Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BG op 7D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BG op 7D?

    Ik heb altijd een BG op de oude 400D gehad. Die zorgde voor een beter evenwicht, zat goed in de handen en vooral de ontspanknop op de grip is zeer bruikbaar in portretstand.

    Nu ben ik aan het uitkijken voor een nieuwe body en qua specs kom ik op de 7D.

    Ik twijfel echter om opnieuw een BG te nemen omdat het dan wel een redelijk grote combinatie wordt met de 7D. Voor een lekker evenwicht is het mijns inziens ook niet nodig. Langs de andere kant is het wel aangenaam voor portretjes.

    Heeft er iemand ervaring met 7D + grip? In de winkel kan je dit niet echt uittesten en aangezien ik naar Konijn zal gaan zou ik liever alles in een keer kopen.

  • #2
    Re: BG op 7D?

    Ik heb de BG op mijn 7D en geeft naar mijn gevoel een betere grip .Om genoeg foto's te nemen heb je zeker geen BG nodig want de batterijen gaan zeer lang mee.

    Comment


    • #3
      Re: BG op 7D?

      vroeger, toen de dieren nog spraken
      had ik op mijn 450d een grip en ik vond dit zeer handig.
      Later heb ik voor mijn 40D ook en grip gekocht en dit was al een pak minder, mijn duim was te kort om aan dat wieltje te kunnen.
      Op de 5d heb ik soms nog de grip enkel als ik ergens sta waar er veel gedrumd wordt en ik mijn oksel niet in mijn geburen hun nek wil leggen.
      maar het kan dat op de 7D de ergonomie aangepast is zodat dat grote wiel beter te bereiken is dan ik ervoer met een 40D.

      Comment


      • #4
        Re: BG op 7D?

        Voor mij is de 7D (na de 350D en de 50D) het eerste toestel dat ik zonder grip gebruik. Reden:
        - zo al zwaar genoeg;
        - zo al "goed in de hand liggend" (da's natuurlijk zeer subjectief);
        - zo zuinig qua energieverbruik.

        (Ik merk dat ik wat minder "portretstand" foto's maak dan vroeger, maar uiteindelijk ga je met elk toestel je ding kunnen doen)

        Feit is dat zelfs de 50D met grip eigenlijk te zwaar werd en te omvangrijk (zeker met mijn geprefereerde 'standaardlens', nl. de EF-s 17-55 f/2.8 IS) om een beetje fatsoenlijk in een fototas te kunnen opbergen. Ik heb deze foto hier al verschillende keren gepost:



        (in deze Canon-fototas is ZééR weinig plaats voor nog extra's buiten de 580EXII flitser en de genoemde combinatie (50D+grip+EF-s 17-55 f/2.8 IS).
        Last edited by LesC; 2 november 2010, 19:33.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: BG op 7D?

          't hangt er natuurlijk ook veel van af of je veel fotografeert in portretstand. Indien wel dan is dit zeker een goede investering.
          Let wel ism de 24-70 toch wel een zware combo om een ganse dag mee rond te lopen.
          Kwa batterijverbruik : indien je veel liveview gebruikt (ik doe dit bv veel bij macrofotografie) is een batterijtje toch wel rap leeg en aan vervanging toe. Maar een batterij is snel vervangen zelfs op statief. Een extra batterij kost nog altijd VEEL minder dan de BG.
          Mvg, Tin_tin
          Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

          Comment


          • #6
            Re: BG op 7D?

            Het enige nadeel aan de BG vind ik ... de prijs, eigenlijk zijn die dingen toch vrij duur voor wat het is, maar ja, dat kan je uiteindelijk over zowat alles zeggen wat in de fototas gaat hé

            Ik heb altijd een grip onder de bodies gezet, ten eerste omdat ik de camera dan veel beter in mijn handen vond 'vallen' en ten tweede om de extra batterij te hebben ... nu moet ik wel toegeven dat de 7d batterij (is dezelfde als de 5dII) wel héél lang meegaat hoor, dus die reden is iets minder belangrijk tegenwoordig.

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment

            Working...
            X