Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Starten met een spiegel reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Starten met een spiegel reflex

    Dag iedereen,

    Momenteel heb ik een fujifilm S5700 die wel leuke foto's maakt, maar verder is het niets speciaal en daardoor gebruik ik misschien amper het toestel...

    Nu moet ik wel zeggen, eens ik wat foto's maak ik het echt wel leuk vind en daarom overweeg ik een goede instapreflex te kopen.

    Wat wil ik met de kamera doen: Foto's maken van mens en dier, autosportfoto's (rally, als ik rij mss beter laten fotograferen ) en vakantiefoto's...

    Ik heb nog een analoge spiegel reflex met 2 lenzen liggen van 1979 met de originele aankoopbewijsjes, ruim 18.000,00 BEF . Het betreft een revueflex 3003 met 2 lenzen en een 2X vergroot tussenstukje. Nu heb ik met dit toestel nog geen foto's gemaakt.

    http://photo.net/classic-cameras-forum/00MlZj

    Zou ik dit eerst proberen of het me ligt of niet? Moet wel nog ergens zo'n oud batterijtje vinden...

    Als ik digitaal zou gaan: wat volstaat?

  • #2
    Re: Starten met een spiegel reflex

    Go digital

    En welk toestel en uitrusting? Dan geef ik je even deze taak mee. Doorblader de laatste 5 pagina's onder "camera" en je zal vanazelf de draadjes vinden met krak dezelfde vraag als die van jou. Het zijn steeds dezelfde antwoorden die gegeven worden .

    Voor specifieke vragen kan je alsnog je vraag hier kwijt hoor.

    Comment


    • #3
      Re: Starten met een spiegel reflex

      Heb hier reeds wat rondgesnuffeld. Onderstaande lijken interessant voor mijn geval?
      eos 1000D/450D/500D/550D?
      Nikon D5000/D90?
      maar welke lens om te starten Gewoon de kitlens goed om te starten?

      Comment


      • #4
        Re: Starten met een spiegel reflex

        Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk bericht
        Heb hier reeds wat rondgesnuffeld. Onderstaande lijken interessant voor mijn geval?
        eos 1000D/450D/500D/550D?
        Nikon D5000/D90?
        maar welke lens om te starten Gewoon de kitlens goed om te starten?
        Alle bovengenoemde toestellen zijn goed. Sommige zijn echte instappers zoals de Nikon D5000 of de Canon 1000D zonder afbreuk te willen doen aan hun kwaliteiten.
        De Nikon D90 (ken ik zelf) is dan weer een stukje hoger qua kwaliteit en zal je ook meer flexibiliteit geven. Dit toestel is ferm gezakt in prijs omwillen van de release van de D7000 maar toch zijn er geen ontevreden D90 shooters hier.

        Qua lenzen heb je keuze te over. Ik zou toch adviseren om de kitlens die bij de D90 hoort te kiezen als goede start. Koop ook de laatste shoot want daar staat ook een artikel over rallysportfotografie in.


        In elk geval een stuk beter als deze persoon hier:
        Vogelfoto's en vogelfotografie forum / Bird pictures and bird photography forum

        Kent niks van fotografie en wil €25.000 aan materiaal spenderen en nog eens €2.500 aan een cursus . Leer eerst je toestel kennen met de kitlens en dan zal vanzelf wel duidelijk worden welke richting je wil uitgaan. Hoe duur het toestel en lens ook mag zijn, het is geen garantie voor een goede foto.

        Comment


        • #5
          Re: Starten met een spiegel reflex

          Ik kan alleen spreken over Nikon, van Canon ken ik eigenlijk niets.
          De D5000 zou ik niet nemen, dan liefst de D90.
          Lenzen: je zal afhankelijk van je interesses een set proberen samen te stellen, maar sowieso gaan er situaties zijn waar je een all-round lens goed kan gebruiken. Dus zou ik om te starten kiezen voor een 18-105, heeft een breed zoombereik, ingebouwde stabilisatie (VR) en 'valt van niet hoog'.
          Nikon Df

          Comment


          • #6
            Re: Starten met een spiegel reflex

            Ik heb een alpha 300 een ben er echt zeer tevreden over !
            Sony heeft nu ook een alpha33 en 55 waarbij de 33 de mindere is met een nieuw systeem waardoor hij erg snel is.

            Misschien is overwegen...
            Greetz Twan

            http://500px.com/TwanGroenen

            Comment


            • #7
              Re: Starten met een spiegel reflex

              Dank voor jullie reacties

              Goeie tip om eerst te startten met de kitlens, en dan verder te kijken.

              Nu vind ik de EOS-reeks precies toch net iets aantrekkelijker dan de nikon's... Maar ik lees hier wat over problemen met canon?

              Sony ga ik ook eens bekijken Maar hou het waarschijnlijk bij Canon of nikon voor de tweedehandsmarkt en meer accessoires?

              Comment


              • #8
                Re: Starten met een spiegel reflex

                Oh, oh ... men spreekt hier over "een" kitlens. Maar mijns inziens is de desbetreffende lens van erg goede kwaliteit.
                Ik begon ook met een kitlens, maar die was erg licht ( speelgoedachtig ) zelfs zonder IS/VR.
                Besluit : kitlens goed, maar niet om het even dewelke.
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                Comment


                • #9
                  Re: Starten met een spiegel reflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk bericht
                  Dank voor jullie reacties

                  Goeie tip om eerst te startten met de kitlens, en dan verder te kijken.

                  Nu vind ik de EOS-reeks precies toch net iets aantrekkelijker dan de nikon's... Maar ik lees hier wat over problemen met canon?

                  Sony ga ik ook eens bekijken Maar hou het waarschijnlijk bij Canon of nikon voor de tweedehandsmarkt en meer accessoires?
                  Ik ga geen uitspraken doen over Canon toestellen, ik ben Nikon shooter en vind vergelijken onkies als ik het toestel zelf niet heb noch schiet met een ander merk.
                  Je zal misschien reeds enkele keren volgende raad gelezen hebben:
                  neem het toestel vast, ga even het menu in, kijk hoe gemakkelijk je het navigeren vind etc.
                  Sommigen hebben graag een iets groter toestel wegens grote handen, anderen opteren dan voor een kleinere body ...
                  Je stelling klopt dat er voor een Nikon of Canon op de tweedehandsmarkt meer te verkrijgen is. Desondanks kan je toch even kijken naar pakweg Pentax. Daar krijg je ook een serieus stukje materiaal voor je euro en ontevreden Pentax gebruikers moet ik nog tegengekomen. Enige waar een Sony, Olympus of Pentax het moeten afleggen op de 2 grote spelers is birding en voor serieuze sportfotografie wegens het mooie aanbod van lichtsterke telelenzen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Starten met een spiegel reflex

                    Enig idee of die lenzen van de Revueflex 3003 nog bruikbaar zijn op een moderne body?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Starten met een spiegel reflex

                      Momenteel staan zowel de Nikon D90 als de Canon 50D bijzonder gunstig geprijsd voor
                      toestellen uit die klasse. Die zou ik dan ook eens gaan bekijken en aan de tand voelen.
                      Onklopbare prijs/kwaliteit.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Starten met een spiegel reflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk bericht
                        Enig idee of die lenzen van de Revueflex 3003 nog bruikbaar zijn op een moderne body?
                        Ja....
                        Dat is een AFAIK camera met M42 of P-draad en die lenzen zijn dus met een simpele , goedkope adapter bruikbaar op Canon EOS camera's

                        Nikon is daar minder/niet geschikt voor.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Starten met een spiegel reflex

                          http://www.fotoshopaalten.nl/m42-ada...-eos-p-37.html dus zoiets?

                          Het zou wel leuk zijn, daar de reflex van men overleden grootvader is. Maakte er vroeger wel mooie foto's mee en het zou enigzins tof zijn om met die lenzen te werken.

                          Eentje is een Revuenon-special - NO 254935 - 1:2.8 - 135 mm
                          Deze blijkbaar http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=24752884 Lens kostte in 1979 ruim 4000 BEF.
                          De andere is een Revuenon-special - NO 494172 - 1:2.8 - 35 mm

                          Nog bruikbaar materiaal in combinatie met een canon 500d/550d/50d?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Starten met een spiegel reflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Ik ga geen uitspraken doen over Canon toestellen, ik ben Nikon shooter en vind vergelijken onkies als ik het toestel zelf niet heb noch schiet met een ander merk.
                            Je zal misschien reeds enkele keren volgende raad gelezen hebben:
                            neem het toestel vast, ga even het menu in, kijk hoe gemakkelijk je het navigeren vind etc.
                            Sommigen hebben graag een iets groter toestel wegens grote handen, anderen opteren dan voor een kleinere body ...
                            Je stelling klopt dat er voor een Nikon of Canon op de tweedehandsmarkt meer te verkrijgen is. Desondanks kan je toch even kijken naar pakweg Pentax. Daar krijg je ook een serieus stukje materiaal voor je euro en ontevreden Pentax gebruikers moet ik nog tegengekomen. Enige waar een Sony, Olympus of Pentax het moeten afleggen op de 2 grote spelers is birding en voor serieuze sportfotografie wegens het mooie aanbod van lichtsterke telelenzen.
                            Hola , das met vuur spelen hier .. Nikon vs Canon

                            Nee , je zou eens moeten proberen welk toestel (merk) je het meest ligt ...
                            Eens vastnemen en in het menu bladeren , zien waar je het best je weg vind ...
                            Schaf dan een toestel aan waar je je goed bij voelt ...
                            En vooral niet vergeten dat het mannetje achter het toestel de foto maakt en niet alleen de camera..
                            Ik heb vroeger ook een fuji gehad (S5600) en toen ik overstapte naar spiegelreflex waren de eerste foto's niet om over naar huis te schrijven hoor..
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

                            Comment


                            • #15
                              Re: Starten met een spiegel reflex

                              http://forum.mflenses.com/revuenon-s...pan-t6882.html

                              Dit is de 35mm

                              Comment

                              Working...
                              X