Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90

    Ik las onlangs dat bij de D90 bij het filmen , je geen AF hebt , is dat zo en moet je dan zelf scherpstellen of hoe werkt dat

  • #2
    Re: Nikon D90

    Gewoon voor het eigenlijke filmen autofocussen op je object en dan beginnen filmen lost veel op. Tijdens het filmen kan je wel manueel scherpstellen maar dit vraagt enige aandacht (en oefening) om het snel en goed te kunnen doen.
    De Flickr-pagina.
    Nikon D90 met een hele reeks lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90

      Gewoon aan de scherpstelring draaien tot het beeld scherp is.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90

        Of een Sony kopen
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90

          Nog beter: een filmcamera, een echte!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90

            ik heb geen filmcamera nodig maar als het er toch op zit zal ik dat wel eens proberen maar later misschien ook weer nooit meer

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90

              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
              Ik las onlangs dat bij de D90 bij het filmen , je geen AF hebt , is dat zo en moet je dan zelf scherpstellen of hoe werkt dat
              Alleen op de D3s heb je AF tijdens het filmen, opvolgers zullen dat ook wel krijgen denk ik.

              Ik heb zondag laatst voor het eerst gefilmd met mijn D3s, man wat een kwaliteit, enig nadeel méér dan 100 Mb per minuut filmen.
              Dat kan je natuurlijk converteren maar ben er nog niet tenvolle aan uit hoe en wat het beste is.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik heb zondag laatst voor het eerst gefilmd met mijn D3s, man wat een kwaliteit, enig nadeel méér dan 100 Mb per minuut filmen.
                So??? Gewone DV is 3.5 MB/sec (210MB/sec).
                Capture van analoge video was jaren terug met mijn DC-30 van Pinnacle 7MB/sec.

                Voor de rest akkoord, filmen doe je met een videocamera, foto's met fotocamera. Ik heb het ook niet zo voor een "all in one"
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Voor de rest akkoord, filmen doe je met een videocamera, foto's met fotocamera. Ik heb het ook niet zo voor een "all in one"
                  Ik ook niet, maar het zit er op, en je kan er verdikke heel mooie filmpjes mee maken van bv. de kleinkinderen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90

                    dat juist mooi meegenomen , anders doe je dat toch eens en je moet niet persee een filmcamera kopen
                    Last edited by koen1950; 28 oktober 2010, 14:35.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90

                      Hallo;

                      Ik heb zelf de D90 ook en vind hem super en ik moet zeggen dat ik af en toe ook al eens ermee heb gefilmt al vind ik het onhandig om tijdens het filmen te zoomen en gelijk aan de AF-ring te draaien daarom is mijn filmen meestal beperkt gebleven mat een vast brandpunt...bij de D7000 zou dit geen probleem meer zijn schrijft men...dus als het erop staat en ge filmt maar af en toe is dat toch wel mooi meegenomen vind ik en hoeft men daar niet speciaal een filmcamera voor aanteschaffen.

                      grtz

                      Dirk
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90

                        misschien zou het nuttig zijn om een groothoeklens erop te steken en die op oneindig in te stellen denk je dan weinig nog moet aan trekken van de Af zou toch moeten scherp zijn van af 1meter tot oneindig , moet je dan ook een diafragma instellen of is dat automatisch

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90

                          Waarom niet hyperfocaal? Dan zit het scherpste gedeelte beter in je werkgebied.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D90

                            ja maar dan moet je werken met objectieven met diafragmaring de laatste nieuwe hebben dat niet meer, één je ziet meer wat je doet , dat deden we vroeger met onze analoge camera's die geen AF hadden

                            Maar die dubbele diafragmaschaal heeft er wel nog een hele tijd op gestaan, maar je kan hem alleen gebruiken op manueel, want anders moet je je diafragma vast zetten op het grootste getal kleinste opening
                            Last edited by koen1950; 28 oktober 2010, 14:59.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D90

                              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                              ja maar dan moet je werken met objectieven met diafragmaring de laatste nieuwe hebben dat niet meer, één je ziet meer wat je doet ,
                              Ik heb diverse objectieven, die geen diafragmaring hebben(de logika ervan ontgaat mij overigens volkomen, want met beide stel je je diafragma op dezelfde wijze in op je camera) en die ik hyperfocaal gebruik. Wat veel belangrijker/handiger is, zijn diafragmamarkeringen bij je afstandsschaalverdelen, waarmee je het zo kan instellen anders moet je het via de dofcalculator even uitrekenen en opschrijven.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X