Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra rekening UPS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra rekening UPS

    Gisteren zou er een pakje geleverd worden, maar we waren niet thuis. Er stak dus een briefje in de bus dat ze opnieuw zouden langskomen of dat we anders het pakje kunnen komen halen.

    Vandaag heeft mijn schoonvader naar UPS gebeld en blijkbaar dient er €31,60 extra betaald te worden om het pakje te krijgen. In het pakje zit een batterij om de iPhone onderweg op te laden. De waarde is net geen $100 + $25 voor verzending via UPS. In het totaal is de waarde van het pakje dus nog geen €100 en toch zou er €31,60 extra betaald moeten worden.

    Kan er ergens klacht ingediend worden? Het verschil in belasting tussen US en België is zeker geen 31%...
    Last edited by Gandalf; 3 november 2010, 08:50.

  • #2
    Re: Extra rekening UPS

    BTW, invoerrechten, douanekosten, dossierkosten, etc.
    Altijd rekenen met de kans op 30% bovenop de totale prijs (dus inclusief transport).


    Welkom bij de mogelijke douanecontroles en hun gevolgen!

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Extra rekening UPS

      Informeer u eerst eens goed voordat je iets laat verzenden.

      koopt u goederen via internet in het buitenland(officiële site met de juiste informatie)

      $25 voor verzending via UPS; is stomste wat je kan doen, laat het gewoon via de airmail sturen, je hebt het echt niet vlugger of veiliger dan via de gewone weg, of het moet erg speciaal zijn.

      Heb al pakketten laten overkomen die meer dan €200,- kosten via de gewone weg en nooit meer moeten betalen, en het gaat niet om geluk hebben, wel weten hoe je moet doen.
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

      Comment


      • #4
        Re: Extra rekening UPS

        Ik heb dat ook eens aan de hand gehad met 2 dvd's die ik besteld heb in de US. Denk dat daar de kosten en taxen zelfs 50% of meer van de aankoopprijs waren.

        Comment


        • #5
          Re: Extra rekening UPS

          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Ik heb dat ook eens aan de hand gehad met 2 dvd's die ik besteld heb in de US. Denk dat daar de kosten en taxen zelfs 50% of meer van de aankoopprijs waren.
          Toch bizar. Onlangs een cursus besteld op 68 DVD's (ook uit de VS). Toen moest ik 10 euro extra betalen terwijl de waarde van het pakje ongeveer $250 was.
          Nu een batterij om iPhone, iPod, ... op te laden. Waarde $125 en 31,60 te betalen. Dit lijkt dus op willekeur bij UPS.

          Comment


          • #6
            Re: Extra rekening UPS

            Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
            Dit lijkt dus op willekeur bij UPS.
            Heeft u de link in #3 eens aangeklikt?

            => hoeveel belastingen u bij invoer moet betalen is afhankelijk van het goed dat u invoert

            Niet alle kosten worden door UPS bepaald.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Extra rekening UPS

              heb hier toch mijn bedenkingen bij...

              ik heb nog als koerier gewerkt bij DHL en alle pakketjes die ik ooit heb afgeleverd (heel wat tijdens 8 jaar dienst) is me nooit gemeld om extra charges aan te rekenen bij een particuliere klant.
              Het werd reeds mee betaald wanneer het pakketje verzonden werd...

              Er kwam wel extra papierwerk aan te pas (proforma of T-docs) maar verder diende er niets te gebeuren...
              Nuja, misschien gebruikt UPS een ander systeem dan DHL destijds, zou ik niet kunnen zeggen.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #8
                Re: Extra rekening UPS

                Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                heb hier toch mijn bedenkingen bij...

                ik heb nog als koerier gewerkt bij DHL en alle pakketjes die ik ooit heb afgeleverd (heel wat tijdens 8 jaar dienst) is me nooit gemeld om extra charges aan te rekenen bij een particuliere klant.
                Het werd reeds mee betaald wanneer het pakketje verzonden werd...

                Er kwam wel extra papierwerk aan te pas (proforma of T-docs) maar verder diende er niets te gebeuren...
                Nuja, misschien gebruikt UPS een ander systeem dan DHL destijds, zou ik niet kunnen zeggen.
                Men stuurt gewoon een rekening met overschrijving achteraf, koeriers zien er dus niets van...

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: Extra rekening UPS

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
                  Toch bizar. Onlangs een cursus besteld op 68 DVD's (ook uit de VS). Toen moest ik 10 euro extra betalen terwijl de waarde van het pakje ongeveer $250 was.
                  Nu een batterij om iPhone, iPod, ... op te laden. Waarde $125 en 31,60 te betalen. Dit lijkt dus op willekeur bij UPS.
                  Geen idee hoe dat komt eigenlijk. Ik denk niet dat mijn order via UPS gekomen is. Eigenlijk begint de rommel als je douane kosten moet betalen. Misschien dat er uitzonderingen zijn als pakjes bepaalde routes volgen? Ik zuig maar iets uit mijn duim, maar stel dat ze je lading eerst naar Duitsland vliegen en vervolgens naar ons landje, dan ziet de douane dat misschien niet als import uit de VS, of heeft de douane beambte net iets teveel gedronken de dag voordien.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Extra rekening UPS

                    Er is een eerste zaak waarbij de koerierdiensten in de fout gaan met het aanrekenen van meer kost, en dat is dat men aan de bestemmeling nooit vraagt of je zelf het pakje wil inklaren.
                    De koerierdiensten moeten de geadresseerde evenwel de vrijheid laten om eventueel zelf of door een door de geadresseerde vrij gekozen vertegenwoordiger de douaneaangifte te laten verrichten. Indien de bestemmeling zelf de douaneaangifte wil verrichten moet hij er evenwel rekening mee houden dat hij door het gebrek aan technische kennis heel wat tijd kan verliezen om die formaliteiten correct te verrichten.
                    De inklaring's kosten van koerierdiensten zijn vrij te bepalen.
                    Tenslotte heeft de douane geen inspraak bij het bepalen van de kosten die u door het post – of koerierbedrijf worden aangerekend. De post- of koerierbedrijven bepalen die kosten op louter commerciële gronden. Alleen controleert de douane dat het bedrag van de op de rekening vermelde te betalen belastingen overeenstemt met het bedrag van de belasting dat aan de douane is betaald.
                    Dan nog een opmerking; de douane ziet het pakje niet eens, enkel als het om illegale zaken gaan komen die op hun diensten terecht.
                    Als de douane alle pakje moest controleren dan heb je pakje niet eens binnen een jaar, daarvoor hebben ze het personeel aantal niet.
                    Never resist temptation or it could go away...
                    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                    Comment

                    Working...
                    X