Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

    -Is de ruisprestatie van een 1D mk3 beter dan die van een 5D classic?

    Ik zou mijn 40D en 5D eventueel ruilen tegen een 1Dmk3.

    Voor mijn verschillende takken van fotografie heb ik een camera nodig die een goede tot zéér goede AF heeft of/(en) goed presteert op hoge iso's (maar niet ten koste van veel €€€)
    Ik heb alleen EF lenzen.
    en liefst vanal had ik een Nikon D700 gehad maar overstappen gaat te duur zijn.
    -nadeel: gewicht + iets minder breedhoek + 2.8 mp verlies + €300 bijleggen
    -voordeel: al de rest :-)

  • #2
    Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

    als je niet per se 2 bodies nodig hebt, zou ik zeggen : DOEN

    Ruisprestaties van de 1D3 zijn volgens mij minstens gelijk aan die van de oorspronkelijke 5D, aldanniet beter. Die 2,8mp zijn heus geen verlies hoor Ik had tot voor ik de 1D4 kocht, aan 8mp van mijn 1D2 nog wel genoeg

    Ik zou die upgrade die 300 € opleg meer dan waard vinden.

    Voor jouw actiefotografie (telegeleide autootjes was het he?) gaat de AF van de 1D3 een verademing zijn en bovendien minder "missers" hebben.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

      Jeroen,

      Ik kom van een 30D en ben overgestapt naar een 1DMarkIII.

      T.o.v. de 30D (40D) heb je ruim 1 stop winst. Ik heb dit weekend de Proms gefotografeerd en het licht was heel wisselend. Alles gefotografeerd dus op ISO6400 en dat levert heel bruikbare beelden.

      Voordelen voor concertfotografie:
      - Super AF
      - Spotmeting op gekozen AF punt
      - Veel meer AF punten en betere spreiding in zoeker !
      (een waar genot tov 30D en 5D)
      - Goede ruisprestatie op hoge ISO

      Wel mee rekening houden dat 1DMarkIII 1,3 crop is.

      Een goede tweedehands vind je nu voor 1.500 EUR

      Niet twijfelen! Gewoon doen :-)

      Comment


      • #4
        Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

        Dan zal ik dat maar doen hé :-)
        Als het ooit semi-pro wordt dan koop ik wel een 5Dtje erbij. Zal nog een beetje sparen intussen want een f2.8 tele met IS komt ook niet via Sinterklaas.

        Comment


        • #5
          Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

          Sorry, ik ben een leek in o.a. het technologische.
          Maar : zou de aankoop van een 1D zoveel doen aan de technische kwaliteit van mijn "fotookes" ?
          Ik bezit goede lenzen, zouden die nog beter presteren op een 1D ? alhoewel ik van de cropfactor hou ?????? Ik dacht even ( allé lang ) aan een 7D.
          Last edited by zoltan; 25 oktober 2010, 18:05.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • #6
            Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

            niet twijfelen, zeker doen !!!
            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

              Jeroen, als ik u was zou ik voor de 1Ds Mark III en/of de 1D Mark IV gaan...
              Last edited by johan de man; 25 oktober 2010, 18:54.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

                Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                Sorry, ik ben een leek in o.a. het technologische.
                Maar : zou de aankoop van een 1D zoveel doen aan de technische kwaliteit van mijn "fotookes" ?
                Ik bezit goede lenzen, zouden die nog beter presteren op een 1D ? alhoewel ik van de cropfactor hou ?????? Ik dacht even ( allé lang ) aan een 7D.
                De AF van de 7D is zeer goed
                Resolutie is duidelijk beter dan alles tussen 1000D en 40D

                Maar mopper niet over "hoge ISO", daar is het ding niet voor gemaakt, koop daarvoor een 5D

                Comment


                • #9
                  Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

                  Op vlak van prijs:
                  Een 5D 2dehands = +- 700 EUR
                  Een 40D 2dehands = +-300 EUR

                  Een 1D MKIII 2dehands = +- 1400-1500 EUR ??

                  Comment


                  • #10
                    Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

                    Jeroen zegt toch dat hij 300 euro gaat opleggen ?!
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

                      Oops... maar dan is het nog steeds een goede deal denk ik (mits toestel niet te versleten).

                      Comment


                      • #12
                        Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

                        'Once you go 1D you never go back'

                        Zonder zever, een 1d is een klasse apart, ik heb enkele maanden geleden een 1dIV kunnen kopen die een 40D vervangt (na veel werken en sparen ) ... totaal niet vergelijkbaar, wat ook wel mag als je de prijs bekijkt hé.

                        Als je 40D nog maar net AF heeft heb je met de 1d al een (of meerdere) foto's gemaakt, dit weekeinde nog wat aan het testen geweest, hij stond nog op burst ... 10 fps, dat is geen camera, dat is een machinegeweer, voor je het weet heb je vier, vijf foto's gemaakt

                        Een 5d classic en een 40D met 300 opleg voor een 1dIII, als die er goed uitziet en geen 200K clicks heeft zou ik niet twijfelen.

                        Hou er wel rekening mee dat het gemak van twee bodies onvervangbaar is, ik had een week maar één body toen ik de 1dIV besteld had, en voelde mij echt ongemakkelijk, gelukkig had ik geen shoot, want dan had ik echt wel mijn oude 350D meegenomen, gewoon om een backup te hebben in geval van.

                        Net voor de 24h de Spa dit jaar ben ik zelfs een 1dIV gaan lenen (met een 600mm prime, wat een lens ) om toch twee bodies te hebben, zou woensdag naar Spa afzakken, dinsdag werd gelukkig mijn eigen 1dIV geleverd ... ik dus met twee dergelijke bodies naar Spa

                        1d is het neusje van de zalm, jammer dat ze zo duur zijn, anders kocht ik gelijk een tweede erbij

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

                          Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                          Sorry, ik ben een leek in o.a. het technologische.
                          Maar : zou de aankoop van een 1D zoveel doen aan de technische kwaliteit van mijn "fotookes" ?
                          Ik bezit goede lenzen, zouden die nog beter presteren op een 1D ? alhoewel ik van de cropfactor hou ?????? Ik dacht even ( allé lang ) aan een 7D.
                          ja hoor... je hebt nu een 1000D en (zonder afbreuk te doen aan die camera) een 1D is gewoon op alle vlakken beter, sneller, degelijker.

                          Je hebt inderdaad al heel goed glas maar merk wel op dat je 17-55 en die 8-14 NIET op een 1D werken...

                          Ik zou mijn 1D echt niet meer willen missen.
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

                            Los van het feit dat je me niet van de kwaliteit van de 1D3 moet overtuigen heb ik echter nog één bedenking, als je slechts één camera hebt en dat is een 1D dan moet je er wel rekening mee houden dat je steevast moet op pad gaan met een logge en zware camera… Op reis bvb niet altijd het handigste natuurlijk. Ik zou m’n 1D3 niet willen missen maar ik ben heel blij dat ik ook nog een kleinere 5D2 heb ! Eventueel kun je uitkijken naar een tweedehandse 450D of 500D om ernaast te gebruiken, zo heb je ineens ook een backup toestel die ook heel goede resultaten kan geven.
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #15
                              Re: 40D + 5D inwisselen tegen 1D MK3

                              De ruisprestatie van de 5D classic blijft naar mijn menig nog altijd fenomenaal.
                              Maar die gaat maar tot iso 3200.
                              Lang getwijfeld om deze weg te doen.
                              Maar nu met de 1D markVI, amaaaaaaaaaaai, wat een beelden op iso 6400 en meer.
                              Mijn 5DmarkII blijft op gebied van beeldkwaliteit natuurlijk super.
                              Maar na de ervaring van dit weekend.
                              Op een trouw met de 1D markVI + 50mm 1.4 en een 70-200 2.8 zonder flits.
                              Nie normaal

                              Aan TS: 2 body's is beter dan 1. Maar de 5D classic is en blijft een mooi toestel.
                              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                              Comment

                              Working...
                              X