Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

altijd weer het zelfde liedje!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • altijd weer het zelfde liedje!

    wat eten we vandaag?
    hebben jullie een vast stramien, of is het iedere week anders.
    bij ons iedere dag weer een vraag.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: altijd weer het zelfde liedje!

    Geweldige titel, Bouk!
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: altijd weer het zelfde liedje!

      bij ons is het wat we noemen "inspiratie van de moment" mede afhankelijk van eventuele restjes van de dag voordien.

      Comment


      • #4
        Re: altijd weer het zelfde liedje!

        Wij eten vogelnestjes (gekookt eitje in een bol gehakt (vegetarisch soyagehakt bij ons) in de oven) in tomatensaus met aardappelpuree.
        De saus is gemaakt met tomaatjes uit onze tuin en de aardappelen komen rechtstreeks van het aardappelveld van onze buurman aan de overkant van de straat. De eitjes komen van de kippen van dezelfde buurman/boer.
        Lekkerrr
        Voor de rest is het ook een beetje afhankelijk van de inspiratie van de dag en hoeveel zin we hebben om te koken.
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: altijd weer het zelfde liedje!

          Gisteren was er :
          - kleine hapjes met garnaaltjes
          - ajuinsoep
          - experimentele vol-au-vent
          - vanille mouse

          Vandaag heb ik effie geen inspiratie, maar waarschijnlijk kerriesoep en dan nasi-goreng met kip. Een stukje ananas als afsluiter erbij.

          Voor vrijdag liggen de erwtjes al klaar om erwtensoep te maken.

          Als het vakantie is pluis ik mijn kookboeken uit en wordt er volop ge-experimenteerd, tijdens de werkweek zijn het toch vaker dezelfde dingen die terugkomen.
          Meestal vraag ik 's morgens "wat wil je eten" met steevast het antwoord "zie maar, t'is toch altijd lekker"... Grrrr

          Hmmm vogelnestjes... da's lang geleden, misschien morgen! Met spinaziepuree

          Comment


          • #6
            Re: altijd weer het zelfde liedje!

            Woensdag en vrijdag is frit dag, de rest wisselt af
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: altijd weer het zelfde liedje!

              we zijn er uit hoor:
              gekookte aardappelen.
              gekookte bietjes.
              met een bal gehakt.
              ijs met slagroom toe.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: altijd weer het zelfde liedje!

                witloofsoep
                knolselderpuree met een lekkere varkenskotelet
                zal waarschijnlijk geen plaats overblijven voor een dessert, tenzij een chocolade wafel een uurtje of 2 later...

                Miel
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • #9
                  Re: altijd weer het zelfde liedje!

                  Voor de zoveelste keer weer vergeten iets uit de diepvries te halen . Dus was 't spaghetti met pesto en parmigiano. Vegetarisch is daarom niet slecht.
                  Morgenvoormiddag groentesoep maken en daarna varkensmedaillonneke met gestoofde boontjes en gekookte patatjes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: altijd weer het zelfde liedje!

                    Als vegetariër die er eigenlijk geen is, want ik ben niet zo voor groenten, is het voor mij
                    altijd moeilijk. 's Middags eet ik een boterham met confituur. 's Avonds verwen ik mezelf
                    en doe er een schel kaas tussen.
                    Soms doe ik er ook niets tussen en denk dat ik dan veel geld bespaard heb.
                    Van de buurvrouw krijg ik af en toe een reep chocola of een ei. Ik zeg dan altijd vriendelijk
                    bedankt, en heb dan soms een feestje waarbij me de tranen over de wangen lopen. Ik heb
                    een hele lieve buurvrouw die nu gaat verhuizen. Behalve haar repen chocolade of een ei zal
                    ik vooral missen hoe ze dat in mijn handen stopt, als een diep geheim tussen ons tweetjes.
                    En soms eet ik wel helemaal niets en doe alsof ik er boven sta.

                    Comment


                    • #11
                      Re: altijd weer het zelfde liedje!

                      Normaal is woensdagavond wokavond, maar gezien ik afgelopen zondag voor 'Lady's Day' Leslie's fameuze wokschotel reeds gepresenteerd heb, bereid ik vanavond Mac&Cheese (macaroni met kaassaus en hesp). Maandag en dinsdag zijn bij ons vrij variabel (doorgaans keertje steak, keertje worst of gehakt), woensdag zoals gezegd wok (en dat kan variëren, b.v. scampi, kip...), donderdag doorgaans Leslie's specialleke met varkenskarbonaden/koteletten en rösti's, en vrijdags spagetti. Weekend ook variabel (een keer koken, de zaterdag of de zondag, de andere dag regelmatig 'op een ander', eventueel afhaal). Ik ben thuis heer en meester in de keuken.
                      (da's dan ook de enige plaats waar ik met de pollepel zwaai )
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: altijd weer het zelfde liedje!

                        Ik was dat ook al geruime tijd beu om steeds maar te moeten nadenken over: "Wat gaan we eten?".
                        Dan heb ik mij eens een lijstje gemaakt van de favoriete gerechten van het gezin en voila vier weken op 1-2-3 ingevuld gekregen. Lijstje hangt aan de koelkast en weg is die vervelende wederkerende vraag.
                        Nog een ander voordeel is dat je ook op voorhand de benodigde ingrediënten in huis kan halen.
                        Achteraf stelden we ons de vraag: "Waarom daar niet eerder aan gedacht?" want het is ferm gemakkelijk.

                        mvg
                        Marc
                        Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                        M.v.g. Marc

                        Comment


                        • #13
                          Re: altijd weer het zelfde liedje!

                          Ik kook met veel plezier, maar ik hou niet van verrassingen, en kan ook niet improviseren. Daarom wordt er bij ons toch altijd afgesproken, vaak voor enkele dagen ineens, zodat ik tijdig alles in huis heb (ja, ook het winkelen behoort tot de keuken).
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: altijd weer het zelfde liedje!

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Ik kook met veel plezier, maar ik hou niet van verrassingen, en kan ook niet improviseren. Daarom wordt er bij ons toch altijd afgesproken, vaak voor enkele dagen ineens, zodat ik tijdig alles in huis heb (ja, ook het winkelen behoort tot de keuken).
                            Zoooo herkenbaar

                            Comment


                            • #15
                              Re: altijd weer het zelfde liedje!

                              Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
                              Ik was dat ook al geruime tijd beu om steeds maar te moeten nadenken over: "Wat gaan we eten?".
                              Dan heb ik mij eens een lijstje gemaakt van de favoriete gerechten van het gezin en voila vier weken op 1-2-3 ingevuld gekregen. Lijstje hangt aan de koelkast en weg is die vervelende wederkerende vraag.
                              Nog een ander voordeel is dat je ook op voorhand de benodigde ingrediënten in huis kan halen.
                              Achteraf stelden we ons de vraag: "Waarom daar niet eerder aan gedacht?" want het is ferm gemakkelijk.

                              mvg
                              Marc
                              Ook al eens aan gedacht, maar ik kan eigenlijk niet zo bijster goed koken.

                              Ik heb in het weekend een beef wellington gemaakt. Ik had daar 1 stuk selder voor nodig. De rest steekt nog in de frigo. Met zo een systeem kan je de dag erna ergens iets bedenken met die selder, buiten soep natuurlijk.

                              Comment

                              Working...
                              X