Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop van EOS 550D of 60D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop van EOS 550D of 60D?

    Hallo,
    Na 5 jaar een Panasonic Lumix DMC-FZ30 (8000 foto's) gebruikt te hebben zou ik over stappen naar een DSLR. Doordat mijn vader reeds een uitgebreid aantal accesoires heeft van Canon (400D) is het logisch dat ik ook Canon ga kiezen.

    Ik overweeg het volgende:

    Camera: Canon EOS 550D met kitlens 18-55 IS en 55-250 IS met de zonnekapjes in optie
    Flits: Canon speedlite 270EX

    Ik ben geen maniak op fotogebied en wil gewoon een goed toestel (die ook kan filmen) voor een redelijke prijs.

    Zou dit een verstandige keuze zijn, of is die kitlens zoals ik soms(meestal niet) lees echt brol?
    Last edited by p4u08910; 2 november 2010, 21:04.

  • #2
    Re: Aankoop van EOS 550D

    De kitlenzen met IS hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Er zijn betere lenzen, daaraan kan je heel veel geld uitgeven als je dat wil.

    Om te beginnen is dat setje zeker niet slecht, voor de meesten is dat zelfs al ruim voldoende.

    De 270EX heeft niet de mogelijkheden van een 430EX of de 580EX, maar je kan er toch al iets meer me dan met het ingebouwde flitsertje.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop van EOS 550D

      De kit lenzen zijn optisch goed maar qua bouw moet je er niet veel van verwachten . Voor die prijs kan da ook niet anders , maar het zal zeker geen miskoop zijn als eerst lenzen . Heel veelzijdig , IS en goede optische prestaties .

      Die flash vind ik dan weer weggegooid geld als je voor 100€ extra de 430 kan hebben en die is dat geld wel waard . Die 270 is meer iets voor op ne powershot te zetten.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop van EOS 550D

        Ik ben zelf een beginner met een EOS500 D met 18-55IS lens en die is zeker niet slecht prijs/kwaliteit maar indien je 200 euro over hebt zou ik ze geven aan een Tamron 17-50 f2.8 lens (dat is alvast mijn plan ).

        De 55-250SIS is een goede lens voor die prijs (prijs kwaliteit zeer goed). Wil je een betere ga je al een pak meer moeten uitgeven.

        Bij de flits zou ik mij de vraag stellen heb ik ze nodig of kom ik er ook door mijn iso (beperkt) te verhogen op mijn toestel. Is afhankelijk van welk soort fotografie je wel doen. Als je er één nodig hebt zou ik meteen voor de 430 gaan. Zo niet spendeer het bedrag aan de Tamron lens.
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop van EOS 550D

          Dan zal ik misschien best wachten met een flits te kopen en ineens die zwaardere kopen.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop van EOS 550D

            Oorspronkelijk geplaatst door p4u08910 Bekijk bericht
            Dan zal ik misschien best wachten met een flits te kopen en ineens die zwaardere kopen.
            Of je start met een goedkope Metz 36AF-4C voor nog geen 100€, een stukje zwaarder dan de ingebouwde flits, je kan hem van 28 tot 85 mm instellen en de hoek draaien. Met oplaadbare AA of gewone AA batterijen. Let wel op dat je de Canon versie koopt.
            mvg Guido
            Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop van EOS 550D

              Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
              Of je start met een goedkope Metz 36AF-4C voor nog geen 100€, een stukje zwaarder dan de ingebouwde flits, je kan hem van 28 tot 85 mm instellen en de hoek draaien. Met oplaadbare AA of gewone AA batterijen. Let wel op dat je de Canon versie koopt.
              Ja ok, maar je moet de reviews eens lezen. Ze schrijven hem allemaal af als brol die zeer vlug stuk gaat. volgens de handleiding mag je zelfs maar 10 foto's nemen, en dan moet je 10 minuten wachten.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop van EOS 550D

                Oorspronkelijk geplaatst door p4u08910 Bekijk bericht
                Dan zal ik misschien best wachten met een flits te kopen en ineens die zwaardere kopen.
                Waarvoor denk je uberhaupt een flitser nodig te hebben?
                Voor even snel een fotootje voldoet de ingebouwde meestal wel.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop van EOS 550D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Waarvoor denk je uberhaupt een flitser nodig te hebben?
                  Voor even snel een fotootje voldoet de ingebouwde meestal wel.
                  Had op mijn lumix nu ook een flits van richtgetal 10. Maar die kwam in veel situaties net iets te kort. bv: foto's op een familiefeest of voor het fotograferen van straattheater.
                  ook zou ik indirect willen belichten voor portretten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop van EOS 550D

                    Oorspronkelijk geplaatst door p4u08910 Bekijk bericht
                    Ja ok, maar je moet de reviews eens lezen. Ze schrijven hem allemaal af als brol die zeer vlug stuk gaat. volgens de handleiding mag je zelfs maar 10 foto's nemen, en dan moet je 10 minuten wachten.
                    15 staat vermeld in de handleiding, het is ook geen toestel dat geschikt is om reportages doen hé. En wat wil je voor 88€? (soms nog minder) In ieder geval bewaar je garantiebewijs.
                    Last edited by gblanchaert; 4 november 2010, 10:45.
                    mvg Guido
                    Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                    Comment


                    • #11
                      Eos 550D of 60D?

                      Hallo, ik zou een dslr van canon kopen, maar nu zie ik dat de 60D ook bijna in de zelfde prijsklasse valt als de 550D

                      Wat is dan het grote verschil?
                      Op papier hebben ze ongeveer dezelfde eigenschappen, behalve dat schermpje bovenop de 60d en dat kantelbaar LCD. ook is de 60d iets sneller.

                      Is deze misschien dan spatwaterdicht? of is dat de 7d?

                      wel heb ik gezien dat de 60D ca. 250gr meer weegt en 250€ meer kost.

                      Aangezien dat de snelheid voor mij geen belang is en de foto kwaliteit dezelfde is, had ik gedacht om toch maar de 550d te nemen.

                      wat is jullie mening hierover?

                      [Mod-LesC]Het was niet nodig geweest om over min of meer dezelfde vraag een nieuwe topic te beginnen. Daarom heb ik de twee topics samengevoegd, zodat ook de reacties samenblijven.[/Mod]
                      Last edited by LesC; 10 november 2010, 11:42. Reden: Mod tekst toegevoegd na samenvoeging discussies

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eos 550D of 60D?

                        Hoi p4u08910,
                        deze link heb ik van een andere site gepikt!
                        Erg interessant en veel info over de 60D, ik hoop dit toestel ook volgend jaar te kopen,
                        als update voor mijn 450D.
                        Is the Canon EOS 60D right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

                        Met vr. groet,
                        Paul

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop van EOS 550D of 60D?

                          De spatwaterdichte is idd de 7D. De 60D is ook een grotere camera dan de 550D. Probeer ze in een winkel 's beiden in je handen te nemen en kies dan diegene die je het beste in de hand ligt. Wij hebben daarom de 50D genomen, de 550D lag ons niet goed in de hand.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop van EOS 550D of 60D?

                            Oorspronkelijk geplaatst door EvilMogwai Bekijk bericht
                            De spatwaterdichte is idd de 7D. De 60D is ook een grotere camera dan de 550D. Probeer ze in een winkel 's beiden in je handen te nemen en kies dan diegene die je het beste in de hand ligt. Wij hebben daarom de 50D genomen, de 550D lag ons niet goed in de hand.
                            De 60D is ook spatwaterdicht.
                            Met vr. groet
                            Paul

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop van EOS 550D of 60D?

                              Idere body is spatwaterdicht tot op een bepaald niveau, anders zouden er al veel instapmodellen in de vuilbak liggen van een druppeltje regenwater
                              Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                              Comment

                              Working...
                              X