Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon speedlite + studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon speedlite + studio

    hallo

    ik heb een klein probleem, ik heb dus 2 studiolampen, en ik heb de draadloze bediening om op de flitsschoen te zetten.
    Ik heb ook een canon speedlite 580 EX II die ik graag zou gebruiken als flits vooraan. ik zou graag weten hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn canon gelijktijdig met de speedlite flitst.
    Ik probeerde de canon aan te sluiten met een kabeltje aan 1 van de studioflitsers, het moment dat ik het kabeltje in de flits steek, flitst de canon, maar als ik hem als slave instel en een foto neem, werkt de canon niet meer, maar de 2 studioflitsers blijven altijd werken...

    Ik weet echt niet hoe ik alles met elkaar kan verbinden, dus moest er mij iemand kunnen helpen, dan zou ik die persoon eeuwig dankbaar zijn

    Mvg
    Esme

  • #2
    Re: canon speedlite + studio

    cactus triggers kunnen dit.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: canon speedlite + studio

      Waarom zet je de 2 studio flitsers niet op slave, en de Canon op de receiver?
      Paul
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: canon speedlite + studio

        Hier is de handleiding voor een camera-remote met de Flex TT5 en de speciale acc-kabel voor wake-up en triggering van de camera. Als je de 580 II daarbovenop zet zet kan die in ETTTL-mode. De studiostrobes moet je m.i. die flits dan nog laten detecteren.
        http://www.pocketwizard.com/inspirat...amera_trigger/
        Last edited by Poza; 4 november 2010, 15:08.

        Comment


        • #5
          Re: canon speedlite + studio

          Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Hier is de handleiding voor een camera-remote met de Flex TT5 en de speciale acc-kabel voor wake-up en triggering van de camera.
          wat doet je besluiten dat de TS met pocketwizard werkt?
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: canon speedlite + studio

            ken de canon flitser niet, doch met een Nikon flitser zet ik die gewoon op slave mode (SU4) en dan flitst hij mee met de studio flitsen...
            ik vermoed dat canon dat ook kan...

            doch... ik sluit geen kabeltje aan... het is ofwel een kabeltje (dat kan ook en dan zet ik de flits op manuele mode) ofwel slave mode

            probeer eens manuele mode met het kabeltje en geen slave mode
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: canon speedlite + studio

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              wat doet je besluiten dat de TS met pocketwizard werkt?
              "ik heb de draadloze bediening om op de flitsschoen te zetten." Anders zou er staan: ik heb een...

              Comment


              • #8
                Re: canon speedlite + studio

                Het is op zich eenvoudig, maar je moet het weten. Om te beginnen moet je weten dat je studioflitsen sowieso manuele flitsen zijn, je 580 is dit niet, maar kan wel manueel worden gebruikt, van op de camera, of los van de camera, met een externe trigger.

                Het simpelste is je studioflitsers op slave zetten, je 580 op manueel zetten en op de camera gebruiken. Let op ! .... zeker geen ETTL, want die slaagt gewoon kaduul.

                Een vereiste voor manueel te werken is meten met een flitsmeter hoeveel licht je opwekt, dan heb ik het voornamelijk over je studioflitsers, die zijn normaal gesproken veel krachtiger dan je 580 speedlite. die in deze opstelling eigenlijk dienst doet als trigger voor de studioflitsen.

                Een tweede mogelijkheid is de 580 los te gebruiken van de camera, maar ook steeds op manueel, en deze te triggeren door een externe rondgestuurde trigger zoals de Cactus V4 of een andere trigger. Het voordeel is dat je een derde flitser hebt mobiel, maar ook bij deze werkwijze is het meten om te weten.

                Voor de volledigheid nog even vermelden dat je ook je camera in de manuele mode gebruikt, en je de snelheid beperkt tot 1/125ste, het te gebruiken diafragma, verkrijg je door de meting.

                MVG, Jeff C.
                Last edited by Digipics357; 4 november 2010, 15:29.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: canon speedlite + studio

                  Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                  "ik heb de draadloze bediening om op de flitsschoen te zetten." Anders zou er staan: ik heb een...
                  je vergist je... dat is dan een RF602... "de populairste draadloze bediening"
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon speedlite + studio

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    je vergist je... dat is dan een RF602... "de populairste draadloze bediening"
                    Nee, ik vergis me niet. Er is geen sprake van populairste. Populair is trouwens een vies woord, bah.

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon speedlite + studio

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      ken de canon flitser niet, doch met een Nikon flitser zet ik die gewoon op slave mode (SU4) en dan flitst hij mee met de studio flitsen...
                      ik vermoed dat canon dat ook kan...

                      doch... ik sluit geen kabeltje aan... het is ofwel een kabeltje (dat kan ook en dan zet ik de flits op manuele mode) ofwel slave mode

                      probeer eens manuele mode met het kabeltje en geen slave mode
                      Ik, bezitter van genoemde flash en trigger, heb een acc-kabel nodig om de ontvanger met de cameraremote-poort te verbinden. Die ontvanger gaat vervolgens in auto-relay en wordt zender naar alle ontvangers die een kanaal hoger zijn ingesteld, en/of vuurt de flashes die in zijn en alle andere shoes zitten. Dat is draadloos. Als de 580 II op een ontvanger staat luistert ie vanzelf, Je hoeft de master-on/off niet te bedienen.

                      Comment

                      Working...
                      X