Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkoop tv-kijken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goedkoop tv-kijken?

    Dag vrienden,

    Binnenkort verhuizen wij, en we herbekijken dus al onze abonnementen en contracten eens.

    Momenteel zijn we 'kabelzwartijkers', maar eigenlijk kijken we zelden tv. Af en toe het nieuws, of als 't past eens een film. Gemiddeld een uur per week, of zelfs niet.

    Je begrijpt dat we voor dat beetje tv geen duur abonnement op digitale tv willen betalen. Ons internet wordt Scarlet, en voor een pakket met tv bij zouden we 20 of 25 euro meer betalen per maand!

    Nu zou ik het ook wel jammer vinden dat we niet eens het nieuws kunnen opzetten als we dat willen. Want we hebben wel een tv voor onze DVD-speler.

    Zijn er mogelijkheden om goedkoper tv te kunnen kijken? Kan het nog analoog? Of zelfs met een antenne? Of via de pc?

    Alvast dank!
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

  • #2
    Re: Goedkoop tv-kijken?

    DVB-T .. free-to-air ... eenmalige kost: een decoder ong. 70 euro en een actieve binnenantenne 20€, een paar scart kabels als je ze niet hebt a 6€ stuk oid ..

    Afhankelijk waar je woont heb je zeker de VRT zenders en mogelijk de RTBf .. ik woon in de comfortzone rond brussel = 12 zenders (waaronder zeker 3 brolzenders zoals GunkTV)

    FWIW

    Comment


    • #3
      Re: Goedkoop tv-kijken?

      http://www.deredactie.be
      Je kan er het nieuws online bekijken en alle belangrijke duidingsprogramma's.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Goedkoop tv-kijken?

        Spijtig dat het zenderaanbod via DVB-T zo klein is Anders wel een interessant alternatief.
        Homo Sapiens Pentaxiensis

        Comment


        • #5
          Re: Goedkoop tv-kijken?

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          DVB-T .. free-to-air ... eenmalige kost: een decoder ong. 70 euro en een actieve binnenantenne 20€, een paar scart kabels als je ze niet hebt a 6€ stuk oid ..
          100 euro?

          Ik heb een klein DVB-T antenne + usb voor op m'n pc (met 22" scherm), werkt perfect.

          In Mediamarkt of Saturn, merk = Conceptronics.



          Was ongeveer 29 euro. Kijk en zap software bijgeleverd (je kan ook opnemen in HD). Maar je kan dit ook met Windows Mediacenter en andere (uitgebreide) software.

          Hier in Gent alleen Eén en Canvas/Ketnet en de + varianten natuurlijk. En alle openbare radiozenders.

          USB werkt dan wel niet op een TV (denk ik), maar je kan het ook aansluiten aan een laptop natuurlijk en dan is het ook opgelost.

          In de woonkamer digitale TV met Scarlet One.
          50 euro voor 25mbs internet en digitale TV, slechts 50 euro activatie en alles inbegrepen.

          Comment


          • #6
            Re: Goedkoop tv-kijken?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
            Dag vrienden,

            Binnenkort verhuizen wij, en we herbekijken dus al onze abonnementen en contracten eens.

            Momenteel zijn we 'kabelzwartijkers', maar eigenlijk kijken we zelden tv. Af en toe het nieuws, of als 't past eens een film. Gemiddeld een uur per week, of zelfs niet.

            Je begrijpt dat we voor dat beetje tv geen duur abonnement op digitale tv willen betalen. Ons internet wordt Scarlet, en voor een pakket met tv bij zouden we 20 of 25 euro meer betalen per maand!

            Nu zou ik het ook wel jammer vinden dat we niet eens het nieuws kunnen opzetten als we dat willen. Want we hebben wel een tv voor onze DVD-speler.

            Zijn er mogelijkheden om goedkoper tv te kunnen kijken? Kan het nog analoog? Of zelfs met een antenne? Of via de pc?

            Alvast dank!


            Mm, ga daar eens een case laten van maken en doorgeven aan men collega inspecteur.... . ge steelt mij zuurverdiende centjes .
            Greetz een telenet installateur.

            Koop u maar nen usb antenne. of verkoop een lenske om kabel te betalen...
            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
            http://www.racenews.be

            Comment


            • #7
              Re: Goedkoop tv-kijken?

              Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
              Mm, ga daar eens een case laten van maken en doorgeven aan men collega inspecteur.... . ge steelt mij zuurverdiende centjes .
              Greetz een telenet installateur.

              Koop u maar nen usb antenne. of verkoop een lenske om kabel te betalen...
              Zo erg zal het wel allemaal niet zijn zeker:
              Telenet heeft de vooruitzichten voor heel 2010 naar boven bijgesteld. Dat kondigde het telecombedrijf aan bij de bekendmaking van zijn kwartaalresultaten.

              Comment


              • #8
                Re: Goedkoop tv-kijken?

                Ik vind het persoonlijk wel straf dat je hier op een forum komt vertellen dat je 'zwartkijker' bent. Er zijn 2 mogelijkheden:
                Ofwel ben je in je huidige woning komen wonen en is de kabel nooit afgesloten geweest als de vorige bewoners verhuisd zijn. Dan kan ik je 'zwartkijken' nog goedkeuren. Ofwel heb je zelf je kabel op een of andere manier aangesloten en dan is dat diefstal. Ook al kijk je zelden TV. Ik eet zelden kaviaar daarom steel ik ze nog niet

                Nu in jouw geval zou ik voor dvb-t gaan kost je enkel de aankoop van je ontvanger.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Goedkoop tv-kijken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  100 euro?

                  Ik heb een klein DVB-T antenne + usb voor op m'n pc (met 22" scherm), werkt perfect.

                  In Mediamarkt of Saturn, merk = Conceptronics.



                  Was ongeveer 29 euro. Kijk en zap software bijgeleverd (je kan ook opnemen in HD). Maar je kan dit ook met Windows Mediacenter en andere (uitgebreide) software.

                  Hier in Gent alleen Eén en Canvas/Ketnet en de + varianten natuurlijk. En alle openbare radiozenders.

                  USB werkt dan wel niet op een TV (denk ik), maar je kan het ook aansluiten aan een laptop natuurlijk en dan is het ook opgelost.

                  In de woonkamer digitale TV met Scarlet One.
                  50 euro voor 25mbs internet en digitale TV, slechts 50 euro activatie en alles inbegrepen.
                  Ja zeg .. in principe kun je een "long wire" antenne gebruiken ook he .. je stript een stuk electriciteistleiding in twee en gebruikt één ader ... kom niet zeuren als de ontvangst tegenvalt Ik heb trouwens nog zo'n misbaksel van zo'n antenneke liggen. Werd bijgeleverd bij één van de decoders.
                  .. en een fatsoenlijke decoder kost geld .. ik heb die goedkope prulletjes bij Mediamarkt ook in handen gehad ... neen dank u

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goedkoop tv-kijken?

                    satelliet met TV- Vlaanderen !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goedkoop tv-kijken?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      satelliet met TV- Vlaanderen !
                      Inderdaad, een fantastisch zenderaanbod met goede beeldkwaliteit aan een heel scherpe prijs . Uitgericht op Astra 1+2+3, het full abo pakket en een goede Homecast 9000 PVR Nee, deze combo kan niet de concurrentie aangaan met Telenet dig TV etc maar je hebt wel een dijk van een PVR, enorme opnamemogelijkheden en deze dan nog eens om te zetten in bv AVI formaat.
                      Een standaard setje van TVV mag dan wel weer naast Telenet en Belgacom TV staan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goedkoop tv-kijken?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                        satelliet met TV- Vlaanderen !
                        Of zonder TV Vlaanderen in combinatie met een dvb tuner voor de Vlaamse posten. Als je een schotel van 60 cm of meer op astra 2D richt heb je gratis bbc 1, 2, 3, 4, prime, choice, hd, channel 4, 5, itv, ... en dan de dvb tuner (eventueel ingebouwd in een TV) voor canvas en dergelijke.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goedkoop tv-kijken?

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Ja zeg .. in principe kun je een "long wire" antenne gebruiken ook he .. je stript een stuk electriciteistleiding in twee en gebruikt één ader ... kom niet zeuren als de ontvangst tegenvalt
                          Als je een DVB-T ontvanger in je televisie hebt, kan je inderdaad gewoon een stuk draad nemen. Ik heb er een stukje simpele antenne draad voor de radio aanhangen en dat werkt perfekt. Bij DVB-T heb je ofwel goed beeld ofwel niets, iets tussenin bestaat niet .
                          Wij gebruiken dit om snel even naar het nieuws te kijken of teletekst te raadplegen. Het gebeurt zelfs dat onze belgacom decoder 's avonds afstaat en we gewoon via de antenne naar één kijken. Lukt perfect.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goedkoop tv-kijken?

                            kon ik op mijn duplexstudio maar een schotel zetten

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goedkoop tv-kijken?

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Ja zeg .. in principe kun je een "long wire" antenne gebruiken ook he .. je stript een stuk electriciteistleiding in twee en gebruikt één ader ... kom niet zeuren als de ontvangst tegenvalt Ik heb trouwens nog zo'n misbaksel van zo'n antenneke liggen. Werd bijgeleverd bij één van de decoders.
                              .. en een fatsoenlijke decoder kost geld .. ik heb die goedkope prulletjes bij Mediamarkt ook in handen gehad ... neen dank u
                              "fatsoenlijke decoder kost geld", "misbaksel van een antenne" ?

                              Het gaat om digitale TV, geen analoog. Een antenne is niet "prul", het signaal komt door of niet. Beeldkwaliteit is HD, constant en digitaal.

                              En ik zég dat de ontvangst en het beeld perfect is.
                              En een voordeel van kijken op PC is ook de kans om programma's op te nemen en te gebruiken als je beetje graag monteert of mixt.

                              Als je huis slecht gelegen is, dan heb je pech natuurlijk.
                              Heeft weinig te maken met de kit die je kocht.

                              Comment

                              Working...
                              X