Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmpjes gemaakt met dslr verkleinen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filmpjes gemaakt met dslr verkleinen.

    één minuut filmen met mijn D3s geeft mij een bestand van ongeveer 100 Mb.

    Hoe kan ik zo een filmpje nu verkleinen om het bv. via mail te kunnen versturen ? wie kan mij hier helpen ?

  • #2
    Re: Filmpjes gemaakt met dslr verkleinen.

    Om een kleine bestandsgrootte te hebben lijkt mij .mov de beste compressie (in H264)!
    Zo doe ik het toch altijd om goede kwaliteit te combineren met klein bestandsformaat.
    Waar en met wat?
    Jah goede vraag, ik kan me inbeelden dat er wel programmaatjes zijn die dat kunnen flikken. Maar met die dingen heb ik niet echt ervaring. Een of ander professioneel video programma aanschaffen is ook een optie, zoals FCP (final cut pro) en dergelijke.
    Ik weet wel een online convertor, deze kan zowat alles converteren. En ook de bestanden opsplitsen in delen (als ik het goed voor heb). En heb er goede ervaring mee!
    Klik

    Hopelijk ben je hiermee wat
    Merci en groetjes :)
    Insta | Flickr | Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Filmpjes gemaakt met dslr verkleinen.

      Ik gebruik meestal HandBrake, een freeware programma waarmee je praktisch alles mee kunt converteren.
      De Flickr-pagina.
      Nikon D90 met een hele reeks lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Filmpjes gemaakt met dslr verkleinen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Geys1987 Bekijk bericht
        Ik gebruik meestal HandBrake, een freeware programma waarmee je praktisch alles mee kunt converteren.
        Bedankt, even kort getest en het ziet er zeer goed uit, maar je hebt wel Quick time nodig om af te spelen, kan dat ook met media player ?

        Comment


        • #5
          Re: Filmpjes gemaakt met dslr verkleinen.

          Mhh, beetje bizar, ik kan de filmpjes die eruit komen openen in Windows Media Player, VLC, ... .

          Kan je soms zeggen in welke "container" (staat bij output settings) je de bestanden kunt plaatsen en welke codec je erop loslaat (staat bij het tabblad Video).
          De Flickr-pagina.
          Nikon D90 met een hele reeks lenzen

          Comment


          • #6
            Re: Filmpjes gemaakt met dslr verkleinen.

            Staat in MP4, MKV bestanden worden niet herkend en max 10 Mb
            als codec heb ik zowel Mpeg4 als H264 gebruikt, maar steeds maakt hij er een Quick time versie van, wel met een zeer degelijke kwaliteit. maar niet afspeelbaar met mediaplayer.

            Comment

            Working...
            X