Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herfst aan het kanaal - deel 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • herfst aan het kanaal - deel 2

    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: herfst aan het kanaal - deel 2

    Dat rommeltje aan kleuren dan men herfst noemt hier heel mooi weergegeven. Een geweld
    dat de natuur zichzelf gaarne aan doet al was het maar bij wijze van afscheid. Ik vind hem
    heel mooi, Vicky.

    Comment


    • #3
      Re: herfst aan het kanaal - deel 2

      Prachtfoto zowel qua kleuren als compositie.
      Ik vind dit de beste van de laatste herfstlandschapsfoto's die je gepost hebt (tot nu toe )
      Last edited by mortierke; 3 november 2010, 16:23. Reden: landschaps toegevoegd want de macro's zijn ook om van te smullen
      vriendelijke groeten, Kurt
      Mijn foto's
      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

      Comment


      • #4
        Re: herfst aan het kanaal - deel 2

        Ik volg met het eerste , maar niet met het tweede statement .
        Het ziet er allemaal wat flou uit... Misschien was het wel de bedoeling, en is het zo bewerkt, maar dit is dan niet mijn smaak...
        Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
        Prachtfoto zowel qua kleuren als compositie.
        Ik vind dit de beste van de laatste herfstlandschapsfoto's die je gepost hebt (tot nu toe )
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: herfst aan het kanaal - deel 2

          behoorlijk gebrek aan scherpte hier, daardoor gaat het er inderdaad wat rommelig uit zien.
          waarom een F4 bij deze opname?.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: herfst aan het kanaal - deel 2

            Ik vind het gebrek aan scherpte hier net niet storen.
            Wat ik moeilijk vind aan zo'n herfstopnames is net om het rommeltje aan kleuren zoals doudeke het beschrijft mooi in beeld te brengen.
            Als alles heel mooi scherp is vind ik dat de rommel op de voorgrond treedt ipv de kleuren.
            De onscherpte laat alles een beetje in elkaar overvloeien waardoor er een zachter geheel bekomen wordt.
            Daarom vind ik het zo mooi, maar het is zoals met alles afhankelijk van persoonlijke smaak uiteraard.
            vriendelijke groeten, Kurt
            Mijn foto's
            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

            Comment


            • #7
              Re: herfst aan het kanaal - deel 2

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              behoorlijk gebrek aan scherpte hier, daardoor gaat het er inderdaad wat rommelig uit zien.
              waarom een F4 bij deze opname?.
              grt,bouk.
              Ik ben daar volldig mee eens..En dat zag ik ook Vicky bij de anderen...
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: herfst aan het kanaal - deel 2

                Ik vind de scherpte bij dit beeld toch wel nodig.
                Een knappe compo wel en herfstkleuren!
                Groeten!

                500px / Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: herfst aan het kanaal - deel 2

                  ik heb op die wandeling mijn Sony A350 en Canon G11 meegenomen om ze te vergelijken in dezelfde omstandigheden en op foto's van beide camera's krijg ik commentaren dat de foto's niet scherp zijn dus ... het ligt niet aan de camera maar aan de hand rond de camera.
                  'k Zal maar even een sabatjaar nemen zeker, maarja dat zal niet veel helpen aan een onvast hand
                  Maar het valt mij wel op, als er negatieve commentaren worden gegeven, dit dikwijls is door mensen die niet reageren als de foto goed is.

                  Bedankt voor het geven van jullie mening
                  Groetjes Vicky

                  Comment


                  • #10
                    Re: herfst aan het kanaal - deel 2

                    Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                    'k Zal maar even een sabatjaar nemen zeker, maarja dat zal niet veel helpen aan een onvast hand
                    Hey Vicky, geen sabbatjaar aub, dan missen we niet alleen je mooie landschapjes maar ook je prachtige macro's.
                    Als de vaste hand te ver zoek is neem dan liever een licht statiefje mee ipv een sabatjaar te nemen want los van scherp of onscherp, qua kleur en compo zijn de landschapjes toch meestal heel goed hoor.
                    vriendelijke groeten, Kurt
                    Mijn foto's
                    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: herfst aan het kanaal - deel 2

                      Mooie foto en prachtige kleuren. Is dit aan het kempisch kanaal, ik fiets daar soms en had de kleuren ook al gezien maar heb dan mijn camera niet bij

                      Groetjes
                      Groetjes, Herman.
                      Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: herfst aan het kanaal - deel 2

                        denk niet dat het een kwestie van vaste hand is hier hoor Vicky.
                        eerder je camerainstelling/nabewerking.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: herfst aan het kanaal - deel 2

                          Soms wordt er iets gezegd en dat wordt dan klakkeloos nagepraat. Maar ik twijfel niet aan
                          de integriteit van de mensen die op deze post reageerden. Daar zitten fijne lui tussen. Wil
                          dan wel iemand zo vriendelijk zijn om me haarfijn uit te leggen waar het hier precies aan
                          scherpte ontbreekt.
                          Want eerlijk, ik zie dat niet. Het allegaartje aan herfstkleuren zorgt wel van nature uit
                          voor een zekere flou, maar waar ontbreekt het precies aan scherpte? Of anders gezegd:
                          wat kan er scherper, liefst zonder dat het kunstmatig wordt?

                          Comment


                          • #14
                            Re: herfst aan het kanaal - deel 2

                            Heb Vicky al een pm gestuurd daarover.

                            Het is de algemene indruk die bij mij onscherp overkomt.

                            Voor mij mag een landschapsfoto over de hele lijn scherp zijn, of toch grote delen ervan.
                            De niet-scherpe delen zijn dan selectief onscherp door beweging of kleine DoF.

                            Ik weet dat er ook vaak bewust onscherpte aan de foto toegevoegd wordt door nabewerking, vandaar ook mijn voorzichtige vraag.
                            Bij "abstract" ga ik uiteraard minder mekkeren over onscherpte, daar wordt dit gemakkelijker aanvaard.

                            Als de onscherpte bewust toegevoegd is door nabewerking, fine for me...

                            Maar het lijkt mij te weinig om als effect te dienen. Vandaar dat ik denk dat het een technisch gegeven is.

                            Vicky spreekt van losse hand, maar bij 1/320 moet je al ferm shaken om die onscherp te krijgen, zeker met ingebouwde IS, zoals op deze G11.

                            De onscherpte (of is het gebrek aan detail ?) kan ook te wijten zijn aan de verkleining.
                            Of gewoon aan het formaat. Door de brede witte kader, schiet er maar 700px meer over.

                            Ik zou wel graag eens het groter formaat willen zien...

                            Maar zeker geen reden om een sabatsjaar in te voeren. We hebben hier al genoeg werk van Vicky zien passeren dat gewoon tot in de puntjes af is ! Compo, kleuren, oog voor detail, scherpte (denk maar aan de druppels etc...)...
                            En ze is ook van alle markten thuis Alhoewel thuis.... Denk niet dat ze veel thuis te vinden is

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Wil
                            dan wel iemand zo vriendelijk zijn om me haarfijn uit te leggen waar het hier precies aan
                            scherpte ontbreekt.
                            Want eerlijk, ik zie dat niet. Het allegaartje aan herfstkleuren zorgt wel van nature uit
                            voor een zekere flou, maar waar ontbreekt het precies aan scherpte? Of anders gezegd:
                            wat kan er scherper, liefst zonder dat het kunstmatig wordt?
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: herfst aan het kanaal - deel 2

                              Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                              'k Zal maar even een sabatjaar nemen zeker...
                              Niks te sabatten, jij. Je toestel en de wei in. Als getalenteerd fotograaf en hogelijk
                              gewaardeerd lid van deze gemeenschap, heb je de plicht om ons op gepaste tijden
                              met het nodige moois te verrassen, verblijden, verwonderen en verbazen.

                              Comment

                              Working...
                              X