Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen Vogelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen Vogelfotografie

    Kan iemand me hier wat basisinfo geven over het flitsen bij vogelfotografie ,

    Zoals ,
    welke flitser zou ik het beste aankopen
    ( ik had deze in gedachte Canon Speedlite 430EX II )

    is het altijd inzetbaar ? bv kan ik nu nog met slecht weer , avondval enz blijven fotograferen of is dit enkel maar bedoelt als invullicht om bv schaduwen weg te werken

    voor mij persoonlijk zou het meer zijn om in dicht begroeide bossen waar je weinig licht hebt nog te kunnen fotograferen bv zangvogeltjes

    of zit ik compleet op het verkeerde spoor ?
    mvg

  • #2
    Re: Flitsen Vogelfotografie

    Voor mij een interesant topic ik ga hem dan ook even volgen!
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

    Comment


    • #3
      Re: Flitsen Vogelfotografie

      dacht ik ook , en er is nergens veel over te vinden
      of toch niet diepgaande

      Comment


      • #4
        Re: Flitsen Vogelfotografie

        Idd weinig informatie over,


        en daar is wel wat over geschreven.
        Meerdere flitsers met diffuser
        maar als ze vrij kunnen (weg)vliegen, is dat ook niet alles ,
        ze spelen niet graag fotomodel...
        Last edited by van Zoest; 31 oktober 2010, 18:20. Reden: .
        http://www.flickr.com/photos/49540709@N07/

        Comment


        • #5
          Re: Flitsen Vogelfotografie

          Bij wijze van test heb ik deze eens in ons tuintje gemaakt. 't Voordeel was dat ik vrij zeker was dat ze terugkwamen.
          Camera op statief met remote trigger, flits op statief eveneens met remote trigger. Van de +100 maar een tweetal die goed waren die beestjes zijn super snel, maar trekken zich weinig aan van de flits.
          Rudy,

          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

          Comment


          • #6
            Re: Flitsen Vogelfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
            Bij wijze van test heb ik deze eens in ons tuintje gemaakt. 't Voordeel was dat ik vrij zeker was dat ze terugkwamen.
            Camera op statief met remote trigger, flits op statief eveneens met remote trigger. Van de +100 maar een tweetal die goed waren die beestjes zijn super snel, maar trekken zich weinig aan van de flits.
            In je exif van de foto is er geen sprake van dat deze is geflitst???

            Comment


            • #7
              Re: Flitsen Vogelfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door tjieken Bekijk bericht
              In je exif van de foto is er geen sprake van dat deze is geflitst???
              "remote trigger": radiogestuurd flitsen laat zelden sporen achter in de exif

              Comment


              • #8
                Re: Flitsen Vogelfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                "remote trigger": radiogestuurd flitsen laat zelden sporen achter in de exif
                zelden???

                zegmaar nooit!
                tenzij eventueel met su800 of st-e2
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Flitsen Vogelfotografie

                  Ik vraag mezelf af wie er een flitser gebruikt bij ''wildlife'' vogel fotografie?
                  Greetz Twan

                  http://500px.com/TwanGroenen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitsen Vogelfotografie

                    er zijn er hoor,
                    meen me te herinneren dat hier ooit (zeker een jaar geleden, als't nie langer is) foto's gepost werden die geflitst waren.
                    al dan niet met nen flash extender.

                    als je die kans hebt, waarom zou je het niet doen.
                    maar natuurlijk geld ook hier de regel dat te ook niet goed is
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flitsen Vogelfotografie

                      'k moet toegeven dat ik zonder flits geen enkele goeie foto had, dat nestkastje hangt onder een boom in de schaduw (wel een perfecte aanvliegroute) en mijn lens is niet echt lichtsterk te noemen. Daarom ten einde raad geprobeerd met de flits op een lampenstatief. Die pimpelmeesjes lagen op dat moment met jongen en brengen constant voedsel aan. Van zodra ze doorhadden dat de flits geen gevaar was gingen ze gewoon door met voederen (flits stond wat verdekt opgesteld achter de boomstam). I'k heb heel veel goed belichte en scherpe nastkastjes en staartjes getrokken die dag. Enkel deze kwam er bevredigend uit. Om deze setup in andere omstandigheden te gebruiken, je moet ontzettend veel geduld en geluk hebben dat dat vogeltje net op het juiste plekje land. Ik denk enkel bruikbaar bij nestjes en voederplankjes.
                      Last edited by Rudy M.; 1 november 2010, 19:49.
                      Rudy,

                      Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flitsen Vogelfotografie

                        Hallo,

                        Heb regelmatig met externe flits gewerkt voor vogelfotografie. Ik werk bijvoorbeeld met een elinchrome softbox van 60cm op 60cm met een canon 580 exII flits met remote triggering (skyports). De vogeltjes trekken hun er helemaal niets van aan. De truk blijft wel van dit enkel als invulflitsje te doen waardoor je net wel voldoende licht hebt om te fotograferen. Het geeft ook een mooi effect als het sneeuwt of regent, je krijgt namelijk het weereffect veel beter in beeld gebracht. Als je even op mijn natuurfotografiesite kijkt is de eerste grote bonte specht in de sneeuw ingeflitst en wat meer naar onder is de pestvogel ook ingeflitst met een 580 exII met fresnell voorzetstukje ervoor.

                        Groeten,
                        Kris
                        Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                        Comment


                        • #13
                          Re: Flitsen Vogelfotografie

                          Bedankt voor de reacties zover

                          Heeft iemand ervaring met het systeem zoals in dit filmpje
                          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                          ziet er handiger uit dan met een losse flitser te werken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Flitsen Vogelfotografie

                            @ fre: dit is dat fresnel opzetstukje waar ik het over had met de pestvogel. Heb het zelf in mekaar geknutseld van zwarte foam(makettekarton uit hobbywinkel), klitteband en een fresnell plastiekje (ebay)
                            Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                            Comment


                            • #15
                              Re: Flitsen Vogelfotografie

                              Flash extenders zijn ook in de gewone handel verkrijgbaar.
                              Flitsen bij vogelfotografie is een twistpunt. Heb al geweten dat ijsvogels weken aan een stuk wegbleven nadat er geflitst werd. De meeste schuilhutten lenen er zich ook moeilijk toe, tenzij met flitsen uit de hand. Voor nachtdieren kan flitsen zelfs fataal zijn.
                              In elk geval, je zult jezelf er niet populair mee maken bij de andere natuurfotografen.
                              Als ik niet zeker ben dat ik de beestjes niet stoor, dan maak ik de foto liever niet.

                              Comment

                              Working...
                              X