Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn provider vaarwel zeggen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn provider vaarwel zeggen.

    Uittreksel uit mijn providercontract:
    het contract wordt afgesloten voor de duur van minimum één jaar. Tenzij de klant tenminste 2 maanden voor het verstrijken van deze periode opzegt, zal het contract stilzwijgend worden verlengd voor onbepaalde duur. De klant kan het contract beëindigen voor het verstrijken van de aanvankelijke duur van het contract mits betaling van een verbrekingsvergoeding gelijk aan het maandelijks abonnementsgeld tot aan de normale vervaldatum van het contract. Na het verstijken van de aanvankelijke vervaldatum van het contract kan de klant opzeggen mits een opzegtermijn van minimaal 2 maanden.
    Nu is mijn vraag: wanneer kan ik mijn provider vaarwel zeggen zonder extra kosten als je weet dat mijn contract op 2 januari inging.

  • #2
    Re: Mijn provider vaarwel zeggen.

    Opzeggen voor 2 november... Wel duidelijk doorgeven dat je je contract wil beëindigen, dus tot 2 januari
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

    Comment


    • #3
      Re: Mijn provider vaarwel zeggen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
      Opzeggen voor 2 november... Wel duidelijk doorgeven dat je je contract wil beëindigen, dus tot 2 januari
      Dacht ik ook Nick. Maar volgens hun helpdesk moet ik toch een verbrekingsvergoeding betalen van 25 euro. Ik heb namelijk de opzegbrief al verstuurd op 26 augustus 2010 en dacht op 01 november er vanaf te zijn. Ik ben namelijk al 5 jaar klant en ging ervan uit dat ik enkel het eerste jaar volledig moest uitdoen.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn provider vaarwel zeggen.

        Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
        Dacht ik ook Nick. Maar volgens hun helpdesk moet ik toch een verbrekingsvergoeding betalen van 25 euro. Ik heb namelijk de opzegbrief al verstuurd op 26 augustus 2010 en dacht op 01 november er vanaf te zijn. Ik ben namelijk al 5 jaar klant en ging ervan uit dat ik enkel het eerste jaar volledig moest uitdoen.
        Je redenering klopt. Na 1 jaar is het opzegbaar met een termijn van 2 maanden. Niks verbreking.
        2 maanden lijkt mij wel lang, de meeste ISPs hanteren 1 maand, welke provider is het?
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Mijn provider vaarwel zeggen.

          Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
          Dacht ik ook Nick. Maar volgens hun helpdesk moet ik toch een verbrekingsvergoeding betalen van 25 euro. Ik heb namelijk de opzegbrief al verstuurd op 26 augustus 2010 en dacht op 01 november er vanaf te zijn. Ik ben namelijk al 5 jaar klant en ging ervan uit dat ik enkel het eerste jaar volledig moest uitdoen.
          Wat die aan de telefoon zeggen is vaak onzin! Lees uw contract zoals je gedaan hebt en hou u daar aan.
          Het is duidelijk ... eerste jaar kan je eender wanneer verbreken mits vergoeding, nadien is het opzegbaar met een opzeg van twee maand.
          Dit voortgaand op de tekst dat er staat.
          Mocht er nu staan dat elk jaar het contract stilzwijgend verlengd wordt voor een duur van een jaar, dan zou het iets anders zijn.
          Dit moet je zien of dit nergens anders gespecifieerd staat ... is zoals een verzekering, die sluit je ook af voor een jaar en wordt stilzwijgend verlengd met telkens een jaar.
          Last edited by VerSeg; 26 oktober 2010, 22:28.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Mijn provider vaarwel zeggen.

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Je redenering klopt. Na 1 jaar is het opzegbaar met een termijn van 2 maanden. Niks verbreking.
            2 maanden lijkt mij wel lang, de meeste ISPs hanteren 1 maand, welke provider is het?
            BASE, nu heb ik inderdaad ook gelezen in de algemene voorwaarden van KPN dat 1 maand blijkbaar voldoende is.

            Comment


            • #7
              Re: Mijn provider vaarwel zeggen.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Wat die aan de telefoon zeggen is vaak onzin! Lees uw contract zoals je gedaan hebt en hou u daar aan.
              Het is duidelijk ... eerste jaar kan je eender wanneer verbreken mits vergoeding, nadien is het opzegbaar met een opzeg van twee maand.
              Dit voortgaand op de tekst dat er staat.
              Mocht er nu staan dat elk jaar het contract stilzwijgend verlengd wordt voor een duur van een jaar, dan zou het iets anders zijn.
              Dit moet je zien of dit nergens anders gespecifieerd staat ... is zoals een verzekering, die sluit je ook af voor een jaar en wordt stilzwijgend verlengd met telkens een jaar.
              Van die onzin zou wel kunnen kloppen. Toen ik vroeg aan het persoontje aan de andere kant wat ik moest doen met hun modem en telefoon die ik indertijd van hen ontvangen had wist hij me te vertellen dat ik de modem moest terug bezorgen. Wat ik met de telefoon moest doen wist hij niet.

              Comment


              • #8
                Re: Mijn provider vaarwel zeggen.

                Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                Van die onzin zou wel kunnen kloppen. Toen ik vroeg aan het persoontje aan de andere kant wat ik moest doen met hun modem en telefoon die ik indertijd van hen ontvangen had wist hij me te vertellen dat ik de modem moest terug bezorgen. Wat ik met de telefoon moest doen wist hij niet.
                Bij Base val je blijkbaar onder de algemene voorwaarden van KPN met volgende regeling :

                F.10.3.2.1. De Klant kan een Abonnement van onbepaalde duur bij aangetekend
                schrijven beëindigen middels een opzegtermijn van één (1) maand.
                F.10.3.2.2. Een Abonnement van bepaalde duur wordt na einddatum automatisch
                verlengd voor onbepaalde duur, tenzij de Klant dit Abonnement minstens één maand
                vóór die einddatum opzegt bij aangetekend schrijven.

                Jij zit dus in de eerste situatie volgend op de tweede situatie volgens mij.
                Maar misschien heb je zelf nog een andere schriftelijke verbintenis?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn provider vaarwel zeggen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Bij Base val je blijkbaar onder de algemene voorwaarden van KPN met volgende regeling :

                  F.10.3.2.1. De Klant kan een Abonnement van onbepaalde duur bij aangetekend
                  schrijven beëindigen middels een opzegtermijn van één (1) maand.
                  F.10.3.2.2. Een Abonnement van bepaalde duur wordt na einddatum automatisch
                  verlengd voor onbepaalde duur, tenzij de Klant dit Abonnement minstens één maand
                  vóór die einddatum opzegt bij aangetekend schrijven.

                  Jij zit dus in de eerste situatie volgend op de tweede situatie volgens mij.
                  Maar misschien heb je zelf nog een andere schriftelijke verbintenis?
                  Dat klopt VerSeg.
                  Al heb ik nog een ander probleem.
                  Het contract dat ik indertijd ontvangen heb bij aanvang was van Tele2 en daar was de opzeg 2 maanden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn provider vaarwel zeggen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                    Dat klopt VerSeg.
                    Al heb ik nog een ander probleem.
                    Het contract dat ik indertijd ontvangen heb bij aanvang was van Tele2 en daar was de opzeg 2 maanden.
                    Ja, als dat het laatst geteend document is kan dat een invloed hebben. Maar je moet ook zien als ze het contract omzetten in een nieuw van onbepaalde duur of ze dan ook de algemene voorwaarden aangepast hebben naar de nieuwe versie of niet ... anders zit je inderdaad met 2 maand.

                    Daarom dat ik ervoor aanhaalde van die andere schriftelijke verbintenis.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment

                    Working...
                    X