Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 400d of 1ds?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 400d of 1ds?

    Momenteel ben ik het bezit van een Canon EOS 400d, ik fotografeer best veel en zou ook best wat meer met de hobby willen doen.

    Nu heb ik de mogelijkheid om aan een EOS 1ds Mark I te komen, een camera die zo'n 7 jaar geleden tot de absolute canon top behoorde.

    Als ik echter nu de specs naast elkaar leg zie ik niet heel goed of het verstandig is om de overstap te maken. Graag hoor ik van iemand met meer verstand van zaken waar ik goed aan doe, de 1ds omruilen voor een goede lens voor mijn 400d of de 400d verkopen en verder gaan met de 1ds.

    Ik hoop door dit forum wat meer duidelijkheid te krijgen

    Gegroet
    Peter

  • #2
    Re: EOS 400d of 1ds?

    Welke lenzen heb je nu voor je 400D?

    Comment


    • #3
      Re: EOS 400d of 1ds?

      De standaard 18-55 (efs) en een 90-300 zoomlens (ef)

      Natuurlijk is 7 jaar veel in de digitale fotografie, maar een camera van toendertijd 7000 euro is toch nog steeds wel aan te raden boven een camera van bijna 4 jaar oud en nieuwprijs 650 euro? Dat lijkt mij toch

      Comment


      • #4
        Re: EOS 400d of 1ds?

        Oorspronkelijk geplaatst door Pfishy Bekijk bericht
        De standaard 18-55 (efs) en een 90-300 zoomlens (ef)

        Natuurlijk is 7 jaar veel in de digitale fotografie, maar een camera van toendertijd 7000 euro is toch nog steeds wel aan te raden boven een camera van bijna 4 jaar oud en nieuwprijs 650 euro? Dat lijkt mij toch
        Ik wil absioluut geen afbreuk doen voor de 1Ds mk1 .... maar ik heb 2 bedenkingen

        1) een 1D(s) serie is wel geheel iets anders dan een 400D.... misschien niet onverstandig een tussenstap te maken

        2) Een 400D heeft nieuwere technologie onboard dan een 1Dsmk1 op allerhande vlakken
        => al zal je met een 1Dsmk1 wel bepaalde beelden kunnen realiseren dat je met een 400D niet kan


        ... al ooit met een 1Ds mk1 gewerkt? tracht er eens een uurtje foto's mee te nemen en beslis dan zou ik zo zeggen.
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

        Comment


        • #5
          Re: EOS 400d of 1ds?

          OF koop een 50D, 7D, dan heb je iets nuttigs vast met een betaalbare prijs die je meer geeft dan zo'n oude 1D. Het klinkt wel allemaal goed en wel zo'n 1D, maar het is wel ENORM oud. (in de fotografie wereld)

          Comment


          • #6
            Re: EOS 400d of 1ds?

            Een 5D mk I is in dat opzicht een beter keuze. Alleen de AF van de 1Ds is beter en is regenbestendig, voor de rest wint de 5D bijna op alle vlakken.

            Zoek hier ook eens naar FF vs Crop.
            Te veel lenzen en te weinig tijd.
            http://pentaxlenstest.blogspot.com/

            Comment


            • #7
              Re: EOS 400d of 1ds?

              Electronica staat niet stil.

              Als ik nu zou moeten photoshoppen op mijn pc die ik 7 jaar terug kocht, zou ik horendol worden.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: EOS 400d of 1ds?

                Ik doe nog steeds alles zonder problemen op mijn 6 jaar oude AMD Athlon 3000+.....
                Je HOEFT niet mee te doen aan alles.

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 400d of 1ds?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Ik doe nog steeds alles zonder problemen op mijn 6 jaar oude AMD Athlon 3000+.....
                  Je HOEFT niet mee te doen aan alles.
                  Slechte vergelijking. Een oude pc doet allemaal hetzelfde als een huidige pc, doet er alleen iets langer over. Output is dezelfde.

                  Een oude camera neemt niet foto's aan dezelfde beeldkwaliteit als een recent toestel, alleen iets trager. Nee, de beeldkwaliteit is minder alsook andere eigenschappen zijn achterhaald. Output is niet hetzelfde.

                  Behalve robuustheid en AF misschien.

                  Maximaal ISO van 1250... er zijn compactjes van nu die beter doen.
                  OK dat je kiest en twijfelt tussen een nieuw beginnertoestel en een pro-toestel van de vorige generatie, maar eentje van 8jaar geleden is toch een andere wereld.

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 400d of 1ds?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    Ik doe nog steeds alles zonder problemen op mijn 6 jaar oude AMD Athlon 3000+.....
                    Je HOEFT niet mee te doen aan alles.
                    Mijn nieuwe pc van 700 euro is beter dan mijn eerste pc van 1700 euro...

                    Een maat en tevens amateurconcertfotograaf zei me geen 1D Mark II tweedehands te kopen voor concerten, aangezien ze pas vanaf serie III goed zijn op heel hoge Iso.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 400d of 1ds?

                      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      maar eentje van 8jaar geleden is toch een andere wereld.
                      t Is dat wat ik bedoelde.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS 400d of 1ds?

                        Ik had echt verwacht dat het advies zou zijn om voor de 1ds te gaan, niet dus. De 1ds kostte 7000 euro nieuw indertijd dus ik ging er van uit dat er toen absolute toponderdelen zijn gebruikt die niet zijn gebruikt voor de 400d (600 euro nieuw) en dat de nieuwere camera's toch vooral steeds meer megapixels hebben.

                        Opvallend vind ik wel dat de 1ds 2e hands nog steeds rond de 600 a 700 euro moet kosten, zijn dat dan gewoon liefhebbers?

                        Comment


                        • #13
                          Re: EOS 400d of 1ds?

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Een maat en tevens amateurconcertfotograaf zei me geen 1D Mark II tweedehands te kopen voor concerten, aangezien ze pas vanaf serie III goed zijn op heel hoge Iso.
                          heb meerdere concerten gedaan met 1D2 & 400D en zelfs op ISO1600 en die doet dat nog steeds goed (400D iets minder). Ruis is gewoon een ferm overroepen ding

                          On topic : ik denk persoonlijk dat de 1Ds TE oud is en dat je die beter laat passeren.
                          Houd je 400D bij en zorg voor goede lenzen (17-55 2.8, 70-200 2.8, ...) en je gaat nog veel plezier beleven aan je 400D.

                          Zo heb ik het indertijd ook gedaan... Gestart met 400D met kitlens... Stilaan lenzen op punt gesteld en dan body geupgrade naar eerst 1D2 en nu 1D4.

                          Dus : koop eerst fatsoenlijke lenzen en dan pas een andere body want lenzen zijn belangrijker dan je body en gaan (normaal gezien) langer mee.
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: EOS 400d of 1ds?

                            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                            Slechte vergelijking. Een oude pc doet allemaal hetzelfde als een huidige pc, doet er alleen iets langer over. Output is dezelfde.

                            Een oude camera neemt niet foto's aan dezelfde beeldkwaliteit als een recent toestel, alleen iets trager. Nee, de beeldkwaliteit is minder alsook andere eigenschappen zijn achterhaald. Output is niet hetzelfde.

                            Behalve robuustheid en AF misschien.

                            Maximaal ISO van 1250... er zijn compactjes van nu die beter doen.
                            OK dat je kiest en twijfelt tussen een nieuw beginnertoestel en een pro-toestel van de vorige generatie, maar eentje van 8jaar geleden is toch een andere wereld.

                            Ik had het niet over camera's
                            Hersenspoeling werkt.....

                            Comment


                            • #15
                              Re: EOS 400d of 1ds?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                              Ik had het niet over camera's
                              Hersenspoeling werkt.....
                              Hm.
                              Toch denk ik dat een 7 jaar oude camera het moet afleggen tegen één van nu .. en dan bedoel ik wel een camera in dezelfde prijs/consumenten-klasse.

                              Neem bijvoorbeeld de Pentax K100D, en vergelijk hem met de K-x.
                              Sensor met het dubbele aantal pixels (en hogere iso mogelijk), zeer waarschijnlijk een betere software in-camera (waardoor beeldruis nit is toegenomen met die grotere pixelresolutie,maar eerder afgenomen), betere weather-sealing.

                              Oude PC ... de mijne is net iets ouder
                              Maar de nieuwste software zal toch zwaardere eisen aan de hardware geen stellen.

                              Of te wel: Een oude camera kán prima voldoen, afhankelijk van wat je ervan verwacht, afhankelijk van wat je eigen vaardigheid is, en afhankelijk van de eisen die je er aan stelt (kwa beeldkwaliteit).
                              Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                              Comment

                              Working...
                              X