Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e-book, goed of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • e-book, goed of niet?

    Hallo allemaal,

    Ik had gedacht om voor de kerst en verjaardag van mijn vrouw een e-reader te kopen, de
    Sony PRS-300. Op kieskeurig haalt hij een redelijke score van 7,9 op 10 (en de prijs valt ook nog mee). Is er iemand die al ervaringen heeft met dit toestel of een e-reader in het algemeen? En zijn er op het internet gratis legale titels van boeken te vinden en waar kan je betalende (recente) digitale boeken verkrijgen?
    Dank u voor het lezen en eventuele reactie's.
    Mvg,
    Tom
    Last edited by jacky07; 24 oktober 2010, 17:10.
    Canon

  • #2
    Re: e-book, goed of niet?

    Op amazon heb je ook nog de kindle. Is blijkbaar zo een beetje de referentie als e-reader. Persoonlijk ben ik niet zo een e-reader fan. Sommige iPad gebruikers zijn ook best tevreden als budget geen probleem is, en als je niet in de zon leest.

    Comment


    • #3
      Re: e-book, goed of niet?

      Dank u voor uw reactie!
      De iPad is iets te duur vrees ik.
      Het toestel zou alleen gebruikt worden om boeken te lezen.
      Canon

      Comment


      • #4
        Re: e-book, goed of niet?

        Hallo,

        Wij hebben een sony aangeschaft, ttz de vrouw gebruikt de e reader veel frequenter dan mezelf, zij is er alvast tevreden over.

        Zelfs bij fel zonlicht kan je nog perfect lezen op het scherm, wil ze nog wat bijlezen in bed, dan gebruikt ze het lampje dat gemonteerd is op de beschemhoes( optioneel)

        Groeten

        Noel
        Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

        Comment


        • #5
          Re: e-book, goed of niet?

          Heb de Sony PRS-650 met bijhorende hoes met verlichting gisteren besteld via bol.com nadat ik hem even getest had bij mijn vader.
          Super toestel!
          Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

          Comment


          • #6
            Re: e-book, goed of niet?

            Dank u voor de reactie's!
            Mvg,
            Tom
            Canon

            Comment


            • #7
              Re: e-book, goed of niet?

              Deze even van onder het stof halen

              Ik ben net terug van een lange rondreis in Vietnam; daar had een medereiziger ook een e-reader mee. Ik heb er even mee kunnen werken en ben tot het besluit gekomen dat het wel een handig ding is. Ik reis regelmatig en zit voor mn werk ong een uur per dag op het openbaar vervoer.

              Thuis lees ik vaak e-books (over fotografie enzo, geen romans) en als ik deze wil meenemen moet ik ze uitprinten; stom van me om nooit aan een e-reader te denken

              Hij zelf had een Sony (nummer heb ik niet genoteerd, maar als ik hem zie zal ik het eens vragen), dus was mn eerste gedacht in dezelfde richting te gaan. Maar door te zoeken op BD en google kwam ik de Kindle e-reader tegen. Extra voordeel is hier dat deze Wi-Fi heeft, maar kun je hier dan mee op alle sites surfen? Ik weet wel dat ik geen kwaliteit van een laptop/pc moet verwachten, maar ik heb toegang tot de Telenet Hotspots dus kan ik af en toe mail enzo bekijken?

              Heeft iemand ervaring met de Kindle? Of zijn er mensen die andere e-readers aanraden. (Ook even vermelden dat de iPad en Galaxay Tab te duur zijn voor mij )
              Last edited by Nick-; 4 april 2011, 10:55. Reden: enkele bijvoegingen
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #8
                Re: e-book, goed of niet?

                Toch even vermelden dat een "gewone E-reader" BETER is dan een Ipad of een Galaxy Tab, als het gaat om boeken te lezen.

                Ze werken met "electronische inkt" - een uitlezing die veel rustiger voor de ogen is dan het scherm van een tablet-computer.

                Ter info: Er bestaat nu ook een horloge met e-ink ! ! !

                Radiogestuurd én solar-powered.

                Ondergetekende heeft er net eentje binnen.

                Hier een filmpjeuh:

                新世代のEPD表示方式のソーラー電波時計ブライツ SDGA001のワールドタイム表示です
                Last edited by Alfa Centauri; 4 april 2011, 11:17.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: e-book, goed of niet?

                  Ik heb de Sony en de ipad al eens uitgebreid kunnen gebruiken via het werk. Als ebook reader is de ipad (in mijn ogen) niet veel waard. De Sony is dan je ding. Wil je echter ook surfen en apps of spelletjes draaien, dan keert het weer.
                  Maar als pure ebook reader... geen twijfel... de Sony.

                  Comment


                  • #10
                    Re: e-book, goed of niet?

                    Ik ben ondertussen een enthousiaste Kindle3 gebruiker, ik kan het iedereen aanbevelen.
                    De batterij gaat heel erg lang mee, heel veel content te vinden in allerlei talen.
                    De meeste boeken die je kan vinden zijn in epub formaat maar zijn makkelijk om te zetten met Calibre tot het Kindle formaat (mobi).
                    Zware boeken met veel pagina's (bv. Congo) zijn gemakkelijker te lezen in bed dan het gewone papieren boek. Boeken zijn al verkrijgbaar bij veel online winkels (bv. free recordshop, eci, amazon, fnac,...)
                    Het enige wat ik niet erg handig vind is het lezen of bekijken van pdf documentjes. Het lukt wel maar niet zo gebruiksvriendelijk.


                    greetz, elo

                    Comment


                    • #11
                      Re: e-book, goed of niet?

                      Ik heb er al 2 versleten en vind het goed om easy stuff te lezen.
                      Voor (vooral technische boeken) vind ik het niet zo goed als een echt boek.
                      En de redens zijn:
                      - ik kan er mijn persoonlijke notas niet in kwijt
                      - ik werk graag met markers in verschillende kleuren die elk hun betekenis hebben voor mij.
                      - bladwijzers in zetten
                      - dingen bijvoegen
                      - met 7 dingen tergelijkertijd raadplegen

                      Tis leuk speelgoed maar geef mij maar the real thing voor technische werken.
                      Veel mensen gaan hemel en aarde doen beven omdat ik schrijf in mijn boeken, maar tis mijn boek e ik doe ermee wat ik wil

                      Comment


                      • #12
                        Re: e-book, goed of niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Ik heb er al 2 versleten en vind het goed om easy stuff te lezen.
                        Voor (vooral technische boeken) vind ik het niet zo goed als een echt boek.
                        En de redens zijn:
                        - ik kan er mijn persoonlijke notas niet in kwijt
                        - ik werk graag met markers in verschillende kleuren die elk hun betekenis hebben voor mij.
                        - bladwijzers in zetten
                        - dingen bijvoegen
                        - met 7 dingen tergelijkertijd raadplegen

                        Tis leuk speelgoed maar geef mij maar the real thing voor technische werken.
                        Veel mensen gaan hemel en aarde doen beven omdat ik schrijf in mijn boeken, maar tis mijn boek e ik doe ermee wat ik wil

                        Groot gelijk, ik ben ook een computer-gadget-en-electronica freak, maar niets kan een degelijk boek of zelfs maar tijdschrift vervangen.

                        Als ik een pdf-manual krijg, print ik die nog steeds uit om er met fluo's kunnen in te keer te gaan.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: e-book, goed of niet?

                          Wat wél een groot voordeel is van e-boeken, is dat een slechtziende het lettertype kan vergroten.

                          Het overzicht is dan wel iets minder, maar die mensen kunnen dan ten minste nog lezen !
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: e-book, goed of niet?

                            Heb zelf een BeBook gehad. Dat e-ink gedoe is wel mooi, maar de meeste e-books die ik heb zijn in PDF formaat en dat lukt niet echt goed op zo'n ding.

                            Nu gebruik ik m'n iPad in combinatie met Kindle.

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #15
                              Re: e-book, goed of niet?

                              Ik heb net een Kindle 3 besteld. Ik heb getwijfeld tussen deze en de Sony. Maar de prijs en beschikbaarheid heeft met toch naar de Kindle getrokken
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X