Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera aanschaffen

    Ik zou me graag een canon camera aanschaffen.
    Het zou mijn eerste camera zijn dus ik heb geen flauw idee welk model ik moet kiezen.
    Iemand tips?
    canon 500 D /18-55mm IS, tamron 28-75mm

  • #2
    Re: camera aanschaffen

    Als je graag een reflextoestel wilt aankopen moet je eerst weten wat je ongeveer wilt gaan fotograferen dan de tweede moeilijkheid is de keuze van lenzen .

    Misschien even kijken naar Canon EOS 1000 D in kit heb je er ineens een gewoon lensje bij kan je al redelijk mee leren omgaan .

    Dan komt er nog bij een CF kaartje of SD kaartje - flitser- batterijgrip -extra batterij .

    En een goede fototas is ook wel ergens eens must ,en als je dan alles hebt kan je gaan testen van je materiaal .

    Vergeet ook niet een goed handboek over je fototoestel zal je al en heel eind verder brengen en anders hier zitten ook goede raadgevers .

    Ga vooral eens naar een goede fotozaak waar je de verschillende models kunt vasthouden en daarna kan je zeggen welk toestel je graag wilt kopen .

    Grtz

    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

    Comment


    • #3
      Re: camera aanschaffen

      Oorspronkelijk geplaatst door Marijkeb Bekijk bericht
      Ik zou me graag een canon camera aanschaffen.
      Het zou mijn eerste camera zijn dus ik heb geen flauw idee welk model ik moet kiezen.
      Iemand tips?
      Je vraag is zo vaag (zoals hier dagelijks van deze vragen passeren) dat er geen antwoord op te geven valt. Volgende toont een antwoord van mij op een vraag van iemand gisteren:
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


      Volgende zal vrij hard aankomen maar het is echt een groot deel luiheid Marijke om deze vraag zo te stellen. Er is geen enkel type camera met alle combinaties van lenzen denkdaar die nog niet besproken is. Van Nikon over Canon naar Pentax. Van compactjes (in mindere mate), via bridge toestellen naar DSLR's.

      Lees even enkele pagina's en je antwoord zal je hier zeker vinden. Prettig leesplezier want wie weet leer je en passant nog iets over fotografie ook

      Comment


      • #4
        Re: camera aanschaffen

        Wel ik ga volgend jaar naar Amerika en wou dan toch een deftige camera hebben om daar foto's te trekken.
        Voor de rest zal het in het begin oefenen zijn en beetje vanalles trekken :-)


        Mijn papa is ook een Nikon fan en heeft al verschillende lenzen vandaar mijn keuze om ook een Nikon te nemen.

        Ik ging eerst kiezen tussen een - EOS 500 D (lens EF-S 18-55mm IS ebrij) staat nu voor 560
        of de EOS 1000 D
        canon 500 D /18-55mm IS, tamron 28-75mm

        Comment


        • #5
          Re: camera aanschaffen

          Oorspronkelijk geplaatst door Marijkeb Bekijk bericht
          Wel ik ga volgend jaar naar Amerika en wou dan toch een deftige camera hebben om daar foto's te trekken.
          Voor de rest zal het in het begin oefenen zijn en beetje vanalles trekken :-)


          Mijn papa is ook een Nikon fan en heeft al verschillende lenzen vandaar mijn keuze om ook een Nikon te nemen.

          Ik ging eerst kiezen tussen een - EOS 500 D (lens EF-S 18-55mm IS ebrij) staat nu voor 560
          of de EOS 1000 D
          Slaan we hier nu geen twee dingen door mekaar?
          Eos is van Canon...
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: camera aanschaffen

            Oorspronkelijk geplaatst door Marijkeb Bekijk bericht
            Mijn papa is ook een Nikon fan en heeft al verschillende lenzen vandaar mijn keuze om ook een Nikon te nemen.

            Ik ging eerst kiezen tussen een - EOS 500 D (lens EF-S 18-55mm IS ebrij) staat nu voor 560
            of de EOS 1000 D
            Oorspronkelijk geplaatst door Marijkeb Bekijk bericht
            Ik zou me graag een canon camera aanschaffen.
            Toen ging voor mij het licht uit......
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: camera aanschaffen

              woeps ik bedoelde dus canon :-)
              canon 500 D /18-55mm IS, tamron 28-75mm

              Comment


              • #8
                Re: camera aanschaffen

                Budget bekijken en dan terugkomen, my friend.
                Bij Canon gaat dat van 1D tot 1000D en dan zwijgen we nog over de lenzen .....
                Er zullen velen goede raad kunnen geven.
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                Comment


                • #9
                  Re: camera aanschaffen

                  Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                  Er zullen velen goede raad kunnen geven.
                  Ik trap af:
                  Een grote zwarte camera met een ronde lens die er ook af kan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: camera aanschaffen

                    Geen stuk uit de context pakken, hé, makker !
                    Was dat nu zo dom : even budget bekijken ????
                    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: camera aanschaffen

                      Nee nee je hebt gelijk
                      Ik zou beginnen rond 500 euro ben tenslotte nog maar een beginner
                      canon 500 D /18-55mm IS, tamron 28-75mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: camera aanschaffen

                        Voor zo'n slordige 429 Euro vind je een Canon 1000D met 18-55 IS.
                        Dat is niet het neusje van de zalm, maar is wel een goed vertrekpunt.

                        Het toestel is ( een beetje oud, maar ) goed, de lens zou beter een 17-55 IS zijn, maar ja ..... dan zit je boven je budget. Je kan ook en super Zoom nemen van een ander merk, maar daar zullen andere BD-ers meer kunnen over verklappen.
                        Last edited by zoltan; 31 oktober 2010, 19:49.
                        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: camera aanschaffen

                          Voor 560 heb je ook de EOS 500D met EF S18-55mm IS
                          Zou dit een goede koop zijn?
                          canon 500 D /18-55mm IS, tamron 28-75mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: camera aanschaffen

                            Gouden raad: de kat lang genoeg uit de boom kijken, eerst zoveel mogelijk info bekomen, dan rustig laten bezinken en uitfilteren.
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                            Comment


                            • #15
                              Re: camera aanschaffen

                              Ja dat ga ik zeker doen
                              Maar aangezien het bij mij maar vr kleine hobby zou dienen vind ik (nog) niet dat ik er super veel geld aan moet geven.
                              canon 500 D /18-55mm IS, tamron 28-75mm

                              Comment

                              Working...
                              X