Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 500D of 550D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 500D of 550D?

    Na lang wachten gaat het moment er toch komen dat ik me een spiegelreflex ga aanschaffen. (Fotografeer al enkele jaren met een Sony DSC-h2)

    Dat het een Canon wordt, is eigenlijk een uitgemaakte zaak. Na lang wikken en wegen. Dat mijn mama ook een Canon heeft (een 400D), waar ikzelf ook wel content van ben, en we dus gezamelijk onze lenzen kunnen gebruiken, komt zeker op het pro-lijstje.

    Nu:
    ik twijfel nog tussen de 500 en de 550. Kan er iemand mij verdere voordelen en nadelen opsommen, of is het het niet echt de moeite om die 150euro extra te betalen voor de body van de 550 en kan ik dit beter investeren in de lenzen?

  • #2
    Re: Canon EOS 500D of 550D?

    Ik heb sinds een paar maanden de 500 en ben er heel tevreden over. Ik weet niet of de 550 zijn meerprijs waard is. Zal er ook een stuk vanaf hangen hoeveel je zelf fotografie beheerst en waarvoor hij dient. Ik volg avondschool en ga met een Canon 1D geen knapper foto's maken dan nu met mijn 500 omdat ik nog teveel te leren heb . Alhoewel ik toch ook heel wat ervaren fotografen met een 500 zie werken (eventueel als 2de toestel). Ik vermoed dat het toch een goed toestel is.

    Dit is zeker wel een sterk aanbod:
    Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

    Daar ga je zeker geen spijt van krijgen.

    Indien je graag portret doet, kan je overwegen om de 500 met een tamron 17-50 f2.8 lens i.p.v. de kitlens aan te schaffen. Volgens mij ga je met deze combinatie beter af zijn dan met een 550 met kitlens.
    Last edited by Tim76; 28 oktober 2010, 17:07.
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 500D of 550D?

      Ik werk met de 550, 't is een prachtig ding
      Als ik hem vergelijk met de 500 van een kennis, dan valt me meteen het display op dat bij een 550 echt wel een stuk beter is...

      Waarom ik een 550 heb en geen 500? Hij kwam super uit reviews, was toen nog op stock in de winkels (een week later nergens nog te vinden, weet niet hoe het nu zit) en hij was nieuwer dan de 500.

      't Is echt een leuke camera om mee te starten (heb hem sinds mei dit jaar, eerste reflex).
      Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust

      Y.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 500D of 550D?

        Als je zelf al twijfelt of je die meerprijs de moeite waard vindt, denk ik dat je keuze al bijna gemaakt is. Op het vlak van video is de 550D de logische keuze, maar als het voor fotogebruik is... Het kleinere aantal megapixels van de 500D, 15 tov 18 van de 550D, is echt niet zichtbaar als je niet supergroot gaat afdrukken (kijk maar eens naar de professionele D3s van Nikon met zijn 12 MP). Hier heb je enkele sites waar je gedetailleerde reviews van beide cameras kan vinden: www.cameralabs.com en www.digitalrev.com

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 500D of 550D?

          Let wel op waar je het koopt, ik stond versteld van het groot prijsverschil van winkel tot winkel in dezelfde streek.
          mvg Guido
          Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 500D of 550D?

            Ik fotografeer ook met de 550D. Het is mijn eerste spiegelreflex en ik ben er heel tevreden mee. Het toestel voldoet perfect aan mijn verwachtingen. Grootste verschillen met de 500 zijn volgens mij: iets meer knopjes op de body waardoor je minder instellingen moet aanpassen in het menu, 18MP (inderdaad enkel nodig indien je niet op heel groot formaat wil afdrukken, maar persoonlijk vond ik dit wel heel belangrijk) & de full HD video opnamemogelijkheden. Dit laatste gebruik ik zelf niet, al heb ik het wel al getest en de kwaliteit is inderdaad zeer goed. Maar, dit vervangt natuurlijk niet een echte videocamera.
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

            Comment

            Working...
            X