Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera voldoet hier aan ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera voldoet hier aan ?

    Hallo

    Ik heb sinds een jaar de Sony dsc-hx1 en ben er zeer content van. Alleen wil ik nu graag wat meer. Het beeld van de Sony dsc-hx1 is bij zwak licht vaak wazig en de lens heeft een geweldige zoom maar niet altijd even scherp.

    Dus vind ik het tijd om over te stappen op een digitale reflex. Ik neig meer naar de Nikon D5000 of D7000 maar bij elk vind ik eigenschappen die de ander wel heeft of net niet.

    Aangezien ik vooral mensen fotografeer (geen portret!) was de Sony dsc-hx1 hierin echt mijnen maat. Kantelbaar scherm, zeer stil en snel,zwartwit, en zonder flits is hij zeer goed ( tot een uur of 8 's avonds).

    Ik zoek dus vooral een "stille" camera waarbij de hele zaal niet meteen omkijkt of nerveus wordt omdat je een foto's neemt. Bijgevolg dus ook een camera die scherpe beelden neemt zonder flits bij duisternis ( = kaarslicht/sfeerlicht). Ook is foto's nemen in zwartwit (en niet achteraf) een must.

    Welke camera heeft dit ?

  • #2
    Re: Welke camera voldoet hier aan ?

    Canon powershot s95 misschien . Echt stil en subtiel gaat een slr nooit zijn

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera voldoet hier aan ?

      Voor een aantal Canons en Nikons is er de Soundblimp, die elk geluid dempt. Is wel niet gratis.
      De daar genoemde D700 heeft een ISO-bereik tot 6400, verhoogbaar tot 25.600.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera voldoet hier aan ?

        Moet hij ook nog koken en de afwas doen?

        Wat je zoekt ga je niet vinden. Een reflex camera is niet stil, je gaat altijd de spiegelklap horen en dit stoort idd wel op sommige plaatsen. En de echte goede reflex camera's hebben het al moeilijk om deftige foto's te leveren in heel zwakke lichtomstandigheden dus gaat een compact dit zeker niet beter doen.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera voldoet hier aan ?

          Zou dan misschien toch wel eens uitkijken naar de EVIL toestellen. Iets als de Panasonic
          GF1 of de Olympus Pen. Die hebben geen spiegel, geluid kun je zelfs uitzetten, en toch
          een grote sensor. Beeldkwaliteit van een DSLR. Bovendien zijn ze een heel stuk kleiner en
          minder opvallend voor straatfotografie en dergelijke.

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera voldoet hier aan ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            dus gaat een compact dit zeker niet beter doen.
            ermh... hij gaat toch een DSLR kopen?

            camera met goede hoge ISO en lichtsterk glas... met andere woorden : dat gaat geld kosten...

            Als je spreekt over kaarslicht & sfeerlicht mag je er vanuit gaan dat je camera op 6400 nog netjes moet presteren en je daarbij een lichtsterke lens (prime dus) wil gebruiken.

            Ik vrees een beetje dat je vooropgestelde toestellen daar niet echt toereikend genoeg voor zijn. Je zal eerder naar de hogere klassen moeten gaan kijken.

            bij Nikon is dat de D700 en de D3-reeks...
            bij Canon is dat de 5D2 en de 1D(s)-reeks...

            We spreken hier dus minimum over zo'n 1800 € voor de body alleen en dan heb je nog geen lens... lichtsterk & scherp kost ook geld maar hier heb je meer variatie dus grotere keuze :

            50 1.8 (goedkoopste)
            85 1.8 - 1.4 - 1.2 (goedkoopst - duurder - duurst)
            135 2 ( +- 1000 €)
            200 2 (5000 € )

            Zulke specifieke low-light situaties, eisen goed materiaal helaas als je niet wil flitsen.

            Ik ben heeeeel erg tevreden over mijn 1D4 + 85 1.8 die wel erg donker aankan maar hier ben je helaas wel 4500 € mee kwijt
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera voldoet hier aan ?

              Anders het merk Utopiecon eens bekijken

              Doudeke en Hans bieden beiden een oplossing maar dan staan mucho dineros tegenover (vooral Hans' )
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

              BD1614BE

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera voldoet hier aan ?

                Als het stil moet zijn: Leica M8 of M9

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera voldoet hier aan ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                  Als het stil moet zijn: Leica M8 of M9
                  Helemaal akkoord, maar die zorgen thuis misschien voor heel wat lawaai. Dat zou bij mij
                  toch het geval zijn.

                  Comment

                  Working...
                  X