Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G12 -G7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon G12 -G7

    Ben in het bezit van een Canon G7 en overweeg de aanschaf van de Canon G12.
    Wat zijn de ervaringen van G12 bezitters.Vinden jullie de update nuttig en verantwoord.

    Graag jullie reacties omdat ik nog geen tests op internet in het nederlands heb gevonden.

    Alvast bedankt voor nuttige reacties

  • #2
    Re: Canon G12 -G7

    Laat ons zeggen dat de technologie er een flink stuk op vooruitgegaan is. Ik heb de G9, en die is nog erg vergelijkbaar met de G7, maar de G11 (ik ken nog niemand met de G12) is een stap voorwaarts.
    Last edited by LesC; 30 oktober 2010, 22:42. Reden: typo: G12 ipv G2
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Canon G12 -G7

      Ik heb hier de G11...G12 is het zelfde juist een betere film functie.
      Zeer goed toestel waar mee je ook goed resultaat haalt in de hogere ISO waarden.
      op 28mm geeft de lens wel wat vervorming. Kan er weinig slecht over zeggen
      Deze zijn allemaal met de G11 genomen

      Last edited by Nimbus; 30 oktober 2010, 20:38.
      2 x Nikon Z6 met wat glas
      www.janvanginkel.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon G12 -G7

        Indien je G7 in goede staat is ben ik geinteresseerd, heb een onderwaterhuis voor G7en alle benodigdheden hiervoor, zoek een reserve om een volloper op te vangen, stuur maar pm, vertrek wel kortelings op verlof tot 23-11, kan dus een tijdje duren eer je antwoord hebt.

        Divejunk

        Comment


        • #5
          Re: Canon G12 -G7

          @ Nimbus; ik ga volgend jaar enkele maanden rondtrekken in Azie en twijfel of ik mijn D700 ga meenemen (zowel op praktisch vlak als veiligheid) en overweeg in de plaats een G12 mee te nemen...

          Azië is natuurlijk enorm fotogeniek, dus ben wel bang dat ik 't mij enorm ga beklagen zonder D700...

          Wat denk jij als gebruiker van beide toestellen..?

          tnx
          g'Z
          .: Simplicity is the ultimate sophistication :.

          Comment


          • #6
            Re: Canon G12 -G7

            Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
            op 28mm geeft de lens wel wat vervorming
            En op een G7 heb je geen 28mm... dus dat valt te relativeren.

            'k Heb zelf ook een G7 en ben er best tevreden van, maar de toevoeging van de aparte belichtingscompensatieknop in latere modellen kan me wel bekoren.
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: Canon G12 -G7

              Oorspronkelijk geplaatst door efken_wix Bekijk bericht
              @ Nimbus; ik ga volgend jaar enkele maanden rondtrekken in Azie en twijfel of ik mijn D700 ga meenemen (zowel op praktisch vlak als veiligheid) en overweeg in de plaats een G12 mee te nemen...

              Azië is natuurlijk enorm fotogeniek, dus ben wel bang dat ik 't mij enorm ga beklagen zonder D700...

              Wat denk jij als gebruiker van beide toestellen..?

              tnx
              g'Z
              Ik ben ook gebruiker van twee toestellen. Naast een 50D heb ik een Lumix LX5. Een
              prachtig toestel en mijn inziens zeker een van de betere compacts. Heeft een heel
              mooi zoombereik, lichtsterk lensje en alle functies zijn met een druk op een knopje
              in te stellen. Bovendien kleiner en lichter dan de G12, maar toch met een gripje...
              Maar daar gaat het niet om.
              Ja, misschien zul je wel eens sakkeren en denken had ik nu mijn D700 maar bij. Maar
              nog veel vaker ga je heel blij zijn met dat lichtgewicht dat je heel makkelijk kwijt kan
              in een bagagetasje en verder weinig omzien naar hebt.
              (Ik trek ook altijd veel meer foto's als ik met de kleine op stap ga.)

              Comment


              • #8
                Re: Canon G12 -G7

                Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
                Ben in het bezit van een Canon G7 en overweeg de aanschaf van de Canon G12.
                Wat zijn de ervaringen van G12 bezitters.Vinden jullie de update nuttig en verantwoord.

                Graag jullie reacties omdat ik nog geen tests op internet in het nederlands heb gevonden.

                Alvast bedankt voor nuttige reacties
                http://www.letsgodigital.org/nl/2737...ot-g12-review/

                Hier alvast een review in het nederlands.
                Last edited by p4u08910; 11 november 2010, 15:07.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon G12 -G7

                  De vraag was :

                  Reactie Canon G7 vergeleken met G12 gebruikers en geen andere toestellen.


                  Straks wordt het een vergelijking met de Canon Mark IV.

                  Dat staat niet in de topic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon G12 -G7

                    @ Nimbus; ik ga volgend jaar enkele maanden rondtrekken in Azie en twijfel of ik mijn D700 ga meenemen (zowel op praktisch vlak als veiligheid) en overweeg in de plaats een G12 mee te nemen...

                    Azië is natuurlijk enorm fotogeniek, dus ben wel bang dat ik 't mij enorm ga beklagen zonder D700...

                    Wat denk jij als gebruiker van beide toestellen..?
                    Dan nam ik toch de D700 mee met de 24-70 er op.
                    Mis op de G11 wat groothoek.
                    2 x Nikon Z6 met wat glas
                    www.janvanginkel.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon G12 -G7

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
                      Dan nam ik toch de D700 mee met de 24-70 er op.
                      Mis op de G11 wat groothoek.
                      Van 24mm naar 28mm (equivalent). Niet veel groothoek als je't mij vraagt.
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon G12 -G7

                        Ik heb de G10 en ben er nog altijd heel tevreden mee. Als je echt een wandeling voor de boeg hebt, ben je blij met dit ding. Je sleurt geen kilo's mee en toch maak je fantastische foto's.
                        Maar wat gaat het snel. Ik kocht in aug. 2009 de G10, onmiddellijk daarna kwam de G11, nu reeds sprake van de G13...... op een goed jaar tijd. Die Canonmannen weten wat ze moeten doen om de commerce te doen draaien, maar bij mij vangen ze bot. Waarom steeds maar een toestel vervangen voor een akkefietje beter .

                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon G12 -G7

                          Ik heb de Canon G11 sinds december 2009 en ga nu niet overschakelen naar de G12.
                          Maar zeggen dat Canon met zoveel G-modellen op de markt komt op een goed jaar tijd klopt niet.
                          Elk jaar in augustus of september stellen ze de nieuwe G voor en een maand (of twee) later ligt hij in de winkel.
                          Aug 2007 : G9
                          Sep 2008 : G10
                          Aug 2009 : G11
                          Sep 2010 : G12
                          Ik verwacht dus dat ze in aug 2012 de G13 gaan voorstellen, maar ze zullen dan scherp uit de hoek moeten komen om mij dan (al) een nieuwe te laten kopen.

                          Comment

                          Working...
                          X