Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telenet - belgacom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telenet - belgacom

    Ik overweeg om op te stappen bij telenet waar ik nu een goldshake heb.
    Ben van plan om bij belgacom Pack Telephony + Internet + TV pakket te nemen. (zou zo'n 18 € per maand goedkoper zijn dan sjhake!)
    nu is mijn vraag hoe is Belgacom voor internet en tv ?

    zijn er mensen die problemen hebben daarmee ? kwa snelheid of kwaliteit digitaal of met de digicorder (opnemen en zovoort )

    opzeg van telenet een probleem ?

  • #2
    Re: telenet - belgacom

    Ze hebben allebei hun kantjes zeker
    Als je echt wil overstappen, wacht je best het juist momentum af. Hou er rekening mee dat Telenet een opzeg termijn heeft en ze je brief niet direct behandelen.

    Zelf woon ik amper op 20m van de glasvezelkast van BC en mag zeker niet klagen, noch van de HD TV kwaliteit (kijken en opnemen gelijktijdig in HD, van verschillende programma's natuurlijk), noch van de internet verbinding, die altijd rond de 23MB down en 3,5 MB up zit. Het enige min punt is de reactie tijd van de decoder op de afstandsbediening iets waar mee te leven valt, maar soms toch dapper op de zenuwen werkt

    Wat de service betreft, in het begin redelijk wat technische problemen gehad, steeds snel en gratis opgelost. De stap naar HD heeft mij eveneens niets gekost en de jaarlijks 6 gratis CD's via iTunes zijn een leuke bonus
    Rudy,

    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

    Comment


    • #3
      Re: telenet - belgacom

      FWIW .. mijn persoonlijke ervaring ..

      Tot in maart van dit jaar had ik enkel ADSL en een vaste telefoonlijn, geen TV. (oude ADSL-Go abo)
      Ik heb toen gebruik gemaakt van hun aanbod "sneller" internet. Gratis omgezet naar VDSL2 op een 20/2 profiel. Zelf de install gedaan, fluitje van 1ct. Niets te betalen!
      Op aanraden van een bcom medewerker (userbase forum) en gezien mijn abo formule die intussen "Internet-Favorite" noemt, info ingewonnen omdat ik gratis digitale TV kon krijgen. Was op een wip gepiept, decoder opgestuurd gekregen (Cisco HD) zelf de install gedaan. Eveneens fluitje van 1ct. Nagekeken op de site van Bcom en de 50€ activatiekost gebypasst haha .. resultaat .. gratis Bcom digitale TV!
      Ik ben bijzonder tevreden met de service van bcom, ze doen hard hun best om technologisch vooruit te gaan.
      Ik was zo erg tevreden dat ik een tweede decoder ben gaan kopen. Ze bieden "gereviseerde" oude Tilgin decoders aan voor 75€. Decoder geactiveerd op de 2e TV poort van de modem en, zeg 30 minuten later, had ik digitale TV in mijn "computerkot" ... Ik heb nu 2 decoders waar ik in SD, 4 TV streams heb. Ik kan dus 2 programmas bekijken en er tegelijk ook 2 opnemen.
      Zonet lees ik dat Bcom vanaf 1 november ook zal beginnen met nPVR ttz networked-PVR zodat men 2 overlappende programmas zal kunnen opnemen. (sommigen zeggen 3 overlappende programmas?).

      WEL UITKIJKEN! Ik heb er geen last van MAAR .. het is niet omdat je een VDSL2 aansluiting kan krijgen dat je ook feilloos op de maximale startsnelheid van 20Mb-up/2Mb-down zal zitten. De kleine lettertjes stipuleren nog steed "waar mogelijk" dwz als je te ver van de locale centrale zit of de lijnen zijn "slecht" (wordt door Bcom nagemeten) dan kan het zijn dat je op lagere snelheden gezet wordt om de algemene kwaliteit van de lijnen te vrijwaren (overspraak).
      Dat kan dus flink tegenvallen in sommige gevallen! (lees voor de gein eens het userbase forum!)
      Ook de reclamestunt van het optrekken van de internet snelheden naar 25/3,5 voor "Favorite" en naar 30/4,5 voor "Intense" zijn sterk afhankelijk van de lijnparameters. Je moet op minder dan 400m van een ROP (optische centrale) zitten en de lijn mag niet meer demping hebben dan 0,x?dB .. Ik zit op 588 meter dus ik heb prijs! geen verhoging!
      Mijn hoop is dat de uitrol van VDSL2 en de snelheidsverhoging die doorgaat tussen 1 sept to einde december zal afgerond worden met een herziening van die lijnparameters zodat ik toch nog in aanmerking kom. hopen en ... hmm .. bidden?
      Conclusie 't is niet allemaal zaligmakend maar met een 20/2 profiel kan je aardig uit de voeten hoor!
      PS bandbreedtes .. Voor een HS stream heb je ong. 9Mbps nodig voor een SD stream ong. 4Mbps .. de rekening is dus rap gemaakt.
      HTH

      Comment


      • #4
        Re: telenet - belgacom

        Ik ben via een actie via mijn werkgever overgestapt van gewone ADSL + telefonie bij Belgacom naar VDSL+TV+internettelefonie (24/7 gratis bellen)
        Ik meen dat de internettelefonie geflopt is en niet meer wordt aangeboden, maar soit, werkt probleemloos voor mij.

        Ik onderschrijf Regulus ervaringen, ik heb niet zelf de installatie gedaan, maar die wel gratis verkregen. Net zoals enkele collega's binnen een zekere tijdspanne heb ik moeten ervaren dat de installatie toch werd aangerekend, maar wel probleemloos weer gecrediteerd. Enig probleempje (maar dat zou te maken hebben met een programmafoutje) was dat ze me (nu 2 jaar geleden) de installatie een aantal keer bleven aanrekenen en crediteren. Idem bij twee collega's (vorig jaar en dit jaar).

        Omtrent de snelheid: ik weet niet hoever het precies is naar de centrale en "hang" aan een 20Mbit lijn. Volgens speed.io (?) haal ik 17, 18 Mbps bij gebruik van Ubuntu en 4,x Mbps onder XP. Te zware beveiliging zeker

        Nog iets, ik ben begonnen met dit pack met een Sagem modem (plat zwart model) maar die is gratis en probleemloos vervangen door een B-Box2. De Sagems hebben last van oververhitting (doorbranden). Dat is een gekend probleem en ik denk dat ze niet meer worden geleverd.
        Last edited by nabi; 27 oktober 2010, 09:34. Reden: typo

        Comment


        • #5
          Re: telenet - belgacom

          Ik probeer al een tijdje om een groot pakket telefonie + tv + adsl bij Bcom te nemen, maar het probleem is dat tv is mijn straat (nog) niet geleverd kan worden.

          Er staat op de Bcom site ergens een optie die toelaat om te kijken welke diensten er in een bepaalde straat kunnen aangeboden worden.-> eerst raadplegen.

          Paul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: telenet - belgacom

            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            snip
            Omtrent de snelheid: ik weet niet hoever het precies is naar de centrale en "hang" aan een 20Mbit lijn. Volgens speed.io (?) haal ik 17, 18 Mbps bij gebruik van Ubuntu en 4,x Mbps onder XP. Te zware beveiliging zeker
            snip
            neen hoor .. die cijfers zijn normaal. De door Bcom opgegeven snelheden zijn "raw" snelheden ttz snelheden aan dewelke je bbox modem synct. Je moet voor de effectieve snelheid de protocol overhead (=conversietijd VDSL2 => ethernet paketten) aftrekken van de raw snelheid en dat is gemiddeld ongeveer 10% van de lijnsnelheid, dus full speed, 18Mbps voor een 20/2 profiel lijkt mij perfect gezond. Voor een 30/6 kom je dan uit rond de 27Mbps down.

            Let wel .. als je TV kijkt dan zal die snelheid drastisch zakken omdat je TV signaal nogal wat kan opsouperen. Bcom werkt volgens het QoS systeem voor TV ttz "Quality of Service" wat simpelweg wil zeggen dat het TV signaal altijd prioriteit heeft over Internet verkeer zodat de kwaliteit van het TV beeld gegarandeerd blijft (wat men al niet opsteekt op userbase LOL!)
            Vreemd genoeg en vrij onverklaarbaar, haal ik met 4 SD streams toch nog heel hoge Internet snelheden als ik speed.io loslaat, maar ik zie het ding dan wel in bursts werken wat het uiteindelijke doorvoercijfer cijfer waarschijnlijk wel niet erg realistisch meer maakt. In "real life" Internet verkeer valt dat echter nauwelijks op ...
            Ik ben echt wel erg tevreden van Bcom hoor, ik heb trouwens kort na mekaar een paar ernstige telefoonpannes gehad (altijd zelfde symptoom, lijn kompleet dood) en ze hebben bij Bcom ferm hun best gedaan om dat technisch op te lossen (als ik de technieker goed begrijp hebben ze mijn lijn overgezet naar een andere "kaart" in de ROP zodat ik geserviced wordt door een andere "host", mijn poort in de ROP was ieder keer wijlen .. begrijpe wie kan maar het werkt .. disclaimer: voorlopig? )
            HTH

            Comment


            • #7
              Re: telenet - belgacom

              Ik kan je weinig vertellen over Belgacom, maar wel dat ik tevreden ben van Telenet met digital TV.

              Natuurlijk interesseert het me om 18€ per maand te sparen, dus ... kan jij me laten weten welke ABO's je hebt vergeleken?

              Ik heb een smartshake (42€ : tel + Comfortnet XL 20/1), en daarbovenop komt dan kabel (20€) en 8€ voor de digicorder.
              Dus alles samen 70€ per maand.
              Wat krijg ik daarvoor bij Belagacom?

              Comment


              • #8
                Re: telenet - belgacom

                Ik denk dat het grootste probleem zal worden om van Telenet af te geraken .
                Mijn zus heeft een tijdje geleden telenet TV (de gewone kabel) opgezegd om TV Vlaanderen te nemen.
                Ze doet dat per aangetekende brief. De facturen blijven gewoon toekomen. Na de 2e factuur gebeld : bleek dat ze zogezegd die aangetekende brief niet ontvangen hadden.
                Daarna bleven die facturen toekomen.
                Uiteraard heeft ze geen enkele meer betaald. Ze heeft nog 1 gepeperd mailtje verstuurd na nog 2 maanden, en dan hadden ze het eindelijk door...
                Een goeie 4 maanden bezig zijn, om gewoon van Telenet af te geraken. T'is eens iets anders...

                PS op het werk hebben we VDSL 2, waarvan onlangs de snelheden zijn van opgekieteld. Aan die prijs kan je bij Telenet in elk geval geen 3.5 Mb/s upload krijgen (wat voor een bedrijf veel belangrijker is dan die downloadsnelheid).
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: telenet - belgacom

                  Kijk eerst eens op de site van belgacom of u HD tv kunt krijgen
                  woon in paal en denk dat hier zeker 50-99% deze niet kan ontvangen
                  kunt dit testen op belgacom site

                  was vroeger bij belgacom, en dit is de reden dan ik ben overgeschakeld naar telenet
                  Jos
                  Site

                  Comment


                  • #10
                    Re: telenet - belgacom

                    Met die grote wegenwerken in Paal is het best mogelijk dat die 50-99% die niet kunnen aangesloten worden op BGC-TV ver verleden tijd is. Zo ben ik kunnen omschakelen na wegenwerken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: telenet - belgacom

                      hier is de link:http://www.belgacom.be/private/hbsre...ost#/3pfixTNT/

                      Comment


                      • #12
                        Re: telenet - belgacom

                        Heb je al eens gekeken bij Scarlet voor hetzelfde pakket als dat van Belgacom?
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: telenet - belgacom

                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Ik denk dat het grootste probleem zal worden om van Telenet af te geraken .
                          Mijn zus heeft een tijdje geleden telenet TV (de gewone kabel) opgezegd om TV Vlaanderen te nemen.
                          Ze doet dat per aangetekende brief. De facturen blijven gewoon toekomen. Na de 2e factuur gebeld : bleek dat ze zogezegd die aangetekende brief niet ontvangen hadden.
                          Blijkbaar hebben ze problemen met hun post bij telenet, mijn buren hebben ook een aangetekende brief gestuurd voor opzeg en ze hadden die ook zogezegd niet ontvangen
                          I love my D500

                          Comment


                          • #14
                            Re: telenet - belgacom

                            Ik heb eind vorig jaar ook mijn Telenet-abonnement (kabel-tv) opgezegd met een aangetekende brief, en daarmee heb ik geen enkel probleem gehad.
                            Ze hebben netjes de 'rest' van het abonnementsgeld terugbetaald.

                            Maar de nieuwere contracten zullen wel aangepast zijn ondertussen, ik denk dat mijn contract nog opzegbaar was zonder beperkingen (dat moest dus niet gebeuren voor een bepaalde datum).

                            Het contract van Belgacom (telefoon) opzeggen ging ook allemaal perfect.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: telenet - belgacom

                              Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                              Blijkbaar hebben ze problemen met hun post bij telenet, mijn buren hebben ook een aangetekende brief gestuurd voor opzeg en ze hadden die ook zogezegd niet ontvangen
                              Ook omgekeerd hebben ze problemen met de post. De voorbije jaren al 3 keer een "afrekening" niet ontvangen. Bij geen enkel ander bedrijf heb ik dat voor.
                              Telenet laat je dan iedere keer 7 € betalen (of ze doen toch een poging), want een factuur die je niet gekregen hebt, kan je moeilijk betalen...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X