Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toscane

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • toscane

    Ik ga deze zomer waarschijnlijk naar Toscane.
    Weet er iemand waar de mooiste landschappen daar liggen om te fotograferen ?
    Ik moet nog boeken en kan dan zowel op een mooie locatie zitten.
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: toscane

    Misschien eens een pm naar Vicky sturen. Als ik me niet vergis is onze zwerfkat daar al
    geweest en als iemand je kan vertellen wat ergens mooi, interessant, boeiend is om te
    fotograferen, dan zij wel. Simply the best.

    Comment


    • #3
      Re: toscane

      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Misschien eens een pm naar Vicky sturen. Als ik me niet vergis is onze zwerfkat daar al
      geweest en als iemand je kan vertellen wat ergens mooi, interessant, boeiend is om te
      fotograferen, dan zij wel. Simply the best.
      Had ik reeds gedaan, toch bedankt voor de tip.
      popol

      http://www.fotopopol.be

      Comment


      • #4
        Re: toscane

        Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
        Ik ga deze zomer waarschijnlijk naar Toscane.
        Weet er iemand waar de mooiste landschappen daar liggen om te fotograferen ?
        Ik moet nog boeken en kan dan zowel op een mooie locatie zitten.
        Stuur mij ook maar een pm ik ga er al 10 jaar.

        Comment


        • #5
          Re: toscane

          Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
          Ik ga deze zomer waarschijnlijk naar Toscane.
          Weet er iemand waar de mooiste landschappen daar liggen om te fotograferen ?
          welk jaargetij?
          Mei/Juni/Juli/Augustus.....maak nogal verschil hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: toscane

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            welk jaargetij?
            Mei/Juni/Juli/Augustus.....maak nogal verschil hoor.
            grt,bouk.
            Het zal juli-augustus worden, waarschijnlijk te minst interessante tijd voor Toscane, maar ja, ik ben ook nog niet op pensioen om te reizen in voorjaar of najaar.
            popol

            http://www.fotopopol.be

            Comment


            • #7
              Re: toscane

              Er is geen reden om dit per pm te doen, dus hier ook de tekst, iedereen kan er maar baat bij vinden. Trouwens, het landschap is hetzelfde in elk seizoen, de foto's zijn alleen anders.

              Popol1964,

              de laatste 10 jaar gaan wij naar Toscane, en de allermooiste streek is die tussen Montepulciano en Siena. Die zal je namelijk dwars door de Colle di val delsa voeren, voorbij de Crete en nog meer natuurfenomenen. De streek rond Montepulciano is trouwens ook zeer mooi, maar dan richting het meer van Trazimeno. Algemeen gezien kan je in Toscane niet veel misdoen hoor, daar liggen de toppers voor het rapen. Wij nemen meestal Montepuciano als uitvalbasis om tot in Assisi, Orvieto e.d. te geraken. Stel gerust vragen als je meer info zoekt.

              Comment


              • #8
                Re: toscane

                Er zijn zeer veel mooie plaatsen in die regio (voor mij is de regio Montepulciano-Pienza het mooiste ) maar misreken je niet aan de afstanden: kleine, rustige weggetjes geven prachtige zichten maar snel gaat het niet. Waarmee ik bedoel: probeer telkens goed te plannen want "eventjes terugrijden" naar een bepaalde plaats vraagt vaak heel veel tijd.
                Vorig jaar verbleven wij aan het Trasimeense meer en naar mijn gevoel was dat een goeie centrale plaats om veel te zien, zonder uren in de auto te zitten.
                Voordien al noordelijker geweest (B&B Amoliv in Cavriglia): ook mooi maar toch een andere indruk van Toscane.

                Toscane is prachtig, maar probeer 1 regio te kiezen om vandaar uit rond te rijden: om Toscane helemaal te zien moet je er vele vakanties naar toe. Maar dat kan alleen maar een prettig vooruitzicht zijn....
                www.petervdg.net/Portfolio

                Comment


                • #9
                  Re: toscane

                  Ik ben ook helemaal verliefd geworden opToscane, al zijn we er nog maar één keertje geweest. We zijn toen in de buurt van San Gimignano geweest. Met zijn vele oude torens, ook wel het Manhattan van Toscane genoemd. Op de wegen er naar toe zijn prachtige beelden te maken van de 'skyline' en ook in het stadje zelf zijn mooie dingen te fotograferen. Als je in de buurt bent, zeker een aanrader!

                  Comment


                  • #10
                    Re: toscane


                    Je kan er in het kasteel logeren, een aanrader hoor.


                    Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                    Ik ga deze zomer waarschijnlijk naar Toscane.
                    Weet er iemand waar de mooiste landschappen daar liggen om te fotograferen ?
                    Ik moet nog boeken en kan dan zowel op een mooie locatie zitten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: toscane

                      Heel de chiantiroute is mooi.

                      Comment

                      Working...
                      X