Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gratis adverteren : doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gratis adverteren : doen?

    Onlangs las ik op een website dat er gezocht werd naar fotografen die zich bezighouden met babyfotografie en meer bepaald borstvoedingsplaatjes voor 'een project'. Aangezien ik wel geinteresseerd was, stuurde ik wat foto's door en kreeg daarop een aanbod om 6 maanden op hun website gratis te adverteren. De kleine of grote lettertjes ga ik hier niet uiteen doen, maar het ziet er in orde uit.

    Nu zit ik hierbij met heel veel vragen. Doen of niet?

    Ik ben simpel studentje en vind het super dat ik op die website mag staan, maar ik ben nog helemaal niet professioneel bezig. Loont het dus de moeite?
    Voor mezelf wel om zo toch meer mensen en vooral baby's te vinden om 'op te oefenen'. Want uiteindelijk.. het is maar al doende dat men leert.
    Ik heb geen BTW-nummer of wat dan ook. Dus ja.. ik weet het niet.. wat vang ik hiermee aan. Al mij zaken die ik doe, doe ik in functie van mijn opleiding, dus allemaal zonder winstbejag momenteel of hoe noem je dat.

    Maar ja, moet ik me daar tussen anderen wel pro-fotografen gaan plaatsen?

    Daarbij aansluitend worstel ik al vaker met de vraag: hoe lang op TFCD basis blijven werken? Anderszijds met de tijd die ik 'maar' heb, zie ik me er nog geen fortuinen mee verdienen. Volgens mij geraak ik niet eens boven de goeie 1500 euro die je in bijberoep occasioneel mag verdienen.
    Nu hoorde ik onlangs ook dat als je bv. neem nu 5 betaalde shoots per jaar doet en neem dat die dus in totaal onder die 1500 euro uitkomen, dat dit door de BTW-mannen niet als occasioneel wordt aanzien en je dus feitelijk wel de sociale zekerheid moet betalen. Iemand meer raad?
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: Gratis adverteren : doen?

    Ik ken er niet veel van maar ik heb eens gehoord dat studenten een bepaald bedrag mogen bijverdienen zonder dat dit moet aangegeven worden. Ik weet niet of het klopt maar mischien moet je het eens navragen.
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

    Comment


    • #3
      Re: Gratis adverteren : doen?

      informeer eens bij unizo... (aan't station in leuven)
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Gratis adverteren : doen?

        Bijverdienen als student

        Studentenjob: inkomensplafond en kinderbijslag

        DE GEVOLGEN VAN WERKEN ALS JE STUDENT BENT Aandachtig door lezen
        Last edited by foto4fun; 2 november 2010, 13:34.
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

        Comment

        Working...
        X