Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90

    Hallo,

    Ik ben overlaatst gaan kijken naar een Nikon D90 maar ik vernam dat er een opvolger op komst is....is het verstandig om op dit moment nu de D90 te kopen of is het echter meer aangeraden wat de kat uit de boom te kijken?

    Grtjes
    Vide Cor Meum

  • #2
    Re: Nikon D90

    Hoe langer je wacht hoe een nieuwer model je kan kopen en hoe minder foto's je nu kan maken door te wachten met je aankoop
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90

      filosofische woorden
      Vide Cor Meum

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90

        Op dit ogenblik is de prijs voor een D90 wel het overwegen waard.
        De opvolger, de D7000 gaat een pak meer kosten.
        Ikzelf heb er enkele weken geleden ook een aangekocht.
        En...zeer tevreden.
        Stephaan
        www.stephoto.be – Nikon D90 * AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G-ED * AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5 – 4.5 G ED * AF-Nikkor 75-240 mm 1:4.5 – 5.6 D * Tamron AF-18 – 250 1:3.5 – 6.3 (IF) Macro * - Tamron Macro 90mm 2.8 -Nikon Speedlight SB 600.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90

          D7000 kost bij konijn het dubbele van een D90
          Je spreekt hier niet over enkele tientallen eurotjes prijsverschil.

          Tenzij de D7000 dingen kan die de D90 niet kan die je echt nodig hebt zou ik alsnog
          voor de D90 kiezen. Voor de 600€ die je uitspaart haal je jezelf er een mooi lensje bij.
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90

            Die zogezegde opvolger is een HOAX! internet zever met ander woorden.

            De hoax is ontstaan nadat VORIG JAAR in september, Nikon de D3X liet opvolgen door de D3S (hadden ze video mogelijkheid aan toegevoegd en nog paar klein veranderingen)

            Zo is het idee ontstaan dat de D90 de zelfde weg zou gaan, en speculeerden enkelingen dat er zo een D90S zou komen.

            Dikke zever is gebleken want we praten hier over "nieuws" dat meer dan 1 jaar oud is en Nikon is nog met niets gekomen in die klasse.

            Er komt ZEKER een opvolger, dat is gewoon de logische evolutie, maar niemand weet waneer, of om welk toestel het zou gaan.

            De D90 is een zeer goed toestel voor weinig geld, ik denk dat die nog wel enkele maanden meegaat in productie want Nikon verkoopt er zeer veel van.

            Een opvolger is niet per definitie verbeteren ook, marketing technish kan je een goede melkkoe beter eerst leegmelken ook.

            Edit: correctie D9 naar D3
            Last edited by xafke; 26 oktober 2010, 19:54.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90

              @Xafke:
              Wat is dat een D9/D9S en waar kun je die kopen?
              Nikon Df

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90

                Als je niet veel belang hecht aan de filmfunctie zal de D90 ruimschoots aan je behoeften voldoen. De filmfunctie op de D90 is ok wanneer je statische beelden opneemt. Bijvoorbeeld iemand die zit te eten.
                Maar als ik echt wil gaan filmen dan gebruik ik mijn JVC Everio.
                Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                  @Xafke:
                  Wat is dat een D9/D9S en waar kun je die kopen?
                  Je hebt gelijk, mijn verstand zat ergens op pluto denk ik
                  Ik bedoelde de D3 reeks, heb ik ook mijn post aangepast ;-)
                  Mijn excuses voor de eventuele verwarring die was ontstaan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Die zogezegde opvolger is een HOAX! internet zever met ander woorden.
                    De D7000 is de "opvolger" van de D90 en die komt er halfweg volgende maand aan, dus niet echt een HOAX.
                    ... see the ART not the TOOL ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90

                      de D7000 is niet de opvolger van de D90 !
                      D7000 gaat een klasse tussen de D90 en D300 worden . tussenin dus.
                      dat lees ik tenminste in meerder fotografie bladen, en her en der op het net.
                      ook bij konijn zegt men hetzelfde .
                      2 body's en wat lenzen ..

                      older and wiser ... my arse

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                        de D7000 is niet de opvolger van de D90 !
                        D7000 gaat een klasse tussen de D90 en D300 worden . tussenin dus.
                        dat lees ik tenminste in meerder fotografie bladen, en her en der op het net.
                        ook bij konijn zegt men hetzelfde .
                        Heb dat inderdaad ook al gelezen...dat de D7000 tussen de D90 en de D300 komt....want de D90 zal nog verkrijgbaar zijn tot eind dit jaar minstens. ben alleen benieuwd of er wel een opvolger komt van de D90 omdat er al zoveel specs in de D7000 zit....natuurlijk altijd een raadsel bij Nikon.

                        grtz

                        Dirk
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90

                          Heb deze week de D7000 toevallig in mijn handen gehad bij de Nikon Plaza in Tokyo, en wat dat betreft voelt deze nieuweling hetzelfde aan als de D90. De D300s blijft wat mij betreft toch een slag beter en robuuster aanvoelen.
                          De D7000 heeft inderdaad wel wat extra's ingebouwd (deels afkomstig van de pro toestellen zoals de D300s en de D700) in vergelijking met de D90, maar of dit alles het gigantische prijsverschil met de D90 waarmaakt, is nog de vraag....
                          Dit verhaal zal ongetwijfeld een vervolg krijgen als de D7000 ook daadwerkelijk in de markt verkrijgbaar is en de eerste reviews gaan binnendruppelen
                          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                          Comment

                          Working...
                          X