Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duif fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Duif fotograferen

    De duif moet als portret gefotografeerd worden
    Een fotovriendin heeft dit als volg gedaan maar is er niet erg tevreden over
    Zij heeft een witte-kist van 1x1x1m. Met een draaischijf van 40cm.
    Achterboven in een tl van 8W
    Hierover een witlaken en schuin van rechts en van links een bouwlamp van
    200W.
    De duif dus erin en de camera op statief 1/60 f8 ISO400 en zelf dus ook
    onder het laken
    En klikt op het moment dat de duif de juiste houding heeft.

    Op de PC wordt dan de duif geselecteerd en de kleurbalans, helderheid en
    scherpte aangepast.
    Heb jij een beter idee?????

    Dré

  • #2
    Re: Duif fotograferen

    Je combineert hier al 2 types licht, TL en halogeen, beide hebben waarschijnlijk een
    verschillende kleurtemperatuur dus maak je het jezelf al moeilijk.

    Ik lees een doos van 1x1x1 en een draaischijf, enz.. is dat een opgezette duif of onderschat
    ik de tam-heid van zo'n diertjes??

    1/60ste is imo te traag als je een ronddraaiende duif scherp wil vastleggen.

    Naar wat ik lees maakt die persoon het zich toch wel iets te moeilijk, tenzij je niet
    het hele verhaal/doelstelling hebt neergeschreven.

    Als je een duif wil fotograferen tegen een witte achtergrond dan heb je een duif
    en een witte achtergrond nodig, minstens 1 externe flits en wat geduld en je
    zal al een eindje komen.Kzou er nog niet opgekomen zijn om die duif in zo'n lichttent
    te steken en ze nog op een draaischijf te zetten ook.
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

    Comment


    • #3
      Re: Duif fotograferen

      Verkeerde rubriek.

      Comment


      • #4
        Re: Duif fotograferen

        De draaischijf is er voor om de duif in goede positie te krijgen.
        Je zet dus de duif die op die schijf. Deze blijft natuurlijk niet stokstijf staan.
        Met een stokje draai je aan de schijf totdat deze in de juiste positie staat en dan snel klikken

        In fotoshop selecteer je de duif en plakt deze dan op een witte achtergrond

        Ps. het witte laken over het geheel anders vliegt de duif weg
        Dré

        Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
        Je combineert hier al 2 types licht, TL en halogeen, beide hebben waarschijnlijk een
        verschillende kleurtemperatuur dus maak je het jezelf al moeilijk.

        Ik lees een doos van 1x1x1 en een draaischijf, enz.. is dat een opgezette duif of onderschat
        ik de tam-heid van zo'n diertjes??

        1/60ste is imo te traag als je een ronddraaiende duif scherp wil vastleggen.

        Naar wat ik lees maakt die persoon het zich toch wel iets te moeilijk, tenzij je niet
        het hele verhaal/doelstelling hebt neergeschreven.

        Als je een duif wil fotograferen tegen een witte achtergrond dan heb je een duif
        en een witte achtergrond nodig, minstens 1 externe flits en wat geduld en je
        zal al een eindje komen.Kzou er nog niet opgekomen zijn om die duif in zo'n lichttent
        te steken en ze nog op een draaischijf te zetten ook.

        Comment


        • #5
          Re: Duif fotograferen

          Verhuist van Fotohoek naar Tips en Trucks omdat het om tips gaat en ook omdat we in Fotohoek een foto verwachten.


          Red Falcon
          Moderator
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment

          Working...
          X