Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera voor de vrouw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera voor de vrouw

    Wat kunnen jullie mij aanraden ,aangezien mijn beide toestellen met lens nogal zwaar zijn voor mijn vrouw en we niet te veel willen inboeten aan zoom.(Panasonic Lumix DMC-FZ100 of een ander merk met gelijkaardige kwaliteiten)

  • #2
    Re: camera voor de vrouw

    Een aangepast dieet voor mevrouw !
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: camera voor de vrouw

      sorry maar mijn vrouw is MS patiente en is niet zo mobiel en mijn toestellen zijn voor haar echt te zwaar om te behandelen .

      Comment


      • #4
        Re: camera voor de vrouw

        Ja spijtig van dit te horen, maar gelijk welke bridge is een verlies tegen een DSLR.
        MVG, Jeff c.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: camera voor de vrouw

          Ik denk dat je met die Pana geen slechte keuze maakt. Mijn vrouw is -na haar Ixus- pas echt van start gegaan met haar Pana fz18. Vandaag de dag zal zij meer met de 50D aan de slag gaan, maar als we 'op verplaatsing spelen' (lees: meedoen met een shooting day of een fotowandeling), dan komt die Pana toch wel een keertje uit de fototas.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: camera voor de vrouw

            Mss een Olympus Pen of een Nex? Is een pak lichter dan een dslr en levert nog kwaliteitsfoto's. Behalve als er absoluut een groot zoombereik nodig is? Een telelens op een pen/nex zetten resulteert in een gelijkaardige grootte en gewicht als een instapdslr...
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment


            • #7
              Re: camera voor de vrouw

              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              Wat kunnen jullie mij aanraden ,aangezien mijn beide toestellen met lens nogal zwaar zijn voor mijn vrouw en we niet te veel willen inboeten aan zoom.(Panasonic Lumix DMC-FZ100 of een ander merk met gelijkaardige kwaliteiten)
              Ik heb de FZ38 en ik ben daar heel tevreden over voor een superzoom camera. Beeldkwaliteit moet je natuurlijk niet vergelijken met een spiegelreflex, maar er zijn toch zeker goede foto's mee te maken. Uit verschillende fora (vooral forum dpreview) heb ik begrepen dat de beeldkwaliteit van de FZ100 minder is dan de oudere FZ38. De FZ 38 is momenteel bij de mediamarkt in Nederland in de reclame. Voor een goede prijs heb je dan een lichte camera met veel zoom, een goede autostand, maar ook volledig manueel te bedienen en niet onbelangrijk de mogelijkheid om RAW te fotograferen.

              Met vriendelijke groet,
              Bart Kerste

              Comment


              • #8
                Re: camera voor de vrouw

                Ik ben niet zo thuis in de compact camera's mede doordat ze zoveel wisselen en het aanbod verschrikkelijk groot is maar de modellen met een grotere lens en veel zoom zijn hele mooie bij. Ik heb hiervoor een nikon coolpix 8700 gehad en schoot er mooie platen mee. Toestel wordt overigens al lang niet meer gemaakt. Is het misschien ook niet handig om een toestel te overwegen waarin beeldstabilisatie zit? Dit is misschien wel erg makkelijk voor je vrouw?
                Groeten Remco.

                Comment


                • #9
                  Re: camera voor de vrouw

                  Altijd maar meer twijfels , heb al met de gedachte rondgelopen om ze de 350 te geven met de 18/55 kit lens en eventueel voor naast de 7D een 2dehands 1DmkIII te kopen .weet niet of dat een goede keuze is .
                  staat er één te koop bij konijnenberg voor ongeveer 1800 euro

                  Comment


                  • #10
                    Re: camera voor de vrouw

                    Da's voor mijn part een goeie keuze. De 350D met de 18-55 (ik kan alleen maar zeggen dat de IS versie beter is dan de oude) is een licht en veelzijdig toestel, omdat je daar ten alle tijde een ander lens op kunt plaatsen; dat heb je niet zo direct met een bridge.
                    Een 1DMkIII begint nu, omdat de MkIV uit is, betaalbaar te worden, en is uiteraard nog lang niet gedateerd.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: camera voor de vrouw

                      De sony A320 en hoger zijn ook lichte modellen, de objectieven zijn ook vederlicht

                      Comment


                      • #12
                        Re: camera voor de vrouw

                        Hoi,

                        Denk ook dat de Panasonic Lumix DMC-FZ100, een prima camera is, heb hier nog een Panasonic Lumix DMC-FZ50 liggen, gebruikt in mijn 1ste jaar als probeersel vooraleer ik mij verder ging verdiepen in de fotografie. was voorzien van een
                        vaste 17mm-450mm lens, kon alles aan.
                        Heb er dan nog een tele-verlengstuk en een dcr ring voor macro opgekocht , werkt allemaal prima.En het gewicht viel echt mee
                        Jos
                        Site

                        Comment


                        • #13
                          Re: camera voor de vrouw

                          Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                          Hoi,

                          was voorzien van een
                          vaste 17mm-450mm lens, kon alles aan.
                          Moed sein : 35-420mm ,iets realistischer

                          Comment


                          • #14
                            Re: camera voor de vrouw

                            Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                            Moed sein : 35-420mm ,iets realistischer
                            das juist
                            Jos
                            Site

                            Comment


                            • #15
                              Re: camera voor de vrouw

                              Had laatst ook zo een vraag.
                              Het is hier de canon Powershot G11 geworden, na met de 40D / 5DII rondgelopen te hebben is deze nu echt ideaal
                              Niet te te groot of zwaar, en uitstekende foto's.
                              Wel geen telebereik, maar voor goede hobby foto's hoeft dit niet, allé niet voor ons.
                              Last edited by vroy; 4 november 2010, 10:18.
                              Klein kodakske

                              Comment

                              Working...
                              X