marters

            Ik woon aan de rand van een stadspark,dus . . . marters.
            Diverse malen kabels moeten vernieuwen.
            Oplossing: een vierkant maken van een paar oude laten en dat bespannen met kippengaas.
            Stuk zo groot maken dat je het aan de voorkant tussen je voorwielen door onder je auto schuift.
            Geen marters meer, want die lopen niet over kippengaas dat een paar centimeter boven de grond "staat"
            Sindsdien geen marters meer.
            Gr. en knutselen maar
            Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

            Comment


            • #7
              Re: Marters

              Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
              Ja dit is een beschermde dierensoort..

              Mijn vrouw legt een doek met anti marterspray onder de wagen (zitten er een heel deel bij ons in de straat) en dit helpt super!
              Ik weet niet waar dat beestje heeft gebeten, maar laat me aub weten welke spray en waar te krijgen...
              Voorlopig zou dit goedkopere oplossing zijn, maar zo'n ultra-soon zou dus altijd en overal werken. Dus daarom msn meteen 'n grondige oplossing.
              Maar 1(van de 2) wagen staat meestal toch altijd buiten. Dus evt met spray.


              tnx

              Comment


              • #8
                Re: Marters

                Oorspronkelijk geplaatst door Motokop Bekijk bericht
                ............
                Stuk zo groot maken dat je het aan de voorkant tussen je voorwielen door onder je auto schuift.
                bij de motor voorin neem ik aan?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Marters

                  Had ik al gezien bouk, maar dat is dan alleen plaatselijk of voor je huis.
                  Marters zijn nachtdieren op rooftocht, maar ik had, indien mogelijk, het permanent op de wagen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Marters

                    Hier ook een steenmarter die de turboslang heeft doorgebeten van mijn 3 weken oude wagen, ik kreeg bijna een hartverlamming toen ik nog met moeite 70 km/u haalde..

                    Paar dagen op wacht gestaan, mooi overzicht op mijn parkeerplaats en jawel.. meneer marter heeft zelfs enige vorm van routine blijkbaar. Laat ons zeggen dat hij het nu niet meer zal doen.

                    Tot op heden, ongeveer 2 maand na datum, nog steeds geen nieuwe bewoner onder onze auto's.
                    Binnenkort bij gelegenheid een ultrasone kastje hangen onder de motorkap om de ev. volgende kandidaat op voorhand te waarschuwen dat hij beter het spelletje niet meespeelt.

                    greetz!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Marters

                      Tja, het zal me 86 euro kosten voor dat K.U.T beschermd beest...
                      Zo juist de foto's doorgekregen.




                      En ze zijn verliefd op toyota's...kwestie van goeie smaak
                      Maar hoe meer ik informeer, hoe meer verhalen ik hoor. Ze bijten zelfs door metalen buizen ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Marters

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                        Hier ook een steenmarter die de turboslang heeft doorgebeten van mijn 3 weken oude wagen, ik kreeg bijna een hartverlamming toen ik nog met moeite 70 km/u haalde..


                        greetz!
                        Hier hetzelfde, duwde het gaspedaal bijna door de bodem en na ettelijke 100de meters km 70/km. Maximum 2000 omwentelingen/min.
                        Bart ook een benz zeker?
                        D90 - D70 - F80 + glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Marters

                          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          Tja, het zal me 86 euro kosten voor dat K.U.T beschermd beest...
                          Zo juist de foto's doorgekregen.
                          K.U.T materiaal gebruikt door de autoconstructeur
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Marters

                            Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                            Hier hetzelfde, duwde het gaspedaal bijna door de bodem en na ettelijke 100de meters km 70/km. Maximum 2000 omwentelingen/min.
                            Bart ook een benz zeker?
                            Neenee, geen benz! Ben nog maar 32 jaar he...
                            Hyundai Santa Fé.
                            Merk maakt overigens niet uit, ze bijten willekeurig en dan liefst zoals reeds aangehaald de leidingen waar een soort visolie inzit om de slangen soepel te houden. Dit zit overigens niet in remleidingen dus die zijn vrijwel veilig.

                            Greetz!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Marters

                              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                              K.U.T materiaal gebruikt door de autoconstructeur
                              Bedankt voor uw bijdrage
                              BTW: alle wagens gaan er vroeg of laat last mee krijgen omdat die beestjes meer en meer schade berokkenen.

                              Comment

                              Working...
                              X