Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Model Of The Year

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Model Of The Year

    Hallo BD'ers

    Volgende week vertrek ik samen met de organisatie "Model of The Year" voor een weekje Turkije

    Ze hebben zelf al een professionele fotograaf bij maar ik zou misschien zelf ook wel de kans krijgen om voor de eerste maal een model voor de lens te hebben.

    Ik ben reeds enkele maanden bezig met fotografie, dus nog niet zo heel veel ervaring.

    Wie heeft er enkele tips inzake : camera-instellingen, pose's, lichtinval, enz ???

    camera = Nikon D5000 + 15-55 VR kitlens maar ik ga ook nog een geleende 55-200 VR meepakken

    Grtz

    Lorre

  • #2
    Re: Model Of The Year

    Goed kijken naar de prof en veel vragen.

    Tip: veel fotograferen en een laptop meenemen om de foto's meteen op een groter scherm te bekijken. en .. neem tenminste een 50mm 1.8 mee!
    Jacques Bakker
    www.fotohandig.be

    Comment


    • #3
      Re: Model Of The Year

      Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
      neem tenminste een 50mm 1.8 mee!
      Zoals ik al zei, nog maar enkele maanden bezig dus nog niet zoveel materiaal.

      Misschien heb jij nog eentje die je kan missen ?

      Comment


      • #4
        Re: Model Of The Year

        Oorspronkelijk geplaatst door lorre65 Bekijk bericht
        Hallo BD'ers

        camera = Nikon D5000 + 15-55 VR kitlens maar ik ga ook nog een geleende 55-200 VR meepakken
        is voldoende hoor voor iemand die nog maar enkele maanden bezig is.
        veel plezier en succes.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Model Of The Year

          Ik heb zelf de 50mm 1.4 van Sigma. Een geweldige lens. Maar sorry, uitlenen doe ik niet. Een 50mm 1.8 kost ook niet zoveel en je zult er veel baat bij hebben. Het verschil is dat een 1.4 lens (bijna) 2x gevoeliger is dan een 1.8 lens. Maar daar staat tegenover dat de 1.4 lens vaak ook weer 2x duurder is. De 50mm (1.8 of 1.4) is een van de "prime" lenzen die iedereen eigenlijk zou moeten hebben.
          De zoom lens heeft ook 50mm in zijn bereik zitten, maar dan is diafragma vaak niet beter dan f/4.0 of f/5.6. Daarmee zijn deze lenzen dus minimaal een factor 10 minder licht gevoelig.
          Ben benieuwd naar je foto's als je terug bent!
          Jacques Bakker
          www.fotohandig.be

          Comment


          • #6
            Re: Model Of The Year

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
            Ik heb zelf de 50mm 1.4 van Sigma. Een geweldige lens. Maar sorry, uitlenen doe ik niet. Een 50mm 1.8 kost ook niet zoveel en je zult er veel baat bij hebben. Het verschil is dat een 1.4 lens (bijna) 2x gevoeliger is dan een 1.8 lens. Maar daar staat tegenover dat de 1.4 lens vaak ook weer 2x duurder is. De 50mm (1.8 of 1.4) is een van de "prime" lenzen die iedereen eigenlijk zou moeten hebben.
            De zoom lens heeft ook 50mm in zijn bereik zitten, maar dan is diafragma vaak niet beter dan f/4.0 of f/5.6. Daarmee zijn deze lenzen dus minimaal een factor 10 minder licht gevoelig.
            Ben benieuwd naar je foto's als je terug bent!
            Ik vind al dat glaswerk toch allemaal redelijk duur, zeker voor een 19jarige

            Ik zal daarna ook eens proberen van hier een fotootje te uploade, iets wat ik nog niet gedaan heb

            Comment


            • #7
              Re: Model Of The Year

              Oorspronkelijk geplaatst door lorre65 Bekijk bericht
              Ik ben reeds enkele maanden bezig met fotografie, dus nog niet zo heel veel ervaring.

              Wie heeft er enkele tips inzake : camera-instellingen, pose's, lichtinval, enz ???

              gouden tip: camera thuis laten en je ogen gebruiken
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Model Of The Year

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
                neem tenminste een 50mm 1.8 mee!
                Gezien de camera is dit niet zo'n goed advies. Meer fotoonhandig.....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Model Of The Year

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Gezien de camera is dit niet zo'n goed advies. Meer fotoonhandig.....
                  waarom niet als ik vragen mag ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Model Of The Year

                    Omdat je camera geen motortje heeft wat voor de scherpstelling van een 50/1.8 zorgt.

                    Bij een 50/1.4 (nikon of sigma) zit hiervoor een motortje in het objectief, bij een 50/1.8 niet.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Model Of The Year

                      een 85 af-s 1.4 kopen
                      of een 50 af-s f1.4 .
                      zal zeker geen overbodige aankoop zijn voor degelijke foto's

                      eventueel kan een
                      50-150 f28 (sigma)
                      70-200 (sigma, tamron, nikon)

                      gaat zeker zijn geld waard zijn
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Model Of The Year

                        fototoestel thuis(ale op uw hotelkamer) laten en stelen met uw ogen.
                        zal je 100x meer uit leren.
                        Doe je het niet zal je achteraf beseffen dat je het beter wel had gedaan
                        www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                        Comment


                        • #13
                          Re: Model Of The Year

                          Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                          fototoestel thuis(ale op uw hotelkamer) laten en stelen met uw ogen.
                          zal je 100x meer uit leren.
                          Doe je het niet zal je achteraf beseffen dat je het beter wel had gedaan
                          dat thuislaten begrijp ik volledig, maar de kans om eens met professionele modellen te werken zou toch echt niemand "laten schieten"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Model Of The Year

                            Oorspronkelijk geplaatst door lorre65 Bekijk bericht
                            dat thuislaten begrijp ik volledig, maar de kans om eens met professionele modellen te werken zou toch echt niemand "laten schieten"
                            ook een feit, daarom effe een goei lens kopen!
                            en desnoods eens goe babbelen met de pro. mat wa geluk krijg je wel een mooie kans
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Model Of The Year

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              gouden tip: camera thuis laten en je ogen gebruiken
                              Top suggestie !De fotograaf gaat geen tijd hebben om uitleg te geven , de modellen gaan niet wachten tot jij een foto genomen hebt.Stelen..... zoveel je maar kan,eventueel notities nemen zo kan je mss op een ander moment vragen stellen.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                              Comment

                              Working...
                              X