Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 of D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000 of D300s

    00.00
    Last edited by witteplu; 7 januari 2011, 18:15.
    Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

  • #2
    Re: Nikon D7000 of D300s

    Waarom overweeg je niet een extra D90 body? Scheelt veel geld....
    Ik lees niet uit je bericht dat je namelijk ontevreden bent over je huidige D90.
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000 of D300s

      denk da de sigma niet op de D700 past.
      D300s zal zeker een vooruitgang zijn
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000 of D300s

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        denk da de sigma niet op de D700 past.
        D300s zal zeker een vooruitgang zijn
        De Sigma past perfect op de D700...is een fullframe geschikt objectief...
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000 of D300s

          Maar de vraag is waar is de D700, die extrta 0 verloren uit de vraag
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000 of D300s

            Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
            Waarom overweeg je niet een extra D90 body? Scheelt veel geld....
            Ik lees niet uit je bericht dat je namelijk ontevreden bent over je huidige D90.
            Ik ben supper tevreden over de D90 ( Had eerst de D80 maar de D90 is al dag en nacht verschil met de D80 !!! )
            Maar de nieuwere generatie maak meer beelden per seconde , en het zijn net die enkele beelden die ik soms mis .( zeker voor vogelfotografie )
            Verder is het ook de bedoeling om er vb een kitlens bij te nemen voor landschapsfoto's en dergelijke , hou er niet van om telkens de lensen te wisselen .
            Maar denk best nog even te wachten en te zien wat de D7000 echt in huis heeft , weet ook dat het veel geld is , wat me een beetje tegenhoud is dat de D7000 weer een andere batterij en batterijgrip nodig heeft , eenmaal je batterijgrip gewend zijt is het moeilijk om terug zonder te doen .Het is dus de bedoeling om de kitlens op de D90 te plaatsen en de telelens op de D300s of de D7000 .
            Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
            http://www.google.com/profiles/dieder.plu

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7000 of D300s

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Maar de vraag is waar is de D700, die extrta 0 verloren uit de vraag
              oeps effe te rap gelezen!
              jah, D7000 zal inderdaad effe testen worden wat de AF doet, D300s is geweten en zeer goed, nieuwe systeem ??? voorlopig toch
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7000 of D300s

                Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
                Ik bezit nu namelijk de D90 +( Sigma 150-500mm ) en overweeg om een body bij te kopen , twijfel tussen de D300s en de D7000 .Is bedoeld voor natuurfotografie .
                Wat stellen jullie voor , wat zijn de voor en nadelen van deze 2 toestellen ten opzichte van elkaar .
                Belangrijk voor natuurfotografie:

                Hoge ISO is in het voordeel van de D7000 Kijk bv naar Image resource waar je foto's van beide camera's op alle ISO's naast mekaar kan vergelijken.

                AF precisie en tracking weten we nog niet precies, maar de eerste berichten wijzen de D300s nog steeds aan als de betere.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7000 of D300s

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Belangrijk voor natuurfotografie:

                  Hoge ISO is in het voordeel van de D7000 Kijk bv naar Image resource waar je foto's van beide camera's op alle ISO's naast mekaar kan vergelijken.

                  AF precisie en tracking weten we nog niet precies, maar de eerste berichten wijzen de D300s nog steeds aan als de betere.
                  Heb er net even gaan kijken , het kleurverschil is ook goed zichbaar hé , de D90 en D300s zijn van kleur hetzelfde , maar de D7000 is veel grauwer
                  Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                  http://www.google.com/profiles/dieder.plu

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7000 of D300s

                    Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
                    Heb er net even gaan kijken , het kleurverschil is ook goed zichbaar hé , de D90 en D300s zijn van kleur hetzelfde , maar de D7000 is veel grauwer
                    Ik denk dat dit aan de instellingen ligt. De Still Life foto's op ISO6400 zien er bij de D7000 toch goed gesatureerd en duidelijk scherper uit

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7000 of D300s

                      Je hebt dus binnenkort de keuze uit een gunstig geprijsde D90, een robuuste D300s, en een D7000 waarvan nog geen gebruiksreviews zijn en die de eerst komende tijd veel te duur is.
                      Wow.....dat wordt uiteindelijk wikken en wegen en dan op het laatste moment de knoop doorhakken en snel de body gaan kopen....succes !!!
                      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7000 of D300s

                        Net als dat image resource zegt mij helemaal niets. Ik zou er ook geen overhaaste conclusies mee trekken.
                        Groeten Remco.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7000 of D300s

                          ga voor de d7000
                          die is qua technolgie stukker voorop de d300s die slecht een update was van d300.
                          de 39 af punten tov 51 zijn slechts een minimaal verschil
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                          IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7000 of D300s

                            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            ga voor de d7000
                            die is qua technolgie stukker voorop de d300s die slecht een update was van d300.
                            de 39 af punten tov 51 zijn slechts een minimaal verschil
                            Zo dacht ik er ook over , maar misschien toch even op de tanden bijten en wachten tot de eerste reactie's binnen lopen , al is wachten soms heel moeilijk

                            Ik hoop dat het niet is als bij canon , toen de D50 uitkwam was iedereen entoesjast , de één na de andere schafte zich er ééntje aan , maar enige tijd later merkte je toch dat vele er niet tevreden over waren ,( op de body display was de foto haarscherp , maar ééns op de pc was dit al veel minder ) en zij stapte allen over op de D7 die stukken beter is .

                            Dus wachten wachten en nog ééns wachten denk ik .......
                            Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                            http://www.google.com/profiles/dieder.plu

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7000 of D300s

                              Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
                              ...
                              Ik hoop dat het niet is als bij canon , toen de D50 uitkwam was iedereen entoesjast , de één na de andere schafte zich er ééntje aan , maar enige tijd later merkte je toch dat vele er niet tevreden over waren ,( op de body display was de foto haarscherp , maar ééns op de pc was dit al veel minder ) en zij stapte allen over op de D7 die stukken beter is...
                              Waar heb je het eigenlijk over? Als het effectief over Canon gaat, spreekt men van de 50D en de 7D (de D vooraan, da's voor Nikon).
                              Ik heb zelf de 50D gehad (en mijn vrouw schiet er nog mee), en ik ken nog verschillende andere mensen hier op het forum die de 50D tot grote tevredenheid gebruiken.
                              Waar heb je dus die informatie van?

                              Ik ben zelf van de 50D naar de 7D overgestapt, maar zeker niet omwille van zogezegde kwaliteitsproblemen met de 50D (wat jij hier lijkt te suggereren). Het klopt dat de 7D beter is: die 100% viewfinder alleen al, de snelheid van de camera, de vele AF-mogelijkheden...

                              (ik werd dit jaar 60 en mocht "ne schone kado" kiezen - bovendien was mijn vrouw al even "verwend" door mijn 50D, waarvan zij vooral de Live View, en het schitterend LCD scherm, gebruikt voor haar macro's en closeups)
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X