Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sb 600 of sb900

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sb 600 of sb900

    Hey daar,

    Ik zou graag een 2de blits willen aanschaffen maar twijfel tussen een sb600 of een sb900.
    Heb reeds een sb600 en ben daar best tevreden mee maar zoek een tweede lichtbron om of camera te gebruiken. Mischien domme vraag maar zal ik met een sb 900 meer lichtstrekte hebben dan met de sb 600 want beide flitsen zullen met een plu van 105cm gebruikt worden. Daar ook mijn volgende vraag is de plu niet te groot voor een of camera gebruik, zal ik nog genoeg licht hebben met een sb600. Dit is mijn grootste zorg het te weinig hebben aan licht. Het meeste gebruik zal toch buiten zijn daar ik geen voldoende ruimte beschikbaar heb.
    Graag tips zodat ik snel een keuze kan maken.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: sb 600 of sb900

    Een sb-900 is een stuk krachtiger dan de 600, maar dat had je perfect ook met google kunnen vinden. Als je de flits toch alleen voor off camera gebruik gaat kopen, dan zou ik eerder iets anders kopen. Voor de prijs van een SB-900 kan je makkelijk 4-5 YN flitsers kopen. De plu is niet te groot, je moet gewoon ff kijken op welke zoomstand je het beste de flits zet zodat deze de hele plu vult.
    facesofecuador.com

    Comment


    • #3
      Re: sb 600 of sb900

      Ik werk met een SB-900 en altijd off camera. ik ben er het mee eens dat deze niet goedkoop is maar door het CLS systeem van Nikon in combinatie met de TTL heeft hij altijd het perfecte licht in de meest ongelofelijke situaties, net dit is een troef die geen enkele studiofliter kan bieden.
      Bovendien is de SB-900 super krachtig en kan je deze als Master instellen voor uw SB-600.
      en een losse flitser is zelden te groot.
      het leuke aan die losse flitsers vs studioflitsers is dat deze eenvoudig op locatie te gebruiken is.

      Comment

      Working...
      X