Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn ze er nog???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zijn ze er nog???

    Ja u leest het goed ik ben op zoek naar een draagbaar conventioneel tv toestel ja zo een met een beeldbuis gene digitale plastieke beeldkwaliteit!

    Mijn 15 jaar oude draagbaar tv toestel (Deawoo) dat ik op de slaapkamer gebruikte heeft er vorige week de brui aan gegeven.
    Afgelopen dagen op zoek gegaan voor een lcd tv maar helaas ik kan er niet aan wennen aan dat digitale gedoe. Zelfs de full hd toestellen in duurdere klasse kunnen in mijn ogen niet tippen aan de oude conventionele tv kwaliteit van vroeger. Ik vind digitale tv echt zo'n plastiekerig beeld, gezichten lijken zwaar gemaquilleerd vooral studio opnames
    Alles lijkt zo vlak en onnatuurlijk. Neen echt niet voor mij hoeft het niet
    dus weet misschien iemand waar ik nog een oud (nieuw) toestel zou kunnen vinden???
    Liefst een kleintje zo'n 35 cm beeldbuis, het mag ook een tweedehands zijn als het nog in goede staat is.
    zouden er nog handelaars zijn dit dat verkopen, een eerste zoektocht op het internet heeft nog niks opgeleverd

    Ik hoor het graag indien iemand ze nog weet te vinden.
    Groeten Sensor

  • #2
    Re: Zijn ze er nog???

    LOL ik heb de mijne weggegeven aan de Indiër van de carwash. Stond in mijn weg in de opbergkamer.

    Misschien eens kijken in 2e handswinkels?
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Re: Zijn ze er nog???

      Kringloopwinkel
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: Zijn ze er nog???

        Voor deze tv's met hun fletse kleuren en weinig kleurdiepte kan je inderdaad beter in een 2dehandszaak kijken of op een Kapaza etc.

        Comment


        • #5
          Re: Zijn ze er nog???

          Hey juppekes

          Voorlopig kijk ik ook nog altijd naar een beeldbuis

          Maar ik heb nu nog nergens gekomen dat ik naar zo'n digitale plastieken tv heb gekeken en dat het een mooie beeldkwaliteit is

          Al zeggen de mensen dat het een van de beste kwaliteit is of een LED of een grote of een kleine of.....

          Dus ik hoop als mijn beeldbuis kapot is dat ik ook nog zo eentje vind met een beeldbuis.
          Bootjes

          Comment


          • #6
            A

            Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
            Hey juppekes

            Voorlopig kijk ik ook nog altijd naar een beeldbuis

            Maar ik heb nu nog nergens gekomen dat ik naar zo'n digitale plastieken tv heb gekeken en dat het een mooie beeldkwaliteit is

            Al zeggen de mensen dat het een van de beste kwaliteit is of een LED of een grote of een kleine of.....

            Dus ik hoop als mijn beeldbuis kapot is dat ik ook nog zo eentje vind met een beeldbuis.
            Aha iemand die mijn mening deelt
            Led of LCD het maakt niet uit ik heb er vandaag en tiental gekeurd en ik vind het maar niks en dan nog rekening houdend dat die electro zaken ervoor zorgen het beste signaal te ontvangen.
            Thuis is het vaak nog erger gesteld met de kwaliteit.
            Groeten Sensor

            Comment


            • #7
              Re: Zijn ze er nog???

              Hangt er allemaal vanaf of je op zo een lcd TV analoog of digitaal kijkt. Analoog beeld op een LCD is inderdaad een beeld om bij te huilen. Deze toestellen hebben een low budget tuner omdat bijna niemand nog analoog kijkt op zo een toestel.
              Maar als je digitaal kijkt moet je ook nog opletten, ik kom soms bij mensen die een als wat oudere LCD hebben van sony om maar eens een merk te noemen en dat beeld is net een schilderij

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: A

                De kwaliteit van een beeldbuis is niet slecht neen
                Het beeld is "gladder" en fijner.

                Maar ik begin en misschien ongegrond, wat schrik te krijgen
                van die toestellen en zeker als die een paar jaartje oud zijn > implosie ed.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: A

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  De kwaliteit van een beeldbuis is niet slecht neen
                  Het beeld is "gladder" en fijner.

                  Maar ik begin en misschien ongegrond, wat schrik te krijgen
                  van die toestellen en zeker als die een paar jaartje oud zijn > implosie ed.
                  Inderdaad fijner. Bij digitale tv lijkt een gezicht vaak op dat van een etalagepop totaal geen structuur of détail meer. Ook niet bij de duurste modellen. Ook de kleuren helderheid en contrast het is allemaal niet meer hetzelfde. Maar we zullen er uiteindelijk aan moeten wennen zeker
                  Groeten Sensor

                  Comment


                  • #10
                    Re: A

                    Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                    Inderdaad fijner. Bij digitale tv lijkt een gezicht vaak op dat van een etalagepop totaal geen structuur of détail meer. Ook niet bij de duurste modellen. Ook de kleuren helderheid en contrast het is allemaal niet meer hetzelfde. Maar we zullen er uiteindelijk aan moeten wennen zeker
                    Ben ik toch niet helemaal mee eens hoor
                    Je kan kleuren manueel aanpassen he sensor, evenals de rest.
                    Er zijn zelfs dvd's die je daar bij helpen > Kalibreren zoals een monitor.

                    HD-beelden of Blu-Ray zien er toch ferm uit.
                    (zeker op plasma)
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: A

                      Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                      Maar we zullen er uiteindelijk aan moeten wennen zeker
                      Het is zoals met die vreselijke spaarlampen.
                      De politiek en de industrie duwen ons vanalles door de strot, of we er nu content mee zijn of niet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: A

                        Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                        Aha iemand die mijn mening deelt
                        Ik niet maar allé.
                        Led of LCD het maakt niet uit ik heb er vandaag en tiental gekeurd en ik vind het maar niks en dan nog rekening houdend dat die electro zaken ervoor zorgen het beste signaal te ontvangen.
                        In vele electro-zaken staan de tv's meestal niet correct afgesteld, kleuren zijn daardoor niet correct weergegeven en beeld komt vaak te flets over. Dat ze over het beste signaal beschikken is ook niet altijd waar ... soms is het beeld zelfs niet te bezien zo slecht.
                        Vaak stellen ze de lichtsterkte op maximum in, of toch bijna om in een heldere winkel toch wat helderheid in het beeld te hebben, zoiets kunt ge niet vergelijken! Wil je in een electro-winkel beeld vergelijken, dan moet je eerder naar ene dat een kijkruimte heeft (soort salon) en de moeite doet om alles correct in te stellen ... zo'n verkopers kom je nog zelden tegen.
                        Alles draait hem rond omzet ... tentoonstellen en zo weinig mogelijk moeite of uitleg.
                        Natuurlijk bestaat er brol onder de recente tv's maar dat is net als vroeger, dan had je dat evengoed!
                        Je kan de duurste en beste tv zodanig afstellen dat niemand hem zou willen.
                        En in winkels zie je ook vaak het beste beeld op de tv waar de verkoper het meeste winst op heeft, dat is daarom niet altijd het duurdste toestel.

                        En voor de rest ... goesting is koop zeggen ze hier altijd, als je een analoge tv wil dan moet ge daar maar naar uitkijken.
                        Maar dat die altijd beter is dan plasma, lcd of LED is ook niet waar, ge zou versteld staan wat er allemaal bestaat.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zijn ze er nog???

                          Of het toestel nu wel of niet goed is ingesteld, wat kleur, tint, contrast, helderheid en noem maar op ik blijf erbij dat het digitale beeld veel weg heeft van een foto met veel ruis die gecorigeerd is in PS door ruis reduceren of een of ander ruisfilter zoals noiseware is gegaan. Je krijg je altijd van dat plastieke beeld, ook de duurdere modellen, HD ready of Full HD overal vind je het weer terug.

                          En ja het is misschien een kwestie van smaak, maar ook de de kleuren hebben veel weg van een assortiment gelei (geen confituur he want die heeft structuur daar zit nog wat détail in)
                          Groeten Sensor

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zijn ze er nog???

                            Staat er hier op zolder toch nog wel zoiets zekers. Een kleine Samsung met het beeldbuisformaat dat je zoekt. Ik moet er nog wel iets op aansluiten om te zien of alles nog werkt. Heeft hier alleszins nooit veel gespeeld.

                            Ik ben uit de omgeving van Lier, dus maak eerst even uit of dit interessant is qua afstand alvorens ik begin met de zolder op z'n kop te zetten

                            Grtz,
                            K.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zijn ze er nog???

                              Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                              Of het toestel nu wel of niet goed is ingesteld, wat kleur, tint, contrast, helderheid en noem maar op ik blijf erbij dat het digitale beeld veel weg heeft van een foto met veel ruis die gecorigeerd is in PS door ruis reduceren of een of ander ruisfilter zoals noiseware is gegaan. Je krijg je altijd van dat plastieke beeld, ook de duurdere modellen, HD ready of Full HD overal vind je het weer terug.
                              Als je een deftig ingangssignaal hebt zoals Blu Ray of DVD is dat zeker niet het geval.
                              Wat TV of videorecorder kwaliteit betreft hang je inderdaad veel af van het basissignaal dat ge naar uw tv stuurt.
                              Trouwens staat met een moderne tv uw beeld tenminste niet bol zoals op die oude crt's.

                              Probeer ook eens uw oude crt naast een moderne plasma of LED te zetten op dezelfde afstand, correcte instellingen en vooral in hetzelfde formaat.
                              Je moet geen 22" crt vergelijken met een 50" of je moet met die 50" enkele meters verder gaan zitten.
                              Als je analoog signaal naar een 50" stuurt en ge gaat op 1 meter afstand kijken naar het beeld, dan trekt dat inderdaad op niet veel maar probeer dit eens met uw oude crt ... succes als je daar (nog) een 46" of 50" in gaat vinden.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X